Toon posts:

Game PC stil en goede keoling alles ok zo of......

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ok dit heb ik in mijn hoofd om tebestellen het gaat bij mij dat het systeem goed gekoeld is en stil. Maar er zijn een paar vraagjes en ja ik heb zelf al goed rond gekeken tussen de forums.

Welk geheugen is het beste met het moederboard die ik heb gekozen?
Is 700W voeding teveel voor als ik later een extra 750 erbij haal of upgrade naar 2 x DX 10 kaartjes?
Wat is een goed koelblok voor mijn processor hierbij gaat het mij om het geluid moet stil zijn.
Iemand ervaring met Lian Li behuizingen?
De monitor is hij goed voor gaming hij ziet er gelikt uit en hij heeft veel opties zie link:
http://nl.asus.com/produc...del=1136&l1=10&l2=89&l3=0
Ik heb een floppydrive erin gedaan kwa raid drivers
Wat is een goede dvd brander ?? benq??
Iemand een beter iedee kwa hardware of als ik wat ben vergeten hoor ik het graag.

Geheugen:

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Team TXDD2048M800HC4DC) € 303,45

Is me aanbevolen door de winkel en nog een paar andere voor OC werk
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4PRO)

Moederboard:

Asus P5N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI Intel Ed. (Sound, LAN, Sata-Raid, 1394) € 183,89

Processor:

Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2,67GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 494,-
voor de E6600 gegaan doe ik wel overclocken scheelt weer wat centen

Hdd's:

Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) € 147,60
2x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 183,76

HD Koeling:

2x Nexus DAW-1500B Drive-A-Way (Zwart) € 87,-
Scythe Quiet Drive SQD-1000 € 38,99 ( voor de raptor )
Raptors schijnen hier niet goed tegen tekunnen.

Powersupply:

Tagan TG700-U25, 700W (ATX, EPS12V) € 176,-
Is een Tagan TG580-U15 580W geworden

Videokaart:

XFX GeForce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) PV-T71U-ZDD9 € 570,-
Is een evga 7950 geworden

Floppydrive:
TEAC 3,5" Diskette Drive 1,44MB / 8 in 1 Cardreader

Behuizing:

Lian Li PC-6070B Plus (ATX, geen PSU, Zwart) € 172,36

Monitor:

Asus PW201 (20", 8ms g>g, DVI-D/D-sub, Zwart/Zilver) € 502,-

Totaal € 2.859,09

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 19:26 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Stil systeem en een geforce 7950GX2 gaan niet samen :/ Dat ding heeft behoorlijk lawaaiige stock koeling die ook nog eens niet te vervangen zijn door aftermarket koeling.

En verder natuurlijk een Seasonic S12 voeding ipv de Tagan. 700 Watt is sowieso absurd en ik vermoed dat je niet echt een idee hebt wat een pc echt aan stroom verbruikt. Check www.silentpcreview.com voor meer informatie daarover en tevens voor aangeraden componenten voor stille pc's. Ik zal vast verklappen dat dit systeem waarschijnlijk zo rond de 350 watt max gaat trekken. En dan bedoel ik alles @ full power.

Verwijderd

wel lekker budget :)

Verwijderd

Topicstarter
The_nv40_man schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:15:
Stil systeem en een geforce 7950GX2 gaan niet samen :/ Dat ding heeft behoorlijk lawaaiige stock koeling die ook nog eens niet te vervangen zijn door aftermarket koeling.

En verder natuurlijk een Seasonic S12 voeding ipv de Tagan. 700 Watt is sowieso absurd en ik vermoed dat je niet echt een idee hebt wat een pc echt aan stroom verbruikt. Check www.silentpcreview.com voor meer informatie daarover en tevens voor aangeraden componenten voor stille pc's. Ik zal vast verklappen dat dit systeem waarschijnlijk zo rond de 350 watt max gaat trekken. En dan bedoel ik alles @ full power.
De kast heeft een soort foam aan de binnenkant van de kast zitten die het geluid moet drukken.

http://www.lian-li.com/Pr...t/M_C_S_PC-6070plus_2.htm

• diac21
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09-2025
Als je een iets stiller systeem wil zou ik voor een andere videokaart gaan. Aangezien, zoals hierboven al vermeld is, er geen vervangende cooler is. Ik zou de x1900XTX nemen of x1950xtx of als je crossfire wilt de x1900xt (xtx heeft geen ondersteuning voor crossfire). De x1900xt heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en is maar iets lager geklokt dan de xtx. Maar dat verschil kan je gewoon weer overklokken. Vervolgens zet je de zalman vf900 erop en hij is een stukje stiller.

Voor de CPU kan je voor verschillende coolers gaan die allemaal goed hun werk doen. De goedkoopste zeer goede cooler is de arctic cooler freezer pro 7.

En 700 watt is een beetje overkill. Een nette 550 is al voldoende.

Ook zou ik de intel c2d 6600 nemen en deze overklokken naar de 6700. (is makkelijk te doen en scheelt zo'n 200 euro).

En met zo'n budget kan je er vast nog wel wat meer uitgeven aan een fatsoenlijke geluidskaart :P de xfi-fatallity. of xfi-xtrememusic.

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:24:
[...]

De kast heeft een soort foam aan de binnenkant van de kast zitten die het geluid moet drukken.

http://www.lian-li.com/Pr...t/M_C_S_PC-6070plus_2.htm
Als je de guides op de site die ik noemde goed gelezen hebt (wat een must is in deze gevallen) weet je dat je eigenlijk alleen een echt stille pc kan bouwen als alle componenten daarop geselecteerd zijn. Een zeer luidruchtige videokaart kopen en die dan denken te dempen met wat isolatie gaat zeker geen zeer stille pc opleveren. Je moet er in de eerste plaats voor zorgen dat er zo min mogelijk geluid wordt geproduceerd. En dan pas ga je denken over het dempen van dat geluid.

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11-2025
@The_nv40_man

Je hebt helemaal gelijk, maar het is net waar iemand de prioriteiten legt.

Volgens mij komt gamen voor de topicstarter op de eerste plaats en geluidsproductie (zo laag mogelijk) op de tweede plaats. Dus volgens dezelfde redenering lijkt het me dat je dan eerst naar de hardware gaat kijken, zodat hij goed kan gamen. Vervolgens ga je kijken hoe het ook allemaal stil kan blijven.

Sowieso is stil redelijk subjectief en is het dus moeilijk om er precies achter te komen wat de bedoeling is. Bijvoorbeeld alles Fanless en haast zonder geluid, of alles met stille fans en geluidsisolatie, met een zacht geluid als gevolg?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Je kan op veel punten veel geld besparen!

Tips
-Koop een E6600 en overclock deze een klein beetje (3gHz :p ), kost je +-320e ipv 500!
-Laat heel die HD koeling vallen, die kast heeft een mooie aparte bay voor die HDs van je, waar ze ook nog eens actief gekoeld worden! Scheelt je 126e
-700watt voeding is overkill, 600w voldoet al (de E6600 is zuinig!) Zal je rond de 50e schelen
-Vergeet dat Asus scherm en koop de Samsung 205BW, kost je +-320e (check de productsurveys)
-Vergeet XFX en koop een "normale" Asus/Gigabyte 7950GX2, XFX is heel erg ruk qua RMA's en je kan je kaart zelf ook wel overclocken, scheelt je rond de 50euro

Besparing +- : 580euro

Succes

PS. Dat geld mag je storten op mn rekening als je wil ;)

[edit]
Ik heb zelf een Raptor 150Gb en die is even koel als de rest van mn HD's. De behuizing is namelijk ontworpen als een heatsink, dus die kan veel beter zn warmte kwijt als een normale HD.

Ik snap btw niet dat je wel voor HD koeling wil gaan, maar niet voor een andere CPU cooler? De Stock heatsink is namelijk niet erg stil, vooral als je je cpu een beetje gaat stressen. Check de Scythe Infinity, Arctic Freezer Pro, Scythe Ninja, Thermaltake Big Typhoon etc etc.

[ Voor 29% gewijzigd door aramdin op 26-09-2006 11:54 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

voor de dvd-brander neem de BenQ DW1655. Verder zou ik zoals aramdin al zei besparen op een aantal onderdelen. hiervan gaat je prijs/prestatie verhouding ook flink omhoog. Ik neem aan dat je gaat overclocken anders is ditgeheugen nogal overkill. Als je die twee seagates in raid zet (die voor extra snelheid, 0 geloof ik) is dat niet gewoon, op accestimes na sneller dan 1 raptor. Over die monitor kan ik je niets vertellen, maar wellicht zijn er betere oplossingen. Verder weet ik dat je een stille PC wilt, maar zijn boxen en een geluiskaart niet handig voor je als je gaat gamen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:57:
voor de dvd-brander neem de BenQ DW1655. Verder zou ik zoals aramdin al zei besparen op een aantal onderdelen. hiervan gaat je prijs/prestatie verhouding ook flink omhoog. Ik neem aan dat je gaat overclocken anders is ditgeheugen nogal overkill. Als je die twee seagates in raid zet (die voor extra snelheid, 0 geloof ik) is dat niet gewoon, op accestimes na sneller dan 1 raptor. Over die monitor kan ik je niets vertellen, maar wellicht zijn er betere oplossingen. Verder weet ik dat je een stille PC wilt, maar zijn boxen en een geluiskaart niet handig voor je als je gaat gamen
Voor het gamen gebruik ik een senheisser PC 165 USB werkt perfect voor mij heb altijd een Plantronics DSP 500 gehad maar ja de katten hebben die gesloopt.

http://www.sennheisercomm...ro-Gaming?ProductId=PC165

The_nv40_man

Ja ik ben die guides even goed aan het doornemen nu om eens tekijken wat ze zeggen.
Ik ben in de eerste instantie een gamer die goede hardware wil hebben en dan komt geluids reductie op de 2de plaats. Mijn pc staat in de huiskamer en mijn oude pc klinkt net als een 1 van de eerste 747 vliegtuigen als hij moet presteren in een game.

aramdin

Ik wil zeker wat overclocken heb het nog nooit gedaan maar dat moet wel goedkomen dnk ik vandaar dat ik ook wat beter geheugen had uitgezocht. Zijn de 6600 hetzelfde als de 6700 alleen dan gewoon wat lager speed dus ?? Wat ik had met mijn andere pc wat me een moederboard en een psu heeft gekost dat hij steeds opnieuw opstarte doordat hij teweinig power had. Ik had een 550 van enermax gekocht toen en alles was perfect en mijn 450 was dood.

Oud systeem

3 hd's
1 dvd burner
P4 3,0 HT
MSI 5950 256 mb
Intel board
creative zs2 x platinumpro ofzo
2 gig geheugen

Raar maar waar dus vandaar dat ik een grotere psu had uitgekozen met het oog ook op een 2de vid card erin als ik weer wat geld heb.

De asus pw201 heb ik echt voor de looks en ik kan mijn xbox 360 erop aansluiten wat wel lekker is. De monitor komt namenlijk op de eetkamertafel testaan.

Nog even over die vid card ik denk als ik toch een 7950 neem dat ik dan evga neem ik zie overal die die perfecte service hebben, ook wel best prijzig dat wel.

Ik ga even verder snuffelen even kijken welke cpu koeler ik erbij neem ligt ook aan de ruimte denk ik.

Verwijderd

Hoi,

Iemand had vermeld dat deze opstelling ongeveer 350W zou trekken.
Ik mag aannemen dat er rekening is gehouden met de efficiency? zove rmij bekend is een efficiency van 70-80% al behoorlijk goed, dus even opletten.
Als die opstelling 350 reeële Watts trekt is een 500w voeding niet echt een luxe! De voedingen van vandaag de dag verbruiken alleen dat wat gevraagd wordt (incl verlies aan warmte e.d.).

Mzzl.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:42:
Hoi,

Ik mag aannemen dat er rekening is gehouden met de efficiency? zove rmij bekend is een efficiency van 70-80% al behoorlijk goed, dus even opletten.
Als die opstelling 350 reeële Watts trekt is een 500w voeding niet echt een luxe! De voedingen van vandaag de dag verbruiken alleen dat wat gevraagd wordt (incl verlies aan warmte e.d.).

Mzzl.
Ok bedankt weer iets geleerd. Zal eraan denken met de aanschaf van mijn systeem.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat voor merk voeding had je in je vorige systeem?

Over je toekomstige setup:

-Die Samsung 205BW is echt een super scherm & je kan ook je Xbox eraan hangen (via VGA). En ook niet bepaald lelijk, maar dat is subjectief.
-Als brander zou ik een Nec 3xxx serie nemen (hoge value for monney), als je geld teveel hebt een Plextor (Sata :) )
-Je HD setup zou ik zo laten, een enkele Raptor is erg snel. Raid 0 heeft als nadeel dat als 1 HD failed, je alles kwijt bent. Beetje rot als je zo je foto collectie of exotische (lees: moeilijk verkrijgbaar) muziek collectie kwijtraakt (believe me, niet leuk). In dat geval ben je dus dik 600gig aan data kwijt (afgaande van 100% populatie van je HDs).
-Dude je koopt een Lianli Bigtower, ruimte genoeg ;)

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 26-09-2006 14:20 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:19:
Wat voor merk voeding had je in je vorige systeem?

Over je toekomstige setup:

-Die Samsung 205BW is echt een super scherm & je kan ook je Xbox eraan hangen (via VGA). En ook niet bepaald lelijk, maar dat is subjectief.
-Als brander zou ik een Nec 3xxx serie nemen (hoge value for monney), als je geld teveel hebt een Plextor (Sata :) )
-Je HD setup zou ik zo laten, een enkele Raptor is erg snel. Raid 0 heeft als nadeel dat als 1 HD failed, je alles kwijt bent. Beetje rot als je zo je foto collectie of exotische (lees: moeilijk verkrijgbaar) muziek collectie kwijtraakt (believe me, niet leuk). In dat geval ben je dus dik 600gig aan data kwijt (afgaande van 100% populatie van je HDs).
-Dude je koopt een Lianli Bigtower, ruimte genoeg ;)
Ja een paar mensen in mijn buurt hebben dat ook gehad nu zit ik tedenken om die 2 320 gig in raid 0 tedoen kan ik dan later ook weer 2 320gig erbij doen en dan alles in raid 1 zetten dus dat ik toch 640 gig heb maar wel lekker veilig voor die extra 200 euro lig ik ook niet wakker.

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:42:
Hoi,

Mzzl.
Uhm, ja. De outputpower die vermeld wordt bij een voeding (als die eerlijk is gemeten) is gewoon het vermogen wat geleverd kan worden. Bij een effiëncie die erg laag ligt trekt de voeding gewoon een stuk meer uit het lichtnet dan bij een zuinigere voeding. Bijkomend verschil is dat het restvermogen vrijkomt als warmte. Dus als je een voeding hebt die niet heel efficiënt is dan heb je een hoop warmte af te voeren. Maar het is dus niet zo dat je er rekening mee moet houden dat de voeding maar 70-80% van het genoemde vermogen kan leveren, tenzij er gejokkebrokt is bij de gegevens en dat is bij fatsoenlijke merken en iig de Seasonic niet het geval.

En ik bedoelde dat je beter een andere (high-end) videokaart kan kiezen dan de Geforce 7950GX2, en dan met name eentje waarbij wel een aftermarket koeler op kan. En dat is zeker mogelijk, bijvoorbeeld met de x1950XTX + Artic Accelero X2.

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:54

codeneos

[...]

Hey misq,

heb je op veeschillende manieren proberen te bereiken maar dit schijnt de engsite manier te zijn! Je hebt een advertentie op tweakers gezet alleen kan ik je geen email sturen naar je email die je hebt opgegeven in je account. Vandaar dat ik het hier maar doe! Ik heb wel interesse in je laptop (http://tweakers.net/aanbod/advertentie/46757).

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Pagina: 1