[XP] Verschillende boot problemen*

Pagina: 1
Acties:

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Topicstarter
- Amd 64 3000+
- Dfi lanparty nf4u-d
- Bios 04/06 2006
- Maxtor Diamond 9+ 120 GB ATA
- Huntkey 400w
- Xp pro Sp2 legaal

Ik heb een vaag probleem.
Gister ging ik mijn windows xp pro opnieuw installeren.
Toen sloot ik een oude maxtor 40 gig schijf aan. Wat bestanden overgezet want mijn 2de partitie zat vol.Het was al een klus om die harde schijf te laten opstarten , want mijn bios boot ging heel langzaam wat al vaag opzig is maar ik moest ook nogeens enter drukken om verder te kunnen. Kreeg ook nog blue screens van irq not less or equal.

Toen ging ik windows xp pro installeren en toen bleef mijn bios boot nog steeds vaag doen, toen heb ik mijn bootplaatje weggehaald en zag ik dat de cpu en mem info soms veranderden.

Eenmaal part 1 geformatteerd en installed nog steeds zelfde bios boot problemen, maar nu krijg ik soms de fout ongeveer( kan schijf niet lezen druk ctrl+alt+del) Maar als ik dan via de boot manager boot doet ie het soms. En soms gewoon een keer restarten. Nu gaat het ook mis met de ntldr dan gooi ik de win xp cd erin en boot ie gewoon.

Ik vindt het echt vreemd , die oude maxtor was redelijk brak en leek het probleem te zijn, maar nu blijft het nog steeds en ik kan op het moment niet heel mijn hdd formatteren.

Verder was alles in orde met mijn pc
Spul is noggeneens half jaar oud behalve op de voeding en hdd na die worden bijna 1 jaar.

En ben echt nu al 10 uur aan het kloten... |:(
Zou het een softwarematig probleem zijn ? / of me bios/hdd ? voeding ? of is me cpu/mobo/geheugen brak ? :'(

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Verwijderd

Reset je BIOS eens naar fabrieksinstellingen en doe eens een memcheck om te beginnen. Die kun je downloaden middels een .iso file, even wegbranden en laat hem dan eens een nachtje draaien. Ook kan je van harde fabrikant op hun site een tool downloaden om deze eens een diagnose te laten doen en/of eventueel via hun software even de schijf volledig wissen en partitioneren. Dan kom je al een heel eind denk ik met het uitsluiten van falende hardware.

Mocht dat alles goed zijn dan zou ik de kast gaan openschroeven en een goeie interne check van je hardware doen. Zitten er veel stoffige elementen in, condensators die bol staan, stekkers allemaal goed vast, jumpers nog eens nalopen etc etc.

Zo kan je iig. al redelijk wat uitlsuiten.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Heb me kast open liggen. En alles gechecked.

- Weinig stof
- Fabrieks settings.
- Memtest 42 x gepassed. (Fabriekssettings)
- ATA kabels vervangen.
- Onnodige hardware eraf gehaald.

Ik had ook mijn jumpers naar sli mode gezet op mobo.voor 2 x 8x pci-e speed Daar zag ik dat het metaal van sommige jumperblokjes verneukt was die heb ik ook vervangen. ( Ik weet niet of je bekend ben met een Dfi lanparty)

Nu met std bios settings krijg ik bluescreens en spontaan uitvallende pc.
Deze fouten komen erinvoor :

Driver irql not less or equal Stop : 0x000000D1(0x00000000c,0x00000002,0x00000001.0xF7F197A
Tcpip.sys Adress F7F197A Base at F7F1000 Datestamp 44477503
Page Fault in non paged area 0x00000050 0x90022ABC7,0x00000008,0x9022ABC7
Stop 0x0000008E 0xC0000005,6x805346AB,0xA8431918,0x00000000
Sop 0x00000024 0x001902FE,0xF88C2450,0xF88C2450, 0xF88C214C, 0x8045F4730

In win xp :- Rundll errors
- Rpc error
- Ongeldig beeld : system32\umpnpmgr.dll geen geldige windows kopie.
Door deze laatste fout kan ik niet meer op Xp inloggen.
Veilige modus geprobeerd en laats bekende instellingen die wel werkten geprobeerd en allebij geen succes.

En met mijn bios setting proc @ 2,5 gig 1,45 V Htt 278 mem 1:1 2,6 V Single 512 Mb.
Som draait ie wel soms weer niet , daarom kan ik niet hier makkelijk communiceren.
Draai nu windows 2000 op dit moment zonder problemen. Ook om ff die ongeldige beel file te veranderen.

Zit zelf te denken aan een soort virus op die hdd of wat anders, want dit klopt echt niet. :?
Toch maar kijken of ik mijn hdd niet geheel kan formatteren.

Of weet iemand nog wat ik kan doen ? :'(

[ Voor 32% gewijzigd door iNSANiTi op 26-09-2006 14:34 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Verwijderd

Sorry, maar ik kan er geen kaas van breien. Heb je niet een andere schijf liggen om het mee te testen voordat je format ? En trouwens, voor dat je een format doet kun je nog altijd eerst ff met een diagnostisch tooltje je harde schijf controleren, even naar de site surfen van het merk van je harde schijf, ze hebben allemaal uitgebreide tools voor handen :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Draai eerst maar eens al die tweaks terug en probeer stabiele timings uit.

Dan pas installeren, en daarna mag je weer overklokken. De fouten die je nu krijgt doen mij vermoeden dat het een en ander misgaat met je geheugentimings..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Ik zal eens op maxtor google :)

Ja ik heb nog een 40 gig maxtor.

En nu draai ik weer Xp . Ik heb de umpnpmgr.dll van een andere xp overgezet en nu kan ik weer inloggen.
Draai nu @ de oc settings ( mem timings staan op auto ). En met de fabrieksinstelling krijg ik juist die fouten.

Ik had mijn xp ook at fabrieksinstelling geinstalleerd

En over de mem timings heb ik geprimed en ge memtest met het ocen van het hele gebeuren.
En gisternacht heb ik de fabriekssettings meer dan 40 x laten checken.

(Owja als je corrupte data genereet en je installed windows dan krijg je ook een verneukte explaar toch ?)

[ Voor 9% gewijzigd door iNSANiTi op 26-09-2006 15:16 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eerst HDD controleren. Kan nog best verrot geheugen zijn, ook al haalt ie memtest wel.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Oke

ter info :

Heb geil GLX5124400UP memory single channel in oranje tccd slot.

Zal de hdd checken . CHKDSK /f
En met maxtor tool. Alleen dan moet je toch een boot flop of iso maken ?.

Heb nog een fout gevonden namelijk een stuurprogramma die niet compatible is
Parport Dit apparaat is niet aanwezig, werkt niet goed, of niet alle stuurprogramma's ervoor zijn geïnstalleerd. (Code 24) :?

[ Voor 44% gewijzigd door iNSANiTi op 26-09-2006 16:24 ]

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Oke Draai nu nog steed overclocked anders krijg ik nog steeds onverwachte restarts/blue screens.

Heb de hdd een aantal keer gechecked met powermax maar er is niks mis mee.
Heb het geheugen ook nog gechecked @ oc settings.
Allemaal geen errors.
Draai windows ook stabiel geen fout meldingen meer.

Maar hij moet toch ook std bios settings normaal draaien ?

Kan iig nu ook eindelijk ghosten alleen moet ik nog een keer uittesten. ( ik snapte daar helemaal niks van).

Wat kan ik nog meer testen. Want deze errors en problemen kwamer niet voor niks neem ik aan ;(

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Jumpers van de harde schijf goed staan? Niet toevallig 2x master ofzo? Dat geeft nl de meest rare problemen..

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
misbehavingman schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:39:
Jumpers van de harde schijf goed staan? Niet toevallig 2x master ofzo? Dat geeft nl de meest rare problemen..
Ja heb nu 1 hdd aangesloten en 1 dvd-rw.

Hdd primary master ( jumper master )
En Dvd-rw secondery master

En met 2de Hdd secondery slave ( cable select of slave )
moet toch niks uitmaken ?

Alleen dan wordt de data doorvoer toch ook langzaamer 2 hdd @ 1 ata kabel ??

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Nu heb ik bij mij taakbeheer ook info over wisselbestands fouten en het loopt in de duizenden.

Heb ff gespeurd en nu denk ik dat die niet goed data uitvoert naar virtuele geheugen.
Maar het zou toch kunnen dat als het virtuele geheugen niet nodig is dat het niet geaccepteerd wordt en dus als fout geeft :?

Ik heb het iig nog niet vaker gezien

Nu vindt ik dit :

De Engelse term is ongetwijfeld "Page Faults". Een page fault geeft aan dat er geprobeerd wordt data of code de lezen (of te schrijven) uit geheugen dat afgeschermd is voor het betreffende proces door de MMU. Dit mechanisme wordt gebruikt om asynchroon een nieuwe pagina in te swappen zonder dat de applicatie daar iets van merkt.

Dus gewoon niks aan de hand ??
Voor de rest geen probz meer pc loopt weer als een zonnetje, alleen moet toch deze meuk @ std settings stabiel kunnen draaien. :/

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Topicstarter
Nu ben ik erachter gekomen dat mijn mem niet op cl 2 draait terwijl dit eigenlijk zou moeten kunnen volgens de specs

: This all in one product supports CAS 2 5-2-2 at PC3200 400MHz DDR

Beste ff conctact opnemen met leverancier van dit produkt ?

Pagina: 1