Ik heb afgelopen week de Asus P5B (non deluxe) binnen gekregen met een E6600 en 2 x 512mb kingston geheugen.
in eerste instantie lijkt alles super te werken, maar heb eigenlijk alleen maar games e.d. getst draait super.
nu heb ik een file/download server die ik via het 100mbit netwerk benader.
wanneer ik nu een xvidje bekijken (via het netwerk), en tegelijker tijd, een bestand ga kopieren of uitpakken dmv winrar.
Dan gaat het (onboard) geluid helemaal flippen, het filmpje gaat ook hakkelen. ook als je de taskmanger bekijkt, kakt de netwerk speed helemaal in.
Hdd config:
HDD0: C:\windows XP = WD 36gb raptor
HDD1: D: games\ = WD 160gb 7200 rpm
HDD2: E: data = WD 160gb 7200 rpm
alledrie SATA
Ik heb de Chipset en Netwerkkaart van de Asus CD geinstalleerd.
Nu heb ik al (na het bestellen) gelezen dat de deluxe een betere keuze zou zijn geweest. ansich had ik zoeits van nou ja boeien raid ga ik toch niet meer gebruiken hierop. maar dit probleem is wel super irritant, ik kijk nogal vaak series op mijn pc, en tegelijkertijd wat zooi aan het kopieren over en weer.
ik los het liever op zonder het mobo weer uit te bouwen en opsturen en een paar dagen zonder pc te zitten.
in beide gevallen gebruik ik de onboard versie (geluid + Nic)
in eerste instantie lijkt alles super te werken, maar heb eigenlijk alleen maar games e.d. getst draait super.
nu heb ik een file/download server die ik via het 100mbit netwerk benader.
wanneer ik nu een xvidje bekijken (via het netwerk), en tegelijker tijd, een bestand ga kopieren of uitpakken dmv winrar.
Dan gaat het (onboard) geluid helemaal flippen, het filmpje gaat ook hakkelen. ook als je de taskmanger bekijkt, kakt de netwerk speed helemaal in.
Hdd config:
HDD0: C:\windows XP = WD 36gb raptor
HDD1: D: games\ = WD 160gb 7200 rpm
HDD2: E: data = WD 160gb 7200 rpm
alledrie SATA
Ik heb de Chipset en Netwerkkaart van de Asus CD geinstalleerd.
Nu heb ik al (na het bestellen) gelezen dat de deluxe een betere keuze zou zijn geweest. ansich had ik zoeits van nou ja boeien raid ga ik toch niet meer gebruiken hierop. maar dit probleem is wel super irritant, ik kijk nogal vaak series op mijn pc, en tegelijkertijd wat zooi aan het kopieren over en weer.
ik los het liever op zonder het mobo weer uit te bouwen en opsturen en een paar dagen zonder pc te zitten.
in beide gevallen gebruik ik de onboard versie (geluid + Nic)
[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 26-09-2006 12:27 ]