Toon posts:

Gebruikersrechten instellen voor netwerk computers v. toe...

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem waar ik niet uit kom. ik heb dit forum al doorzocht evenals google. Het probleem is als volgt:

Ik heb een computer met win xp pro sp2 draaien als sort van server. We wonen met meerdere mensen samen die er gebruik van maken. Ik heb de gedeelde schrijven D & E zo ingesteld dat ze wel gedeeld zijn, maar dat niemand bestanden kan wijzigen/verwijderen. Dit omdat de andere gebruikers weinig computer ervaring hebben. Nu wil ik de gebruikersrechten zo instellen dat wanneer ik via mijn netwerklocaties op de server browse dat ik met mijn laptop wél bestanden kan verwijderen enz.. (Ik doe het nu via remote desktop connection, maar dit vind ik te omslagtig, want het moet volgens mij dus ook via gebruikersrechten ingesteld kunnen worden op de server.)

Dus:
- ik alle rechten op server via mijn netwerklocaties
- andere op netwerk alleen lezen rechten

Deze instellingen krijg ik na heel veel zoeken niet voor elkaar, daarom vraag ik via deze weg om een stapsgewijze uitleg.

Alvast hartelijk bedankt! :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan ook inderdaad, je moet eigenlijk even een map openen: dan naar extra -> mapopties -> weergave -> "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)". Dat vinkje moet je even uitschakelen en moet je even de map/schijf delen. Dan kan je zelf machtigingen instellen naar behoefte ;)

Succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 26-09-2006 01:51 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
he Outerspace en anderen!

tot zover was ik inderdaad gekomen. maar dan zit ik vast! weet niet hoe ik dan verder moet, dat is juist het probleem. wil nl schrijf D & E helemaal delen, dat is gelukt. het lukt me echter niet om mijn laptop alle rechten te geven. kan alleen maar gebruikers(namen) op de server rechten geven. ik wil juist mijn laptop rechten geven...

plz leg nog een paar stappen uit!

thx

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 02:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
als iemand hier de oplossing op weet, zou je die dan plz! kunnen posten? ben echt wanhopig opzoek naar de oplossing!

iedereen alvast hartelijk dank!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Er is geen andere oplossing dan het aanmaken van gebruikers waarbij je je eigen gebruiker op zowel de server als de laptop gebruikt met hetzelfde wachtwoord.

Server:
gebruikerx
wachtwoordy

Laptop
gebruikerx
wachtwoordy

En dan de rechten voor "guest" instellen voor die schijven als read-only.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom op, een beetje meer eigen inzet mag wel. Je wordt potverdrie aan de hand gehouden hoe je een disk moet delen :)

Dit is overigens al meerdere keren besproken, dus ik zou de search eens ter hande nemen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.