Na de FAQ- Netwerken te hebben doorspit en wat te hebben gezocht op google en GoT op 'zonder router' delen internet etc, vraag ik mijn vraag toch maar in een apart topic;
Is het mogelijk om internet (Chello kabel in dit geval) te delen, zonder dat er een router tussenzit die alles wil beveiligen dmv een firewall?
Mijn ervaring met twee routers (Sitecom en linksys volgens mij) is dat deze altijd verkeer versperren, ZELFS als je je IP in de DMZ (de-militarized zone oid) zet..
De optie om de 2e computer te laten verbinden door de 1e computer (met twee netwerkkaarten) is ook geen optie, de twee computers staan niet altijd aan, en verder hebben we (mn buurman en ik) ook niets met elkaar te maken..
Wat is nu de simpelste (en goedkoopste) methode om het internet te delen?
PS
Voor de zekerheid; gezien internet op mijn naam staat; ben ik verantwoordelijk wat de buurman via mijn internet doet? Ja he?
Is het mogelijk om internet (Chello kabel in dit geval) te delen, zonder dat er een router tussenzit die alles wil beveiligen dmv een firewall?
Mijn ervaring met twee routers (Sitecom en linksys volgens mij) is dat deze altijd verkeer versperren, ZELFS als je je IP in de DMZ (de-militarized zone oid) zet..
Wat is nu de simpelste (en goedkoopste) methode om het internet te delen?
PS
Voor de zekerheid; gezien internet op mijn naam staat; ben ik verantwoordelijk wat de buurman via mijn internet doet? Ja he?