Keuze Home Cinema / Versterker

Pagina: 1
Acties:

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 10:58
Sinds kort heb ik 'n echte, eigen huiskamer. Daar staat nu 'n brakke Philips TV uit het jaar 0 (55cm 4:3, 1x scart, 1x coax) en 'n JVC DVD Speler. Daarnaast is er een PlayStation2 aanwezig.

Op dit moment moeten de scartkabel gewisseld worden (met de hand) om te kiezen tussen DVD en PS2. De PS2 kan ook via composite worden aangesloten (2x audio, 1x video).

Wat ik graag wil is 'n tuner/versterker die DTS en Pro Logic etc. ondersteund. Daarnaast wil ik dat al mijn apparatuur geluid kan maken via de versterker. Dit zijn dus de TV, de PS2 en de DVD speler.

Later (over 'n paar maanden) wil ik graag een nieuwe TV kopen. Dit wordt waarschijnlijk een flatscreen van Samsung of Sony. Het is natuurlijk mooi om vast rekening te houden hiermee in mijn setup.

De vraag is nu, wat voor apparaat zoek ik? Is dit een "standaard" home cinema setje of moet ik voor iets anders gaan?? Ik ben het spoor nl. een beetje bijster. De verkoper bij de Mediamarkt snapte er ook niet al te veel van vandaag.

Mocht je nog enkele tips hebben kwa apparatuur, dan hoor ik het graag. Samsung en/of Sony hebben de voorkeur. Harman/kardon zou helemaal mooi zijn, maar ja, de prijs. Ik dacht aan dit systeem zo'n 300-500 Euro uit te geven. Eventueel ben ik bereid losse speakers aan te schaffen.

Alvast bedankt voor iedere hulp!

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Verwijderd

Ik weet niet of het mag maar ik heb nog een mooie starterssetje staan voor je (Marantz SR-4300, Pioneer DV-360, D-box sattelietjes en 2 x Magnat Project 4 Front zuilen). Alleen nog een center kopen en je bent een heel eind op weg! Mail me maar even (je gaat ruim binnen je budget blijven met mijn aanbod) op mark.prinsen AT hccnet.nl als je interesse hebt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:12

SeatRider

Hips don't lie

Ja, en ik heb een mooie losse Sony receiver, STR-DB830, kan alles wat je wilt, en meer! Doe maar ff kijken op marktplaats :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:20
koop iets waar je plezier van hebt. Wil je het goed voor elkaar hebben, en kun je van een goed geluid genieten, koop dan je set in delen als je een beperkt budget hebt. Begin met een redelijke receiver en twee boekenplankspeakers. Voor 100 p/s zijn mooie speakers te vinden (Mission e.d.) Dan heb je nog 300 euro over voor een receiver. Als je een voor een overjarig model kiest, dan moet er heel wat mogelijk zijn, zonder dat je veel functionaliteit opgeeft. Het laatste snufje van H/K is bijvoorbeeld Ipod ready (the Bridge). Dit kost je 100 euro extra.... is dat het waard.... Zo nee, dan kun je rustig wat uder spul aanschaffen. (en nu noem ik H/K als voorbeeld)

en voor 350 euro zijn leuke receivers te vinden...

Zo staat er bij "hifi-regler punkt de" een pioneer 916 voor € 329. niks mis mee.
een paar canton LE120 speakers voor 199. dan ben je voor rond de 500 klaar.

en dan rustig verder sparen voor twee rear speakers en een sub. En over een aantal jaar heb je dan een echt goede set. Plus elke keer die kik als je wat nieuws koopt... en daar kan geen setje van 500 tegenaan!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:10:
Ik weet niet of het mag maar ik heb nog een mooie starterssetje staan voor je (Marantz SR-4300, Pioneer DV-360, D-box sattelietjes en 2 x Magnat Project 4 Front zuilen). Alleen nog een center kopen en je bent een heel eind op weg! Mail me maar even (je gaat ruim binnen je budget blijven met mijn aanbod) op mark.prinsen AT hccnet.nl als je interesse hebt.
Mail hem! Ik heb ook de SR4300 en een geluid dat daaruit komt, gewoon geweldig. Ik heb zelf B&W boxen erbij van 20 jaar oud en nog wat kleinere Pioneer satellieten, vergelijkbare opstelling neem ik aan. En neem van mij aan; daar kan geen enkel 'kant-en-klaar' setje tegenop (terwijl die vaak nog duurder zijn). Wil je meer bas, dan kun je nog een actieve sub erop aansluiten maar dit is geen noodzaak als je goede front speakers hebt.
Wil je het daarna echt af maken, dan koop je een beamer met een scherm, in plaats van een TV. Dat maakt je home cinema namelijk 100x beter naar mijn mening (sterker nog; een in home cinema hoort geen tv, of heel misschien een hele goede 42" +, maar die zijn veeeel te duur). Een goede 2e hands beamer en scherm heb je al voor zo'n 600 a 700 euro.

Groetjes, FaceDown.

• 107mb
maar luister eerst zelf naar apparaten en ga niet blindelings kopen...
ik ben van een marantz SR7200 ( toch een behoorlijke receiver) naar een HK AVR 430 gegaan...
En met de power en punch van de HK vergeleken was de Marantz een mietjes-apparaat!!

@Facedown:
beamer is gaaf, onder de voorwaarde dat je behoorlijk kunt verduisteren. Anders is een mooie flatscreen beter.... (ja ik heb een beamer, dus ik weet waar ik over praat)

[ Voor 26% gewijzigd door 107mb op 26-09-2006 00:12 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

107mb schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:10:
[..]

@Facedown:
beamer is gaaf, onder de voorwaarde dat je behoorlijk kunt verduisteren. Anders is een mooie flatscreen beter.... (ja ik heb een beamer, dus ik weet waar ik over praat)
Dat klopt, ik heb zelf rolluiken dus ik sta er nooit zo bij stil. :P Overigens vind ik het beeld met de rolluiken half dicht, of de gordijnen dicht ook nog acceptabel. Als ik echter aan 'home cinema' denk dan denk ik aan thuisbioscoop, en dat is niet bij daglicht tv kijken, maar in een zo donker mogelijke kamer, eventueel met sfeerlampje. Een tv voor erbij kan natuurlijk altijd. Wij kijken hier TV echter ook gewoon op de beamer (+ vast DIY scherm).

Jouw HK zal inderdaad best beter zijn, maar je moet ook in de gelegenheid zijn om gebruik te maken van die 'power'. We hebben hier een bovenbuurvrouw en die trilt uit haar bed als ik de sub te hard zet. >:) Ik denk overigens dat een upgrade van speakers voor mij meer zin zou hebben dan upgrade van receiver. Met die SR-serie kun je heel veel dunkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door FaceDown op 26-09-2006 00:37 ]

Groetjes, FaceDown.

• PHiXioN
  • Laatst online: 18-02 07:46
Een Marantz SR-4XXX is zeker een goede oplossing als receiver. Ze hebben laatst de SR-4001 uitgebracht, met als enige verschil HDMI switching en +200 euro boven op de prijs. Ik zou zeggen als je ooit iets via HDMI aansluit doe dat dan direct naar de tv en bespaar je dat geld. De SR-4001 is ook met HDMI 1.1 dus aangezien die standaard nog verder ontwikkeld wordt zou dat nu zonde zijn als je straks een tv met HDMI 1.3 hebt.

De SR-4600 is nu nieuw wel voor 300 te krijgen. Of iets duurder de SR-5600 met iets meer power.

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01 10:58
Heeft iemand ooit van het merk Onkyo gehoord? (Vast wel) Hoe zijn de meningen daar over? Volgens de verkoper hoort dit merk thuis in het rijtje bij H/K en Marantz.

Bedankt voor alle aanbiedingen overigens, maar ik wil graag nieuw spul kopen.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31
Eehmmm ... klik

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lees dit eens: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

En mailen / V&A is niet de bedoeling van het forum, daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ariejan schreef op donderdag 28 september 2006 @ 13:09:
Heeft iemand ooit van het merk Onkyo gehoord? (Vast wel) Hoe zijn de meningen daar over? Volgens de verkoper hoort dit merk thuis in het rijtje bij H/K en Marantz.

Bedankt voor alle aanbiedingen overigens, maar ik wil graag nieuw spul kopen.
Onkyo is een prima merk. Voor jouw budget heb je niet echt te luxe om voor 'nieuw' te gaan imho (of je moet met heel weinig tevreden zijn). Als ik de keuze had tussen de combinatie 2e hands+kwaliteit of nieuw+matige kwaliteit dan wist ik het wel. :)
Tel voor een goede DTS receiver maar rustig 300 euro (en dan heb je nog Duitse import). Dan heb je nog tussen de 0 en 200 euro voor boxen over. Daar koop je echt geen 5 goede boxen + een sub voor. ;)
Vrienden van mij hebben zo'n kant-en-klaar home cinema setje van Philips gekocht met van die satellietjes en een sub en dat is werkelijk niet om aan te horen. Vooral bij muziek is die sub echt een soort doffe trommel waar wat gerommel uit komt wat met muziek eigenlijk niks te maken heeft. Hij past echter wel binnen je budget tho. :X ;)

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 28-09-2006 15:27 ]

Groetjes, FaceDown.

• 107mb
Ik kan me altijd prima vinden in overjarige modellen. Minder geld (wat ze soms op de 2e hands markt vragen is ook niet misselijk), en genoeg functionaliteit. Een model van twee jaar oud is niet "waardeloos"... DVD spelers is misschien wat anders ivm onboard decoders. Nu hebben de meeste spelers DIVX aan boord, en één generatie eerder niet. Kijk eens op duitse sites, deze hebben vaak overjarige spullen staan....
Pagina: 1