8-Phase Power Design

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 20:33
Ik lees net op de Asus site dat de "Asus P5B Deluxe" beschikt over "8-Phase Power Design".
Betekent dit dat ik dan ook een speciale voeding moet kopen?
Of kan ik met een gerust hart de "Antec Sonata II" kopen?
Zo niet, wat raden jullie me dan aan?

Dank bij voorbaat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dat slaat op de spanningsregelaar óp het moederbord welke de spanning voor de cpu regelt. Als jij een A-merk voeding met 24-pins stekker hebt kun je die zonder problemen aansluiten.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

nope je hoeft geen speciale voeding te kopen.

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Hier een korte uitleg en een fotoootje.. http://event.asus.com/2005/mb/ailife_ge/02_1.htm

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 20:33
Kan ik met een gerust hart de "Antec Sonata II" aanschaffen?
Op de Antec site vind ik niets terug over "8-Phase Power Design"...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
r00t schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:21:
Kan ik met een gerust hart de "Antec Sonata II" aanschaffen?
Op de Antec site vind ik niets terug over "8-Phase Power Design"...
Die 8 phase power design heeft dan ook niets te maken met de voeding. Het wil gewoon zeggen dat het circuit voor de voeding van de processor 8 fasen kent wat hem nauwkeuriger en sneller reagerend maakt. Dit circuit zit op het moederbord geïntegreerd. Je moet alleen kijken naar de aansluitingen van het moederbord en deze zullen standaard zijn.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
8-phase power design klinkt wel heel stoer enzo, maar in mijn ogen is het meer een marketingpraatje. Als je het moederbord P5B ziet zie je ook dat de helft van de power-componenten rond de socket maar gekoeld wordt door de heatpipe koeler. Best nep als je het mij vraagt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Janssen op 26-09-2006 20:49 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43
Janssen schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:46:
8-phase power design klinkt wel heel stoer enzo, maar in mijn ogen is het meer een marketingpraatje. Als je het moederbord P5B ziet zie je ook dat de helft van de power-componenten rond de socket maar gekoeld wordt door de heatpipe koeler. Best nep als je het mij vraagt :)
Elco's hoef je niet te koelen :').
Maar goed, 8 phase werkt wel opzich je krijgt meer stabilisatie. Maar je kan het ook bereiken door duurdere chips neer te leggen, maar ja dat is natuurlijk weer duurder dan 8 chips+ingewikkelder PCB dus doen we het goedkoopste :).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niks om je druk te maken dus :) Welke voeding je moet nemen laten we gewoon aan jou als Tweaker zijnde over. Kijk eventueel rond in Overige Hardware voor ervaringen en tips omtrent voedingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.