Asus P5B, Netwerk belasting, geluid niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 12:28

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik heb afgelopen week de Asus P5B (non deluxe) binnen gekregen met een E6600 en 2 x 512mb kingston geheugen.

in eerste instantie lijkt alles super te werken, maar heb eigenlijk alleen maar games e.d. getst draait super.

nu heb ik een file/download server die ik via het 100mbit netwerk benader.
wanneer ik nu een xvidje bekijken (via het netwerk), en tegelijker tijd, een bestand ga kopieren of uitpakken dmv winrar.
Dan gaat het (onboard) geluid helemaal flippen, het filmpje gaat ook hakkelen. ook als je de taskmanger bekijkt, kakt de netwerk speed helemaal in.

Hdd config:
HDD0: C:\windows XP = WD 36gb raptor
HDD1: D: games\ = WD 160gb 7200 rpm
HDD2: E: data = WD 160gb 7200 rpm
alledrie SATA

Ik heb de Chipset en Netwerkkaart van de Asus CD geinstalleerd.

Nu heb ik al (na het bestellen) gelezen dat de deluxe een betere keuze zou zijn geweest. ansich had ik zoeits van nou ja boeien raid ga ik toch niet meer gebruiken hierop. maar dit probleem is wel super irritant, ik kijk nogal vaak series op mijn pc, en tegelijkertijd wat zooi aan het kopieren over en weer.

ik los het liever op zonder het mobo weer uit te bouwen en opsturen en een paar dagen zonder pc te zitten.
in beide gevallen gebruik ik de onboard versie (geluid + Nic)

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 26-09-2006 12:27 ]

iRacing Profiel

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik mis even of je ook de on-board netwerkkaar gebruikt of dat je voor je eigen kiest.

In het geval dat je beide onboard gebruikt (netwerkkaar en geluid) probeer dan is een netwerk kaartje of geluidskaartje in de sloten te steken en de onboard geluid/netwerk kaart te disabelen op het mobo.
Als dit het verhelpt is dat mischien de beste oplossing voor jou, als het probleem dan blijft zou ik het moederbord toch echt terugsturen.

... MMORPG Addict.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:21:
Ik mis even of je ook de on-board netwerkkaar gebruikt of dat je voor je eigen kiest.

In het geval dat je beide onboard gebruikt (netwerkkaar en geluid) probeer dan is een netwerk kaartje of geluidskaartje in de sloten te steken en de onboard geluid/netwerk kaart te disabelen op het mobo.
Als dit het verhelpt is dat mischien de beste oplossing voor jou, als het probleem dan blijft zou ik het moederbord toch echt terugsturen.
inderdaad ik zit nu op mijn werk vandaar dat ik het topic vast gemaakt had, ik zal vanavond eens een PCI nic gebruiken.

zo net een 3com pci nic in mijn bak gepropt, weer filmpje opgezet, ga bestande kopieren, en geluid helemaal kraken, en het beeld gaat met 10fps ongeveer verder.

(dus pci nic + onboard geluid)

[ Voor 12% gewijzigd door Valkyre op 26-09-2006 17:51 ]

iRacing Profiel

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 08:03

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb recentelijk een P5B deluxe geinstalleerd, deze had 2 probleempjes die beiden voor stotteren hangen zorgen.

1. Gebruik de laatste drivers voor de onboard Soundmax geluidskaart
2. Installeer niet de Jmicron driver maar gebruik de standaard windows driver.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Hmm ik heb de driver van de Asus website gehaald, geinstalleerd terwijl ik een 3com nic erin had. maar nog steeds hetzelfde.

toen onboard sound uitgezet, en met een creative audigy1, wanneer ik nu een filmpje aanzet, bijft het geluid goed gaan, alleen het beeld blijft hakkelen.
ik heb de Jmircon in apparaatbeheer uitgezet, omdat ik geen raid gebruik.

iRacing Profiel

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52
Gohan-san schreef op woensdag 27 september 2006 @ 01:31:
Hmm ik heb de driver van de Asus website gehaald, geinstalleerd terwijl ik een 3com nic erin had. maar nog steeds hetzelfde.

toen onboard sound uitgezet, en met een creative audigy1, wanneer ik nu een filmpje aanzet, bijft het geluid goed gaan, alleen het beeld blijft hakkelen.
ik heb de Jmircon in apparaatbeheer uitgezet, omdat ik geen raid gebruik.
kijk even of de hd's wel op dma staan en niet op pio

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-04 07:42
Ik had hier ook ongeveer last van, ik heb het opgelost door in BIOS de jmicron controller op AHCI te zetten, je moet dan wel windows opnieuw installeren. Je kan proberen de hdd op de standaard mobo SATA controllers te doen, maar bij mij kon hij bij het installeren nooit de hdd vinden. Ik had ook de drivers van ich8r volgens mij..

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
M1lamb3r schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:25:
[...]

kijk even of de hd's wel op dma staan en niet op pio
ow damn nooit aan gedacht, dat sata hdds ook op pio konden staan.
de laatse HDD (E:) stond inderdaad op PIO, nu werkt het als een zonnetje :)

mesa is an happy -san :)

bedankt..

iRacing Profiel

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
Ik heb het zelfde probleem met mijn P5B/E6600, een heel irritant geluid op de achtergrond.
Op internet vind ik veel verschillende topics erover maar geen van allen is nou duidelijk hoe je het probleem oplost.. Ook hier snap ik hem niet helemaal.
Wat veroorzaakt het probleem nou?

• blup
Jmicron op AHCI zetten helpt hier niet iig.. :|

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Misschien niet hetzelfde probleem, maar bij mij kraakte het geluid, vooral bij hoge volumes. Ik had verder geen problemen met het afspelen van video's.

Het gekraak verdween toen ik in Soundmax bij: configuration -> DTS Connect onder Enable DTS Interactive de instelling op Large Speakers had gezet.... en dat terwijl DTS interactive helemaal niet actief was... |:( Dit had ik met twee verschillende driver versies.

http://texturizer.net/firebird/

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb mijn creative audigy er nog steeds inzitten, omdat het geluid daar toch volgens mij wat beter mee is dan orginele.

ik heb mijn Jmicron op AHCI staan, maar ik heb die ook op disabled gehad, en dat werkt allebei (ik gebruik geen raid)

bij mij was dus het probleem dat 1 van de 3 schijven op PIO mode stond, ipv DMA,
PIO is eigenlijk dat er maar 1 handeling (schrijf OF lees) actie tegelijk kan plaats vinden.

iRacing Profiel

• blup
't probleem is dat ik dus 2 IDE schijven heb en 1 sata..
Dan kan ik 'm dus niet uitzetten neem ik aan..

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
volgens mij wel, ik had 3 sata schijven en heb dat ding zonder problemen uitgezet, maaktte bij mij niks uit systeem startte gewoom op.

iRacing Profiel

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PIO is zelden nodig voor een harddisk (of hij moet uit het jaar 0 zijn)... Een beetje harddisk van <6 jaar oud ondersteunt toch wel UDMA33/UDMA66/UDMA100 ?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sciatic schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:57:
Misschien niet hetzelfde probleem, maar bij mij kraakte het geluid, vooral bij hoge volumes. Ik had verder geen problemen met het afspelen van video's.

Het gekraak verdween toen ik in Soundmax bij: configuration -> DTS Connect onder Enable DTS Interactive de instelling op Large Speakers had gezet.... en dat terwijl DTS interactive helemaal niet actief was... |:( Dit had ik met twee verschillende driver versies.
Dit hielp bij mij ook tegen gekraak! Desalniettemin heb ik nog steeds af en toe last van de jmicron controler die mijn ide brander niet goed vindt en waardoor mij pc soms hangt tijdens het opstarten (koude reeboot) daarna start hij gewoon op...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Toevallig ga ik deze week ook de asus P5B en de intel E6600 kopen. Nu ik dit zo lees vraag ik mij af of ik ook zulke problemen kan krijgen.

Bij deze computer koop ik een SATA(II) WD Caviar 250 GB 16mb cache.

Is dait alsnog een goede aankoop?

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Pin0 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:28:
[...]

Dit hielp bij mij ook tegen gekraak! Desalniettemin heb ik nog steeds af en toe last van de jmicron controler die mijn ide brander niet goed vindt en waardoor mij pc soms hangt tijdens het opstarten (koude reeboot) daarna start hij gewoon op...
Bij mij lijkt het beter te gaan na de driverupdate via windowsupdate... Jammer dat ze bij Asus niet een duppie meer hebben uitgegeven voor een betere controller.

Verder draait het bij mij super (E6600, 2GB, GF7900GT, 2xRaptor 150GB RAID0)

http://texturizer.net/firebird/

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik zou je geen zorgen maken, bij mij draait alles vlekkeloos zo ver, en als je geen raid of iets dergelijks wil super bordje.
mijn probleem was meer een coniguratie probleem, na het installeren stond de controller vanzelf op PIO, hoe dat kan mag joost weten maar goed.

iRacing Profiel

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 10:59
De Jmicron controller is gewoon gaar, heb er zelf genoeg wazigheid mee gehad zowel onder windows als onder linux. Zolang die in AHCI modus staat valt alles nog wel mee, maar in principe zou je hem alleen moeten gebruiken als het niet anders kan.
Verder zit er inderdaad ook nog een beetje gepiep/gekraak in het onboard geluid, maar tenopzichte van mn vorige mobo (nforce2) valt dit ontzettend mee.

Mischien zou je net als met de nforce2 hier nog wat aan kunnen doen door de pci latency wat omhoog te zetten, maar dat is maar een wilde gok en heb ik ook nog niet getest.

Verder is het natuurlijk ook aan te raden de onboard netwerkkaart te gebruiken die over PCIE gaat ipv PCI.

[ Voor 8% gewijzigd door Joghert op 05-10-2006 18:10 ]

Pagina: 1