Toon posts:

Pal/NTSC op Nederlandse Antillen

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Sharp LC-20S1E gekocht in Nederland. Ik woon nu op de Nederlandse Antillen (St Maarten). Maar de tv werkt hier niet? Volgend de manual ondersteunt ie zowel PAL als NTSC. Op St Maarten wordt NTSC gebruikt. Ze hebben het in de manual over video colouring systems die worden ondersteunt, maar dit gaat toch ook over het tv signaal dat uit de muur komt? Niet alleen voor video?

Doe ik iets verkeerd? Vergeet ik iets? Ik weet niets van tv's hoop dat iemand me kan helpen...

Mzzl,

Maurice.

Verwijderd

Ondersteund je TV wel de juiste spanning? Ik weet niet wat ze op St. Maarten gebruiken maar hier is het meestal 240 volt bij 50 Hz.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
Mijn gok is dat-ie alleen NTSC ondersteunt via de SCART of andere AV-ingang, niet met de tuner die erin zit. (Dus als je NTSC video's of DVD's zou afspelen).

Verwijderd

"Hij werkt niet" is ook lekker vaag. Gaat ie niet aan of doet ie bv. alleen zwart/wit?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32

SeatRider

Hips don't lie

Ik weet bijna zeker dat dat apparaat geen NTSC tuner heeft, alleen maar NTSC kan afspelen via de scart. Anders had je echt een multinorm systeem moeten kopen, en dat is veel duurder.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SeatRider schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:48:
Ik weet bijna zeker dat dat apparaat geen NTSC tuner heeft, alleen maar NTSC kan afspelen via de scart. [....]
Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Als er een NTSC decoder in zit is het volkomen triviaal om die ook voor de tuner te gebruiken. Of bedoel je RGB via scart?

Als de TS nou eens aangeeft wat er precies niet werkt... Kunnen er geen zenders gevonden worden? Blijft het beeld zw/wit? Heb je de handleiding al bestudeerd?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

joopv schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:57:
[...]

Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Als er een NTSC decoder in zit is het volkomen triviaal om die ook voor de tuner te gebruiken.
Niet helemaal, omdat er dan nog meer dingen spelen, zoals frequentie offsets voor het geluidskanaal (die per land kunnen verschillen) etc.
De meeste televisies die je nu koopt kunnen wel overweg met een NTSC signaal via de video ingangen, maar de ingebouwde tuner kan vaak alleen PAL B/G en/of SECAM ontvangen (waarom die twee wel? Omdat die qua normen veel meer op elkaar lijken dan NTSC, en bovendien dit de enige twee systemen zijn waarmee je direkt bijna heel Europa afdekt). Een TV die ook NTSC en SECAM-L kan ontvangen via de tuner wordt multinorm/multisysteem genoemd en is een stuk duurder.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens deze pagina ondersteunt ie alleen PAL en SECAM (frans TV signaal) en dus geen NTSC. Als ik je een tip mag geven: fix ergens een oude videorecorde en hang die op je TV. DIe heeft nl wel een NTSC tuner, en dan ben je van alle ellende af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

The_Eagle schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:45:
Volgens deze pagina ondersteunt ie alleen PAL en SECAM (frans TV signaal) en dus geen NTSC. Als ik je een tip mag geven: fix ergens een oude videorecorde en hang die op je TV. DIe heeft nl wel een NTSC tuner, en dan ben je van alle ellende af :)
Ik voel me nu heel eigenwijs, maar ook de gemiddelde videorecorder heeft geen NTSC tuner. De gemiddeld video kan wel NTSC banden afspelen.

Edit: de gemiddelde video op de antillen natuurlijk wel, dus die kun je wel zonder problemen op je tv aansluiten :)

[ Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 26-09-2006 10:22 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SeatRider schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:50:
[...]

Ik voel me nu heel eigenwijs, maar ook de gemiddelde videorecorder heeft geen NTSC tuner. De gemiddeld video kan wel NTSC banden afspelen.

Edit: de gemiddelde video op de antillen natuurlijk wel, dus die kun je wel zonder problemen op je tv aansluiten :)
Maar aan die kant van de oceaan zit er weer geen scart-aansluiting op videorecorders...

Dat betekent, stam + t .

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat ik meer informatie moet geven....

Ja, hij ondersteunt 110-220Volt en 50-60Hz. (St Maarten is 110/50Hz).

Kabel tv werkt hier met een decoder. Die gaat met een gewone antenneaansluiting in de muur en er gaat een gewone antenne stekker (geen scart) in de televisie.

Met "hij doet het niet" bedoel ik dat de het signaal televisie zwart-wit flikkerend beeld geeft. Er is geen geluid, het lijkt alsof het beeld nog steeds gecodeerd is. Net zoals filmnet er vroeger eruit zag.

Ik heb een nieuwe Panasonic vcr gekocht (NV MV 40 GCS-S). Een multi system systeem dat PAL, SECAM en NTSC ondersteunt. Ze vertelden mij dat dit het signaal zou omzetten of wel correct zou doorgeven maar dat werkt ook niet. Ik denk dat ie gewoon al die videobanden afspeelt, maar denk niet dat ik het NTSC signaal omzet in een PAl signaal.

Dus ik weet nu niet wat ik moet doen....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon zoiets kopen :)
Convertertje dus :) Zie ook Google :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat:

=====
Converts any NTSC into a PAL signal
Input: NTSC 3.58/4.43
Output: AV PAL-B,D,I,G,M,N
For video game systems, DVD player, VCR (must support 60Hz for recording) and other AV equipment
=====

Verwacht dit apparaat nou dat het via de scart gaat (zoals een PS2)?

Want dat zit dus niet op die decoder, er zit een gewone ronde antenneaansluiting op.

Verwijderd

Topicstarter
Goed de vragen eronder gelezen. Er staat:

Question: i have a USA TV that won't Work in my country in the west Africa (Ghana) i wanted to watch the local and the national TV network programs, will these convertor help me out?

Answer: This converter only accept composite video In/Out. If you want to use it with TV antenna input, it would not work.

Dus dit werkt niet :'(

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:34:
Kabel tv werkt hier met een decoder. Die gaat met een gewone antenneaansluiting in de muur en er gaat een gewone antenne stekker (geen scart) in de televisie.
Zit er op die decoder helemaal geen andere aansluiting dan antenne (RF) uit?
Meestal is er op zulke decoders toch wel A/V uit aanwezig via tulp/cinch connectors?

• martin2005
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:34:
Met "hij doet het niet" bedoel ik dat de het signaal televisie zwart-wit flikkerend beeld geeft. Er is geen geluid, het lijkt alsof het beeld nog steeds gecodeerd is. Net zoals filmnet er vroeger eruit zag.
Dat is exact wat er gebeurt als je een NTSC signaal afspeelt op PAL beeldbuis.
The_Doman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:52:
[...]
Zit er op die decoder helemaal geen andere aansluiting dan antenne (RF) uit?
Meestal is er op zulke decoders toch wel A/V uit aanwezig via tulp/cinch connectors?
Dat zou de meest voor de hand liggende optie zijn. Tulp/cinch aansluitingen direct naar A/V in van TV, evt. met hulp van verloopje naar scart.

Hetzelfde geldt ook voor die VCR. Ook daar een A/V uitgang gebruiken en die aansluiten op A/V in van TV.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Apache4u schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:53:
[...]
Maar aan die kant van de oceaan zit er weer geen scart-aansluiting op videorecorders...
Geen scart, vast wel composiet of s-video aansluitingen. En daar bestaan weer verloopjes voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Mocht iemand ooit voor dit probleem komen te staan, ik heb de oplossing gevonden.

Het werkt wel met een NTSC video recorder. Hierin zit de NTSC tuner. Het hoeft dus geen multisystem video recorder te zijn. Die tv ondersteunt wel NTSC beelden, er zit alleen geen NTSC tuner in. Alleen moet je de TV aansluiten op de VCR door middel van die 3 tulp stekers (geel, wit en rood) zodat de tv alleen als beeldscherm wordt gebruikt. Je moet NIET de antennestekker van de video naar de tv aansluiten.

Bedankt voor alle reacties!!!

Groeten vanaf een zonnig eiland (met kabel!!!)

Maurice.

Verwijderd

Well duh :P

Op een ongeveer gelijke manier heb ik de afgelopen 10 jaar A2/NICAM stereo geluid verkregen van de BBC wat mijn TV ook niet snapte :P

• martin2005
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:37:
Mocht iemand ooit voor dit probleem komen te staan, ik heb de oplossing gevonden.

Het werkt wel met een NTSC video recorder. Hierin zit de NTSC tuner. Het hoeft dus geen multisystem video recorder te zijn. Die tv ondersteunt wel NTSC beelden, er zit alleen geen NTSC tuner in. Alleen moet je de TV aansluiten op de VCR door middel van die 3 tulp stekers (geel, wit en rood) zodat de tv alleen als beeldscherm wordt gebruikt. Je moet NIET de antennestekker van de video naar de tv aansluiten.
Maurice.
Ik mis het woordje inderdaad hier in deze tekst...... dit was toch wat wij met zijn allen riepen?
Maar evengoed graag gedaan.... stuur een beetje mooi weer deze kant uit... het dreigt hier op te geraken met de herfst in zicht.
Pagina: 1