Toon posts:

SLI op P5w DH deluxe (2x 7900GS)

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens,

Ik heb ook al in de topic "Hacked Nvidia SLI drivers" geschreven maar niks vernomen en ik wil echt graag dit oplossen. Nu weet ik inmiddels dat je Sli kan draaien met de boven opgenoemde drivers op mijn asus p5w DH deluxe. Ik heb nu ook vernomen dat je ZONDER sli bridge het ook zou moeten werken. In principe werkt het zonder sli bridge.

Als ik Need for speed mostwanted speel werkt het. Moet er wel bij zeggen dat als ik het spel start grijze blokjes even zie en dan start het spel. En ook als ik in game het resolutie wil veranderen dan krijg ik zwart beeld en zie ik niks (terwijl het spel nog werkt ik hoor het en ik kan ook opties met me toetsenbord verandern maar ik zie niks). Nu wou ik nog een voorbeeld geven. het spel Ghost recon AW. Die start ik en ik zie helemaal niks maar ik hoor dat het spel draait in het achtergrond. Mijn probleem is dut dit ! Ik wou weten kan dit echt liggen aan een SLI bridge die er NOG niet op heb ?

ik heb het volgende al geprobeerd:

-met coolbits geprobeed de freq. te optimaliseren....niet gelukt.
-met nHancer de profielen op elk mogelijke manier voor sli geconfigureerd....niet gelukt.
-heb ook andere gemod sli drivers geprobeerd...ook niet gelukt.

Nog iemand enig hulp hierbij?? of heb ik nu niks voor niks een sli opstelling op dit moederbord ????

Systeem specs:

core 2 duo (E6600) 2.4
1024 ddrII op 6400 dual channel
Asus p5W DH Deluxe
2x HET ZELFDE asus 7900GS 256mb
550 watt SLI ready van coolmaster.
plus die gemode drivers boven opgenoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij hierbij dus kan helpen?????

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:06

db87

Mach 2 GT modded

Zonder SLi brug zal de SLI opstelling sowieso 30% minder presteren. (verre van aantrekkelijk IMO)
Indien de hacked drivers (icm 77.xx forceware toch?) niet werken is het allemaal behoorlijk kansloos.
Bovendien kan het zo zijn dat je straks geen SLI meer hebt met Vista of dat je met forceware 77.xx niet meer de nieuwste spellen juist kunt spelen. Je kunt het beste of een SLI bord aanschaffen of voor andere videokaart(en) gaan. Een 7950GX2 is natuurlijk ook een optie. Anders kun je natuurlijk ook voor Crossfire gaan, daar heeft je bord wel officiele ondersteuning voor.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

En waarom zou je geen sli meer hebben in vista dan?

Beroeps brabander

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vuurvoske schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:30:
En waarom zou je geen sli meer hebben in vista dan?
Je hebt dan weer andere drivers nodig en deze zijn misschien niet meer aan te passen, of er is geen interesse om ze aan te passen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord, maar ik dacht gelezen te hebben dat dit bord alleen crossfire ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor het antwoorden. Het zijn de 85.96 drivers. Ik vind het toch raar als je het mij vraagt. Er zijn namelijk genoeg mensen waarmee het wel werkt. Maar toch bedankt voor het informatie ik moet maar kijken wat ik kan doen nog....

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens. Mijn probleem is opgelost. Als mensen het zelfde probleem als mij ook hebben/krijgen het ligt gewoon aand die SLI bridge zonder dat werkt het gewoon niet goed. Thanx nog voor alle hulp...

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
je kan ook gewoon de nieuwste nvidia drivers downloaden en dan deze patch gebruiken:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=198405

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan werkt dit dan ook op mijn moederbord? ik las dat die werkt op een aantal moederborden....maar ik ga het vanavond zekers even proberen....

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

post even de results ik zit hier met een kapotte x1900xt en die wil ik misschien omruilen tegen een xfx 7950gt...

Beroeps brabander

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 11:34

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:58:
Ik heb hetzelfde moederbord, maar ik dacht gelezen te hebben dat dit bord alleen crossfire ondersteund.
Is al vaak gevraagd en ook net zo vaak beantwoord binnen GoT. SLI wordt beperkt in de drivers en werkt dus standaard alleen op Nvidia chipsets. Met een hack is dat te omzeilen om te werken met iedere chipset. Ati daarentegen heeft geen moeite mee om met verschillende chipsets te werken (is ook logisch aangezien er weinig ati chipsets zijn). M.a.w. voor de hardware maakt het geen bal uit, het is de software die het beperkt.

(het werkt dus ook op borden die er minder voor geschikt zijn als de P5B deluxe vanwege ongebalanceerd aantal lanes tussen de sloten)

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 28-09-2006 12:00 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Ik heb de vraag ook in een ander topic gesteld, maar wellicht is ditp topic relevanter: zouden 2 7950gx2 kaarten ook in sli (eigenlijk quad sli) werken op een asus p5wdh?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

werkt wel maar niet in quad.......je hebt er eenvoudigweg de driver niet voor.
je hebt een gehackte quad sli driver voor nodig.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Ja, ik bedoel eigenlijk ook met de hacked driver; niet dat ik plannen in die richting heb overigens. Ik was eigenlijk gewoon nieuwsgierig of quad sli (2x 7950 gx2), samen met de hacked driver zou werken op dit mobo.

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:28:
je kan ook gewoon de nieuwste nvidia drivers downloaden en dan deze patch gebruiken:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=198405
tjtristan heb het geprobeerd maar het werkt niet. In iedergeval niet in combinatie met mijn moederbord....maar toch bedankt voor de tip..

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2025

Disaster

Kwelling

Hey mensen,

Ik las dit topic dus net en bezit zelf de XFX 8800 en m'n broer heeft de MSI 8800. De kans is groot dat ik uiteindelijk een tweede 8800 erbij krijg.

Ik moet alleen nog een nieuwe moederbord halen, raden jullie mij dan wel de Asus P5W DH Deluxe aan of niet? Zo nee, welk moederbord is dan een goede optie?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 08:28

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zijn er al mensen die de 8800 serie in SLI hebben op dit bordje. Ik zit te twijfelen tussen 1950 XTX om later in CF te gaan draaien, of de 8800 en later in SLI.De XTX scored nl. maar net iets minder als de GTS met 640 en in CF dik erboven. Budget laat maar 1 kaart toe en ze schelen noet veel in prijs. Maar 2 kaarten zijn wel het doel.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
makkie ;) schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:39:
Zijn er al mensen die de 8800 serie in SLI hebben op dit bordje. Ik zit te twijfelen tussen 1950 XTX om later in CF te gaan draaien, of de 8800 en later in SLI.De XTX scored nl. maar net iets minder als de GTS met 640 en in CF dik erboven. Budget laat maar 1 kaart toe en ze schelen noet veel in prijs. Maar 2 kaarten zijn wel het doel.
Omdat dat er nog geen nieuwe hacked drivers zijn die de 8800 supporten gaat het dus niet lukken om SLI te gebruiken op dit moederbord. je kan even afwachten of er nog hacked drivers komen..

even gegoogled..:
http://www.xtremesystems....read.php?t=106212&page=22

waarschijnlijk is dus de ''driver hacker'' afbetaald door nvidia en komen er geen gehackte sli drivers meer, jammer dus voor mensen die een kaart hebben die niet ondersteunt wordt in driver versie 85.96 of mensen die vista gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door tjtristan op 28-02-2007 23:08 ]

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1