Vraag over bootable USB-stick met VMware

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello,

Mijn vraag: Is het mogelijk om een USB stick van bijvoorbeeld 1GB of 2GB bootable te maken, en er dan voor te zorgen dat er dan een Linux variant van VMWARE wordt opgestart, zodat ik vanaf die USB stick een Virtual Machine kan opstarten? ( die ook op de USB stick staat )... Dit moet dan werken in verschillende pc's, zodat je altijd hetzelfde OS bij je hebt ( met zelfde hardware instellingen e.d. omdat het een Virtual Machine is? )

En zoja, hoe doe ik dat? ;)

EDIT:

Het is de bedoeling dat ik vanaf die USB stick een VMware client kan opstarten.. Met die client start je dan een bestaande VMware machine die ook op de USB stick staat... Dan kan ik dus gewoon een Virtual Machine maken met al mijn eigen programma's + instellingen.. Deze Virtual Machine kan ik dan vanaf de USB stick op iedere pc werkend krijgen.... Dat is de bedoeling

[ Voor 25% gewijzigd door metallicelmo op 26-09-2006 12:20 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
metallicelmo schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:09:
Denk daar maar eens over na op deze mooie dinsdag.. Thanks
Hoef jij daar zelf helemaal niet over na te denken ???? 8)7

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Het is in ieder geval mogelijk om een usb bootable te maken en daar bijvoorbeeld Slackware op te installeren...

Deze usb stick zou je dan in principe net als een live cd aan iedere computer kunnen hangen, zonder dat de hardware echt uitmaakt.

Waarom wil je iets met VMWARE? daar snap ik je vraag niet over...

en daarbij is het wel makkelijk om zo een oplossing te vragen. Heb je zelf al iets gezocht? en zo ja wat dan?

Joggie ;)

• metallicelmo
joggie schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:11:
Het is in ieder geval mogelijk om een usb bootable te maken en daar bijvoorbeeld Slackware op te installeren...

Deze usb stick zou je dan in principe net als een live cd aan iedere computer kunnen hangen, zonder dat de hardware echt uitmaakt.

Waarom wil je iets met VMWARE? daar snap ik je vraag niet over...

en daarbij is het wel makkelijk om zo een oplossing te vragen. Heb je zelf al iets gezocht? en zo ja wat dan?
Het is de bedoeling dat ik vanaf die USB stick een VMware client kan opstarten.. Met die client start je dan een bestaande VMware machine die ook op de USB stick staat... Dan kan ik dus gewoon een Virtual Machine maken met al mijn eigen programma's + instellingen.. Deze Virtual Machine kan ik dan vanaf de USB stick op iedere pc werkend krijgen....

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Vanaf een bootable usb stick een vmwareclient opstarten? Nee. Niet mogelijk. Ook absoluut niet wenselijk, want het zal extreem traag zijn.
Als je een bootable usb stick wil gebruiken om je eigen OS op te draaien, zet er een linux op, en stel daar je browser en zo in.

Copy.com

• metallicelmo
sariel schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:23:
Vanaf een bootable usb stick een vmwareclient opstarten? Nee. Niet mogelijk. Ook absoluut niet wenselijk, want het zal extreem traag zijn.
Als je een bootable usb stick wil gebruiken om je eigen OS op te draaien, zet er een linux op, en stel daar je browser en zo in.
Bestaan er ook geen Vmware clients die vanuit MSDOS ofzo kunnen opstarten en dan lokaal een image kunnen runnen?

• metallicelmo
Ik heb op de website van VMware gezien dat er Vmware Players bestaan voor Windows en Linux... Je kunt dan dus vanuit Linux de Vmware player opstarten en daarna een Virtual Machine starten...

Dus als je Linux op je USB-stick draaiend krijgt moet het in theorie mogelijk zijn om daarna een Virtual Machine op te starten vanaf USB ( ook al gaat dit erg traag )

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
metallicelmo schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:40:
Ik heb op de website van VMware gezien dat er Vmware Players bestaan voor Windows en Linux... Je kunt dan dus vanuit Linux de Vmware player opstarten en daarna een Virtual Machine starten...

Dus als je Linux op je USB-stick draaiend krijgt moet het in theorie mogelijk zijn om daarna een Virtual Machine op te starten vanaf USB ( ook al gaat dit erg traag )
Vanaf usb booten is al niet zo 1-2-3 snel. Als je ook nog eens vanaf je usb een vmware payer opstart, om een virtual machine van je usb af te spelen is de snelheid denk ik ver te zoeken.

Maar waarom de stap usb->vmware? Gewoon van je usb booten is geen optie :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat heeft dit met Windows Clients te maken? Je wilt Linux gaan draaien.

Maar goed, je wilt inderdaad gewoon meteen vanaf de stick Linux gaan draaien. Dat hoeft in principe niet via de traaage omweg van een VMWare image. Kan vast wel want je weet van de VMWare site natuurlijk dat ze ook producten te koop hebben die zonder onderliggend OS werken. Maar dat ga je echt niet willen op een PC-tje via USB-stick.

En hoe Linux vanaf stick te draaien is natuurlijk hoe dan ook niet iets voor WOS, eerder NOS, maar kan via bijv. [google=boot linux from usb stick] al worden beantwoord. Bij (zo'n beetje) elke PC kan dan prima worden bekeken welke hardware er is. Kijk maar eens naar Knoppix etc.

Daarom lijkt me dat dit topic wel op slot kan ipv verplaatst. Dus : lees je zelf op deze mooie dinsdag even in en ga aan de slag. Als je vastloopt kan je altijd nog een wat uitgebreider topic openen in NOS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.