Netwerk bridge probleem

Pagina: 1
Acties:

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04-2025
Hallo allemaal,

Ik heb hier thuis een router staan van SMC. Daarop staat 1 pc en 1 laptop wireless en 1 pc bekabeld. Dit werkt allemaal goed.

Nu heb ik naast mijn pc (wireless) een Xbox360 staan, die is via een UTP kabel aan mijn pc gehangen. Ik heb gezocht op internet hoe ik deze moet verbinden en dat is gelukt. Ik heb de draadloze verbinding en de lan verbinding met de Xbox gebrugd. Dit werkt goed en snel genoeg om te gamen.

Er is alleen 1 probleem, als ik mijn computer opnieuw opstart werkt mijn draadloze verbinding niet meer. Rechts erop klikken uit de brug halen en hij connect meteen, voeg ik em daarna weer toe aan de brug dan werkt alles weer zoals het hoort. Weet iemand wat ik hieraan kan doen zodat die automatisch de draadloze verbinding pakt als me pc opstart?

Ik draai op mijn PC gewoon Win Xp prof. PCI draadloze kaart is ook van SMC en de netwerkkaart is onboard van Asus.

Alvast bedankt,

Jesse

• JesseAMD
Niemand?

Verwijderd

Gebruik je de Windows XP tool voor wireless, of een tooltje van de fabrikant?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Als het om de Asus gaat (zoals ik het begrijp), moet je (indien niet geinstalleerd) Wireless Console installeren. Ik had op mijn laptop ook veel problemen met wireless totdat ik dit stukje software geinstalleerd had.

Wireless Console is van Asus zelf (denk ik).

• JesseAMD
Tool van de fabrikant gebruik ik voor me wireless. Maar die tool vind het netwerk gewoon maar hij connect alleen niet.

De gewone netwerkkaart is van Asus, de wireless is van SMC (PCI)