[paintshop] letters uit foto knippen en smoothen

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 18:46
Wij hebben een clubje wat 'christiania' gaat heten, naar de Deense vrijstaat. Nu willen we shirts laten drukken met die tekst erop, zoals het er op dit plaatje uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.hetstamhuis.demon.nl/picsoverig/dnmrkn_christiania.jpg
Alleen de tekst moet er op komen, met een-kleurendruk.
Dus op een of andere manier moet ik die letters eruit snijden en in 1 kleur veranderen. En het ook naar vector omzetten of smoothen, zodat het afdrukbaar is (ik dacht aan: 25 cm breed, 10 inch dus; met 300 dpi zijn er dan 3000 pixels nodig).
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het handigste kan doen in paintshop? Ik weet niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.

Ook het hartje (die hierboven, of deze hierna; die is misschien makkelijker) moet ik naar een kleur zien om te zetten, zodat die ook gedrukt kan worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.hetstamhuis.demon.nl/picsoverig/flyingheartclips.jpg

Tnx alvast voor jullie hulp :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Importeren in illustrator en overtrekken? Dat is over het algemeen het snelst en het netst.

De text nu in je huidige document kan je vrij moeilijk snel eruit knippen vanwege de kleurverlopen. En daarnaast is het dan nog steeds geen vector.

[ Voor 3% gewijzigd door disjfa op 26-09-2006 00:57 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Moons
Tnx voor de tip. Ben nu in Illustrator bezig met live trace, en dat lijkt wel redelijk te gaan werken.

edit:
For those interested: dit is het voorlopige resultaat (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.hetstamhuis.demon.nl/picsoverig/christiania_line600.jpg
Had graag alle lijnen even dik gehad, maar ach, dit is best aardig.

[ Voor 64% gewijzigd door Moons op 26-09-2006 03:13 ]

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Als je het even dik wilt hebben zul je zelf met de pen tool moeten gaan werken in Illustrator.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Klinkt niet zo geavanceerd, maar print je resultaat van live trace eens uit. Pak een dikke stift (en evt tipp-ex als er nog uitschieters zitten/komen) en trek de lijnen over. Scan dat in en klaar :).

Zo scherp als een voetbal!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
In Streamline kon je ook tracen met inline, dan probeerde het programma om alles te reduceren tot lijnen ipv vlakken. Dit moet toch ook kunnen in Illustrator?

Inderdaad, selecteer geen vlakken, maar lijnen (nl-versie hier). Resultaat (hart wel met vlakken en grijswaarden getraced)

[ Voor 36% gewijzigd door Savantas op 29-09-2006 09:36 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Moons
Savantas schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:45:
In Streamline kon je ook tracen met inline, dan probeerde het programma om alles te reduceren tot lijnen ipv vlakken. Dit moet toch ook kunnen in Illustrator?

Inderdaad, selecteer geen vlakken, maar lijnen (nl-versie hier). Resultaat (hart wel met vlakken en grijswaarden getraced)
Ah, tnx a lot! Ik ga er achteraan of het al naar de drukker is, dit is een stuk beter!
Pagina: 1