Draadloos netwerk steeds beperkter

Pagina: 1
Acties:

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Bijna 2 jaar geleden heb ik een ACER aspire 1356LCI aangeschaft en tegelijk een sitecome router (WL-025) voor het draadloze netwerk (802.11b).

Enige tijd geleden begon ik te merken dat ik op mijn kamer de bovenste verdieping steeds meer problemen begon te ervaren.De problemen bestonden voor mijn gevoel uit het steeds trager worden van het netwerk, en het feit dat sommige posities niet meer geschikt waren voor de verbinding. Als ik mijn laptop 10cm verplaatste had ik ineens weer een goede verbinding.

Nu we een maand of 3 verder zijn is het probleem inmiddels dramatisch verslechterd. Draadloos internet kan op nog maar een goede 3 meter van de router. Daarop heb ik de instellingen van mijn router en laptop nagekeken maar kon daarin geen wijzigingen ontdekken.Het rare feit is dat wanneer ik op zolder zit ik volgens het overzicht van de verbindingen wel het netwerk ontvang met een sterkte van 100% maar dat er geen verbinding totstand kan komen waarin mijn pc een ip adres krijgt toegewezen.

Hierop ging bij mij een lichtje branden en bedacht ik me dat mijn wireless netwerk kaart in mijn laptop wel eens gaar kan zijn. Dat de ontvanger nog goed werkt maar dat de zender inmiddels ver versleten is. Nu twijfel ik over de te nemen vervolgstap. Graag zou ik het probleem localiseren en oplossen door of een nieuwe router aan te schaffen of een nieuwe usb/PCMIA netwerk kaart.

Kan iemand misschien zijn of haar licht hierover laten schijnen. Wanneer er behoefte is aan extra informatie dan kan ik die indien nodig geven.

Verwijderd

Scan je laptop eens op spyware / virussen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Leen van iemand een draadloos usb adapter en kijk of het probleem dan nog steeds zo is.

Je hebt het modem ook al een reset gegeven? En staat de nieuwste firmware er al op (hoewel dat niet zou moeten uitmaken?)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Misschien ken je nog iemand met een laptop met draadloos internet, en zou je kunnen proberen of deze persoon wel een goede verbinden heeft op de plaatsen waar jij het niet meer hebt, maar wel zou moeten hebben?

en als het inderdaad aan jou netwerkkaartje in je laptop ligt, heb je misschien nog wel garantie.

Joggie ;)

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
@Sasjee

Windows Defender,
Spybot S&D
Norton Antivirus 2006
Vinden alle 3 geen problemen. Heb laatst zelfs nog een HijackThis scan gedaan en daarin waren geen afwijkende programmas te vinden.

@Motrax,

Dat van die USB/PCMIA kaart wil ik zeker nog een keer gaan proberen. Ik denk er zelf over om even naar de PC shop te gaan met mijn laptop en het daar te testen.

Wat betreft de modem kan ik je zeggen dat daar niet de laatste firmware op staat. Ik ben om eerlijk te zijn niet zo'n firmware updater. De modem werkt echter wanneer ik via de draad zit of binnen de beperkte afstand perfekt. Dan heb ik niets over de verbinding te klagen. Maar zit ik op meer dan 5 meter dan is het huilen met de pet op.

Ook andere verbindingen in de omgeving die weliswaar beveiligd zijn detecteert mijn laptop. Wanneer ik echter probeer te verbinden geeft die een foutmelding. Nog voor het opvragen van het wachtwoord/key.

@Joggie, Het is een laptop van ACER van bijna 2 jaar oud (misschien zelfs al 2 jaar oud) zonder extra garantie. Ik heb de hoop op enige ondersteuning van ACER zijde allang achterwege gelaten. Er staat de nieuwste software op hun site die niet verder gaat dan 2004 :S

@All
Zojuist een upgrade van de firmware doorgevoerd. Deze update ging vlekkeloos maar heeft het probleem niet verholpen. Tevens heb ik geprobeerd een ander kanaal te gebruiken maar ook dat helpt niet echt. Vanaf een 3-4 tal meter lijkt de verbinding spontaan weg te zijn. De wifikaart detecteerd hemnog wel maar van een fatsoenlijke verbinding is geen sprake meer.

[ Voor 13% gewijzigd door orionpax op 26-09-2006 14:19 ]

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb een Acer laptop en ook een wl-025. Jarenlang (2) alles goed gegaan. Geen enkel probleem nu de laatste weken ineens bagger en sloom...

eerst verdacht ik casema, om dat die problemen hadden met de wl-160. Ik heb toen ook de firmware van mijn wl-025 ge-update. Dat lost het probleem niet op.

Ik heb nog twee andere w-lan machines op het netwerk, beide met hetzelfde probleem. De laatste PC is via lan aangesloten en die haal nog wel de normale snelheden.

Als ik de laptop op accu gebruik is er zelfs nauwelijks nog overdracht,op stroom valt het nog mee! Onderling verkeer gaat echter wél op normale snelheden! :?

Ik verdenk eigenlijk de router, kan het zijn dat die gaar is?

[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 17-10-2006 22:03 ]

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens met NetStumbler of er toevallig een draadloos netwerk van je buren op hetzelfde kanaal zit als jouw netwerk.
Pagina: 1