Microfoon werkt niet met soundmax geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 2.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:58

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik heb een Asus K8N-VM moederboord met daarop een soundmax geluidssysteem. Ik heb via deze link:
http://support.asus.com/d...nguage=en-us&model=K8N-VM
de laatste drivers gedownload vanwege het onboard geluid. Zowel met de meegeleverde drivers als met de laatste gedownloade drivers werkt de microfoon niet. Ook als ik de standaard drivers van microsoft gebruik werkt de microfooon. De speakers werken ten alle tijde gewoon goed.

Onder al deze drivers heb ik de bekende dingen al afgelopen zoals:
- Is je mic gedempt?
- Staat het geluid open
- Is het juiste opname apparaat geselecteerd?
- Geluidswizards
- Meerdere ingangetjes proberen (je weet nooit)
- Voor en achteringang geprobeerd

Maar ik kom er dus gewoon niet uit. Ik kan mezelf niet horen door de speakers en ook van die geluidsmetertjes registreren niets! Herkent iemand dit probleem of heeft iemand ideeen?

Verwijderd

wil niet lullig doen, maar heb dit regelmatig met klanten gehad.

Zit er misschien een schakelaartje op de microfoon?

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
haha, nee dat soort dingen kunnen inderdaad regelmatig de oplossing zijn. Maar dat is dus niet het geval!

Verwijderd

Ja het klinkt heel proffie mijn post nu. Maar ik had hetzelfde probleem en echt ik zweer het. Nah lang geklooi met drivers en volumes instellen had ik de hoop opgegeven. En een week later deed opeens mijn mic het : 8)7

Tis gewoon een bagger onboard gebeuren.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik ben er uit! Met dit asus moederboord heb je een voor en een achteringang voor de microfoon. In het soundmax panel (via configuratiescherm kan je dit openen) moet je bij het afspelen van geluid de microfoon opzoeken. Onderaan staat een klein zwart knopje naast het volume metertje, klik hierop. Vink vervolgens microfoon voorpaneel, of microphone frontpanel uit. Dit onboard bordje kan niet uit zichzelf bepalen welke poort gebruikt wordt voor de microfoon. Ook kan hij ze niet allebei doorsturen.

Dus de software is inderdaad wat buggy, maar op deze manier werkt je rear jack wel voor je mic.

Verwijderd

Hoe los je dit probleem op als het soundmax panel niet op wil starten? Het probleem met de mic dat ik tegen ben gekomen is verder identiek.

De drivers van de Asus-site voor dit bord installeren overigens niet omdat het niet de correcte hardware zou zijn (foutmelding). Geforceerd installeren zorgt er inderdaad voor dat er geen geluid meer uit komt. Maar het is toch echt een K8N-VM-bordje. :S

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
ik denk dat het met je OS x64 te maken heeft. Daardoor kan je denk ik de drivers niet goed installeren!

Volgens mij kan je dit probleem niet oplossen binnen windows zelf. Het is een heel specifiek conflict wat er ontstaat en geloof me: ik heb alles geprobeerd maar je moet gewoon die ene microfoonpoort (front) uitzetten.

Je kan anders ook even je front port gewoon proberen, ik had wel ergens gelezen dat er mensen waren waarbij een van de twee poorten (front of back) gewoon werkte!

Verwijderd

Maar hoe schakel ik die poort uit als ik niet eens bij de instellingen kan komen?

Toch vreemd dat speciale x64-drivers niet installeren. Doet Asus dan zo weinig aan driverontwikkeling dat ze hun eigen producten amper testen?

Het is overigens niet mijn pc dus ik kan niet elk moment van de dag dingen uitproberen. Ik heb als backup-plan maar alvast een webcam met mic aangeraden.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Driverontwikkeling bij asus weet ik niet. Misschien kan iemand anders daar wat meer over zeggen! Maar ik zou dan maar inderdaad gewoon een extra mic aanschaffen. Is het makkelijkst en ben je meteen van het gezeur af.

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:23

KRG

Ik had precies hetzelfde probleem, heb het allemaal gedeinstalleerd en dergelijke, maar nee hoor.

Lees nu net de post van Lt. marx en het werkt :D.

nog 1 vraagje, hoort dat testgeluid zo'n lelijk sissende regenbui-achtig? Of is er hier wel iets fout.
Pagina: 1