[MCE] Upgrade van de Rocklake

Pagina: 1
Acties:

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Bijna twee jaar geleden heb ik bij Quibus het zogenaamde Rocklake systeem gekocht. Nu wil ik de overstap maken naar DVB-S (FireDTV of FloppyDTV, ben ik eindelijk van die nare IR connectie met mijn TopFields af) en wil ik eigenlijk meteen het een-en-ander Vista ready maken.

Huidige specs
Intel Rocklake ATX moederbord
Intel Celeron D 335 (2,8 Ghz)
Zalmman CPU koeler
1 GB intern geheugen
Seagate Barracude 200GB harde schijf
Nec DVD speler/brander
MSI NVIDIA FX 5500 - 128MB
2 x Haupage wintv amity 2 MCE OEM

Problemen/tekortkomingen bij de huidige configuratie
- Ik gebruik de PureVideo decoder, de GeForece 5xxx range biedt geen PureVideo hardware acceleration, het grootste deel van de 6xxx en 7xxx range wel. Daarnaast zou iets meer videogeheugen voor Vista niet slecht zijn.
- Totaal geen firewire ondersteuning op het moederbord. Ik kan wel met een firewire PCI kaartje aan de slag gaan, maar direct vanuit het moederbord zou prettiger zijn.
- De SoundMAX onboard audio is heel naar. Het is bijzonder irritant om SPDIF fatsoenlijk aan de praat te krijgen, dit komt door rotte oude drivers. Van dat gezeur wil ik eigenlijk ook af (dit betekent niet dat ik perse tegen onboard audio ben)
- De DVD speler maakt met sommige (vooral zelfgebrande DVDs) veel herrie.
- Soms lijkt de performance wat te lijden onder de Celeron processor.

Wat is belangrijk bij upgrades
- TOSlink aansluiting voor optisch SPDIF
- Liefst een directe firewire aansluiting

Wat raden jullie mij aan om te vervangen/upgraden/uitbreiden?
Ik heb zelf al zitten kijken naar een moederbord (met SPDIF en firewire), daar zie je varianten met videokaart ingebouwd, maar ook zonder. Wat is verstandig om hiervoor te kiezen?

Kortom welke onderdelen zouden jullie behouden en welke zouden jullie vervangen door wat voor nieuwe onderdelen?

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Zyphrax
Dit is wel het juiste forum neem ik aan?

Verwijderd

Het herrie maken van de dvdspeler is heel simpel op te lossen met een tooltje van nero.
Daarmee kan je de spin-snelheid van je dvdspeler omlaag gooien....

En wat je wil vervangen geef je zelf eigenlijk al aan...

• Zyphrax
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:44:
Het herrie maken van de dvdspeler is heel simpel op te lossen met een tooltje van nero.
Daarmee kan je de spin-snelheid van je dvdspeler omlaag gooien....
Thnx, daar ga ik eens naar kijken, ik ben sowieso van plan om ook AnyDVD erop te gooien om van die nare (niet doorspoelbare) intro's af te zijn.

Wat voor moederbord is een aanrader?
En is alles geintegreerd een betere keuze dan los moederbord, losse videokaart, losse geluidskaart?

Ik neem aan dat voor SPDIF het verschil tussen geintegreerd en los niet echt uitmaakt, omdat het toch direct digitaal doorgestuurd wordt?