Toon posts:

[SBS 2000] Server instabiel, o.a. Exchange e.d.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

wij draaien hier met een P4 server met 1bg intern en 2x 36gb in raid1 conf. W2k SBS. Deze server is nog steeds de PDC, SQL (exact), en Exchange. (Nieuwe server dedicated voor SQL is reeds besteld)

(jahaa als fileprint hebben we een andere server)

Nu heb ik echter problemen met de Exchange en zie ik dat de smtp connector op "stopt"staat wanneer ik deze probeer te starten dan loopt de hele mmc vast. Dus een telnet naar de server op poort 25 gaat nog steeds niet werken wanneer ik dit op de pop3 (110) doe werkt dit wel. Maar goed je zult begrijpen dat er nu geen mail binnen komt en dit is een serieus probleem.... Aanvullende info:
Zelfs als ik programma's probeer te de- of te installeren, dan loopt de msi ook vast. Wanneer ik de schijven probeer te defragmenteren, dan zie ik één en al rode vlakken en"adviseerd hij mij ook dit te doen", maar hier is hij ook veelste snel klaar mee (nog geen 2min.) en blijft het nog steeds rood in overvloed.... Dus diskeeper installeren is ook geen optie, omdat hij niets laat installeren. Onze antivirus heeft niets kunnen vinden en de server heeft ook zeeeeeer veel moeite om te internetten...

Wie o wie kent dit probleem of heeft tips voor mij... bv. de smtp connector met de "run" te laten starten...

Alvast bedankt....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zitten je disken niet gewoon vol :?
Heb je de server al een keer herstart :?
Staan er nog meldingen in de eventlog :?

Even 3 vragen die direct bij mij opkomen..

Move naar WSS oveirgens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niets noemenswaardig in eventviewer, c-schijf 2,7 tegen 5 gb op de D schijf. Ja de server is tig keer opnieuw gestart.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Servicepack level :? Van zowel Windows als Exchange..

Verwijderd

het lijkt me dat je meer problemen hebt dan alleen met Exchange System manager....

Verwijderd

Topicstarter
klopt... veel meer problemen... alles is SP4

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laten we eens bij je eventviewer beginnen - wat zie je daarin zoal?

Verder - was de server direct aan internet gekoppeld? Houd je hem helemaal up-to-date qua patches? Als je
netstat -an
draait, zie je dan absurd veel connecties? :)
Pagina: 1