Cisco 3750 Switch IOS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem.

Ik heb hier een aantal Cisco 3750 switches staan. Nu is van 1 switch de firmware image naar de knoppen.
Deze heb ik via de seriele kabel er opnieuw opgezet en het ding geboot. Ik heb precies dezelfde flashfile gedownload van cisco als die van de andere switches.

Echter, als ik de express setup in ga (mode 4 seconden vasthouden) kom ik niet in het express setup scherm, maar op een pagina met dingen als "Show diagnostic log" e.d.

Als ik vervolgens op Web Console tik (linkje) dan krijg ik een 404 error. File not found.

De verschillen die ik op het oog zag was dat bij "Show" de werkende switch het over flash en flash 2 heeft, maar deze switch over flash en flash 1.

Tevens zie ik in de boot van de goede switch het volgende:
show version
Cisco IOS Software, C3750 Software (C3750-IPBASE-M), Version 12.2(25)SEB4, RELEASE SOFTWARE (fc1)
Copyright (c) 1986-2005 by Cisco Systems, Inc.
Compiled Tue 30-Aug-05 15:47 by yenanh

ROM: Bootstrap program is C3750 boot loader
BOOTLDR: C3750 Boot Loader (C3750-HBOOT-M) Version 12.2(25r)SEC, RELEASE SOFTWARE (fc4)

sw_cisco_02 uptime is 1 hour, 5 minutes
System returned to ROM by power-on
System image file is "flash:c3750-ipbase-mz.122-25.SEB4/c3750-ipbase-mz.122-25.SEB4.bin"

cisco WS-C3750-48TS (PowerPC405) processor (revision M0) with 118784K/12280K bytes of memory.
Processor board ID CAT1031RHVK
Last reset from power-on
1 Virtual Ethernet interface
48 FastEthernet interfaces
4 Gigabit Ethernet interfaces
The password-recovery mechanism is enabled.
Bij de problematische switch:
Switch#show version
Cisco IOS Software, C3750 Software (C3750-IPBASE-M), Version 12.2(25)SEB4, RELEASE SOFTWARE (fc1)
Copyright (c) 1986-2005 by Cisco Systems, Inc.
Compiled Tue 30-Aug-05 15:47 by yenanh

ROM: Bootstrap program is C3750 boot loader
BOOTLDR: C3750 Boot Loader (C3750-HBOOT-M) Version 12.2(25r)SEC, RELEASE SOFTWARE (fc4)

Switch uptime is 27 minutes
System returned to ROM by power-on
System image file is "flash:c3750-ipbase-mz.122-25.SEB4.bin"

cisco WS-C3750-48TS (PowerPC405) processor (revision M0) with 118784K/12280K bytes of memory.
Processor board ID CAT1031RHVE
Last reset from power-on
1 Virtual Ethernet interface
48 FastEthernet interfaces
4 Gigabit Ethernet interfaces
The password-recovery mechanism is enabled.
Zoals je ziet is de vermelding van de image rom hier maar enkel (ben ik een redundant flash vergeten?).

Verder lijkt het me exact dezelfde firmware.

Ik ben nu al 2 dagen met deze switch bezig.

Wat doe ik fout :'(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat lijkt me, vanwege de slash en het ontbreken van .bin bij de 1e vermelding eerder een directorystructuur.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fairy
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:55:
Dat lijkt me, vanwege de slash en het ontbreken van .bin bij de 1e vermelding eerder een directorystructuur.
Inderdaad dat zou goed kunnen, echter, de flashfile boot gewoon, ik heb deze actief gezet. Wat verklaard dan dat ik geen express setup meer kan doen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het lijtk erop dat je niet de tar file heb geinstalleerd hierdoor mis je nogal wat bestanden. Zoals de HTML files. Kan je ook een tar file downloaden bij cisco

• Fairy
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:02:
het lijtk erop dat je niet de tar file heb geinstalleerd hierdoor mis je nogal wat bestanden. Zoals de HTML files. Kan je ook een tar file downloaden bij cisco
Ik heb 1 bestand, die bin er op gezet.

Ik ben alleen geen cisco expert. Ik kan wel die files erop zetten, maar heb geen idee hoe ik een map maak en die files IN die map zet. en de huidige .bin file kan verplaatsen naar die map.

Als iemand me daar ietsje mee op weg kan helpen ben ik je eeuwig dankbaar!

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 26-09-2006 11:04 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die bin boot dus die kun je lekker laten staan, maar idd heb je ws. nog een extra file met spul nodig voor die webshizzle. Kijk ook even rond op de flash van die switch die wel werkt (sh flash: enzo)

• Fairy
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:06:
Die bin boot dus die kun je lekker laten staan, maar idd heb je ws. nog een extra file met spul nodig voor die webshizzle. Kijk ook even rond op de flash van die switch die wel werkt (sh flash: enzo)
Ik heb zojuist bij cisco de volledige nieuwe versie gedownload in tar formaat.

c3750-ipbase-tar.122-25-SEE2.tar

Nu zit het 'm alleen nog in het, hoe te installeren (via xmodem).

Ik kan bestanden stuk voor stuk overpompen, geen probleem, alleen komt alles in de root terecht.....

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die switch boot op zich, dus 't mag geen probleem zijn om 'm met tftp over te zetten. Ik moet bekennen dat ik niet precies weet waar je 't spul neer moet zetten. Ik gebruik bij cisco's altijd alleen ce cli :P

• Fairy
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:21:
Die switch boot op zich, dus 't mag geen probleem zijn om 'm met tftp over te zetten. Ik moet bekennen dat ik niet precies weet waar je 't spul neer moet zetten. Ik gebruik bij cisco's altijd alleen ce cli :P
TFTP is even geen optie.

Ik kan de TAR file op de switch neerzetten via xmodem, dat lukt me wel, maar hoe decompress ik het ding op de switch :?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Fairy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:17:
hoe te installeren (via xmodem).
Minder dan een minuut met google spelen levert dit op:

http://www.cisco.com/en/U...ote09186a00801fc986.shtml

http://www.cisco.com/en/U...a008034abf4.html#wp559616

De eerste is handig omdat 'ie je de algemene procedure geeft, de tweede bevat de instructies voor het upgraden van EMI/SMI.

tftp is wel een optie. Via xmodem en de console ben je uren en uren bezig om 10Mbyte over te zetten, via tftp (wat je in tien minuten draaiend op je laptop hebt staan) is diezelfde 10Mbyte in een paar seconden te doen. Neem gerust de moeite om het uit te zoeken. Zelfs al ben je een uur aan het klooien, dan nog bespaar je een aantal uren tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door burne op 26-09-2006 11:31 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als je tftp er op hebt staan moet je met het archive commando alles doen
http://www.cisco.com/en/U...ple09186a00804799d7.shtml
na 1 minuut zoeken op cisco

[ Voor 10% gewijzigd door TrailBlazer op 26-09-2006 12:56 ]

Pagina: 1