Toon posts:

Ten einde raad: cooler installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik word hier dus echt niet goed van. Eerst maar wat gegevens:

P965 Neo-F moederbord
Core 2 Duo E6400 processor
AC Freezer 7 Pro

Als je het nog niet geraden hebt, dit is de eerste keer dat ik dit zelf doe.
Voor mensen mij naar allerlei guides en zo gaan verwijzen het volgende; ik heb meerdere filmpjes bekeken over hoe te werk te gaan en de handleidingen natuurlijk goed doorgelezen.

Maar: dat ding past er dus echt niet op. Het is alsof de vier hoeken die in het moederbord geklikt moeten worden iets naar boven gebogen staan (of de processor te bol is) waardoor het dus onmogelijk is om ze allemaal vast te maken. Visueel kan ik niet vaststellen dat er iets gebogen is.

Als iemand hier nog enige ideeën over heeft zijn ze zeer welkom, anders vrees ik dat ik zal moeten afdruipen en het systeem toch door iemand anders in elkaar zal moeten laten zetten ;(

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Je weet dat er aan elk pootje een draaiknopje zit? (dat zwarte gedeeltje).
en dat dat 90 graden kan draaien, en dat dan de pootjes omhoog erin verdwijnen...en dat je ze daarna voor hergebruik weer eruit moet trekken?

ZO dus en dat je de zwarte knopjes draait, en da omhoog draait, waardoor de witte drukkertes door het mobo heen kunnen :*)

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

uhm een AC freezer is toch niet voor S775?
of is die tegenwoordig wel daar voor?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
jaja, maar het probleem is dus dat die 4 witte pinnetjes niet tegelijk in het moederbord passen

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:26:
uhm een AC freezer is toch niet voor S775?
of is die tegenwoordig wel daar voor?
Als dat zo is moet ik die verkoper eens gaan opzoeken :(

Maar eigenlijk ben ik intussen al iets verder en denk ik toch dat ik zelf iets verkeerd aan het doen ben. De boxed cooler krijg ik er namelijk ook niet op (zelfde probleem)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:30:
[...]

Als dat zo is moet ik die verkoper eens gaan opzoeken :(

Maar eigenlijk ben ik intussen al iets verder en denk ik toch dat ik zelf iets verkeerd aan het doen ben. De boxed cooler krijg ik er namelijk ook niet op (zelfde probleem)
lama, mijn foutje, dies wel voor S775,
zat met een andere freezer in gedachten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Weet je zeker dat je intel er goed in zit? Dus dat je geen pinnetjes meer ziet.

en ja die freezer is ook voor socket 775 (http://artic-cooling.com/cpu1.php?p=4&disc=)

Verwijderd

Ik herken het probleem, mijn stock intel cooler verboog zelfs mijn moederbord. Gelukkig kan een goed moederbord best wat hebben maar het is natuurlijk niet echt netjes. Ik vraag me ook af of het gatenpatroon wel vierkant is of toch een beetje vals rechthoekig. Past je koeler er misschien iets beter op als je de koeler een kwartslag draait?

En niet vergeten om de pinnen overkruis aan te drukken zodat de koeler ook echt recht op je CPU drukt.

Verwijderd

Topicstarter
zover ik weet zit de processor goed, gewoon volgens de guide en zoals ik op online guides en zo ook had gezien. Het kostte wel enige kracht om de 'lever' dicht te krijgen, maar niet dat ik er op moest gaan hangen, en volgens de guide die ik hier op tweakers vond was dat wel normaal

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 15:20

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

ja, en ook niet helemaal door drukken
de eerste van de vier, indrukken zodat hij 1x klik zegt
dan die aan de overkant (dus niet die er naast) aandrukken, ook weer tot die 1x klik zegt
en dan de andere twee op dezelfde manier.. als je moederbord niet helemaal krom staat, kun je ze eventueel nog verder aandrukken ;)
succes!

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

Topicstarter
hm, ik weet niet of ik wel het lef heb om het moederbord te gaan buigen :)
Ik ga wel eens kijken of ik misschien wat aan die koeler kan verbuigen (tenzij dit echt een slecht idee is)

Verwijderd

Topicstarter
\o/ het past toch!

heb het staal waarmee de koeler en de witte pinnetjes aan elkaar vastzaten een heel klein beetje verbogen (het verschil kon ik niet zien) maar het hielp wel, want nu past alles wat makkelijker.

Dan toch nog een laatste vraagje: Zit de koeler nu wel stevig genoeg vast? Lijkt me wel, want voor zover ik kan zien maakt ie goed contact en ik kan hem niet heen en weer bewegen of zo.

Iedereen bedankt voor de hulp, heeft mij weer wat gezichtsverlies bespaard :*)

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:13

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als je je pc draaiende hebt zul je hier snel genoeg achter komen. Stress je CPU een tijdje met everest of orthos of wat jij wil en dan kun je wel zien of de temperaturen die je krijgt een beetje normaal zijn. Die zijn hier op got ook wel te vinden zodat je kunt vergelijken.

Speed limits are like herpes.

Pagina: 1