[HTML] website verspringt bij hover over links

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Misschien een onduidelijke topictitel, maar ik heb een website gemaakt (met div's) die alleen in IE heel erg verspringt. Als je een pagina opent springt de navigatie en een roze blok met "highlights" eerst naar links op het scherm en als je over een menu-item hovert springt alles op de goede plek.

Ik zit nu al een paar uur naar de htmlcode te staren, maar ik kom er niet uit. Een voorbeeld van het probleem kun je hier (in Internet Explorer!) bekijken. Als de pagina geladen is hover je over een menu-item om te zien wat het probleem is.

Heeft iemand toevallig enig idee wat dit zou kunnen zijn, want ik zie het niet meer...

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:25:
Misschien een onduidelijke topictitel, maar ik heb een website gemaakt (met div's) die alleen in IE heel erg verspringt. Als je een pagina opent springt de navigatie en een roze blok met "highlights" eerst naar links op het scherm en als je over een menu-item hovert springt alles op de goede plek.

Ik zit nu al een paar uur naar de htmlcode te staren, maar ik kom er niet uit. Een voorbeeld van het probleem kun je hier (in Internet Explorer!) bekijken. Als de pagina geladen is hover je over een menu-item om te zien wat het probleem is.

Heeft iemand toevallig enig idee wat dit zou kunnen zijn, want ik zie het niet meer...
* Tanuki heeft daar geen last van? :?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Komt gewoon omdat wanneer de content nog niet in de cel geladen is, hij nog geen "breedte" heeft bepaald.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
l0c4lh0st schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:26:
[...]

* Barracuda_82 heeft daar geen last van? :?
Wat voor OS en browser gebruik je dan??
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:27:
Komt gewoon omdat wanneer de content nog niet in de cel geladen is, hij nog geen "breedte" heeft bepaald.
Dat had ik zelf ook al gedacht, maar ik heb inmiddels vrijwel alle cellen een keer een vaste breedte gegeven en dat mocht helaas ook niet baten.

[ Voor 46% gewijzigd door Barracuda_82 op 26-09-2006 10:31 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 16:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Barracuda_82 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:29:
[...]

Wat voor OS en browser gebruik je dan??
Wellicht kan je dan aangeven onder welke browser + OS het in ieder geval wel optreedt? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
gorgi_19 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:31:
[...]

Wellicht kan je dan aangeven onder welke browser + OS het in ieder geval wel optreedt? :)
Maar natuurlijk (stom van me dat ik daar neit aan dacht). Ik gebruik WinXP en IE 6 (6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519 om precies te zijn).

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 09:28

skabouter

Skabouter

waarom staat er
code:
1
2
3
<!--

-->
na je </html> tag??

[ Dislect ]

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

XP SP2 met IE6 / FF1.5.07 / Opera 9.01 iig niet... ;)

Ik heb er hier dus iig geen last van? Misschien dat je eens je cache leeg moet gooien of een CTRL+F5 moet doen in IE?

Nette site overigens...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 09:28

skabouter

Skabouter

Hier heb ik er wel last van (je moet gewoon even doorklikken op die site, dan zie je het vanzelf, op de ene pagina beter dan de andere) met IE 6 op Win XP sp2

[ Dislect ]

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
skabouter schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:34:
waarom staat er
code:
1
2
3
<!--

-->
na je </html> tag??
Geen idee waarom dat er stond. Zal wel een keer testdata zijn geweest. Is nu weg iig.
skabouter schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:39:
Hier heb ik er wel last van (je moet gewoon even doorklikken op die site, dan zie je het vanzelf, op de ene pagina beter dan de andere) met IE 6 op Win XP sp2
Klopt. Vooral op langere pagina's met meer data zie je het wat beter.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

skabouter schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:39:
Idd, deze pagina dus...

Krijg bij het valideren van je pagina diverse errors, in je HTML sluit je H2 tags af die iig niet geopend zijn, en de CSS wilt helemaal niet gevalideerd worden, door een niet afgesloten H1 tag...

Deze errors treden echter niet op op andere pagina (bv Over BVL -> Organisatie). Bij deze wordt de HTML redelijk goed gevalideerd, en is de css gewoon helemaal goed...

Kijk dus eens naar die H1/H2 tags?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Ìk had er alleen de eerste keer last van, daarna nam mijn IE cache het over en ging alles goed.
IE6 op XPPro SP2. Check ff die validation-errors, daar zal het in zitten.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Rowdy.nl schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:49:
[...]

Idd, deze pagina dus...

Krijg bij het valideren van je pagina diverse errors, in je HTML sluit je H2 tags af die iig niet geopend zijn, en de CSS wilt helemaal niet gevalideerd worden, door een niet afgesloten H1 tag...

Deze errors treden echter niet op op andere pagina (bv Over BVL -> Organisatie). Bij deze wordt de HTML redelijk goed gevalideerd, en is de css gewoon helemaal goed...

Kijk dus eens naar die H1/H2 tags?
Bedankt voor de tip over die H1/H2, maar dat is niet het probleem. Die rommel is er in geslopen door een collega die die module heeft gemaakt, maar niet zo'n held is met html/css. Maar goed, dat is nu min of meer gefixed. Straks kijk ik de rest nog wel een keer na.
Swaptor schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:55:
Ìk had er alleen de eerste keer last van, daarna nam mijn IE cache het over en ging alles goed.
IE6 op XPPro SP2. Check ff die validation-errors, daar zal het in zitten.
Ik denk niet dat het in de errors/awrnings zit, want op sommige pagina's die het probleem vertonen is alles valid of worden er alleen warnings gegeven over border="0", dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Barracuda_82 op 26-09-2006 11:15 ]

Pagina: 1