[TweakNews]Grabit - Unable to connect. Port: 583

Pagina: 1
Acties:
  • 7.763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:28
*Mijn excuses als het Topic in het verkeerde sub-forum is geplaatst.*

Beste Tweakers,

Sinds gisteren (24 - 09 - 2006) maak ik gebruik van een TweakNews 20Mb abonnement (mijn ISP is: Tele²), er is echter één probleem: Ik download niet met de volledige snelheid.
De downloadsnelheid fluctueert namelijk tussen de 450 en 500 Kb/s, de optimale snelheid hoort véél hoger te liggen.

Nu had ik gisteren TweakNews een e-mail gestuurd waarin ik mijn probleem had beschreven, en ik heb vandaag netjes een reactie gekregen, waarin de volgende oplossing stond:
Beste Yonix,

Het is inderdaad bekend dat Tele2 kalnten soms een mindere snelheid mogen terugzien. Meestal is de oplossing om port 583 ipv 119 te gebruiken. Mocht dit niet werken horen we dit graag.

Mvg,

TweakDSL
Nu maak ik gebruik van Grabit, welke de poorten automatisch op 119 heeft staan.
Deze heb ik veranderd naar 583, maar dit zorgt voor een: Unable to connect to tele2news.tweaknews.nl:583 error.
Ook heb ik in mijn modem (Versatel DV201-AMR Multimedia Modem) deze poort geforwarded, maar ook dat heeft niet geholpen.

Is er misschien een Tweaker die mij kan helpen?

Bij voorbaat dank,

Yonix.

• Yonix
*Kick* O-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien die tele2 voor de newsserver hostname weghalen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Yonix
BackSlash32 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:28:
Misschien die tele2 voor de newsserver hostname weghalen?
Dat heb ik al geprobeerd, en ook dat mocht helaas niet de oplossing zijn.
Tele2news.tweaknews.nl is trouwens de hostname, welke TweakNews mij heeft opgestuurd.

• lldmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10-2006
je zou idd misschien even news.tweaknews.nl kunnen proberen, uiteindelijk verwijzen ze volgens mij toch naar dezelfde server, maar ik weet dit niet zeker
Verder heeft tweaknews deze week wat problemen met hun newsplatform. Deze heeft een paar uur bijna helemaal platgelegen. Gelukkig is dit ondertussen verholpen, maar er zijn nog steeds mensen die soms even niet kunnen inloggen of maar met een paar draadjes tegelijk kunnen downloaden.
Wat je misschien ook even kunt proberen is om je newsprogramma ongeveer een kwartiertje helemaal af te sluiten en het nog is proberen. Op die manier wordt je vaak opnieuw aan een andere (minder bezette) server toegewezen.
Heb je btw in Grabit wel je instellingen op 8 draadjes staan?
Volgens tweak wordt er op dit moment nog gewerkt aan het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door lldmer op 26-09-2006 22:40 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
tele2news.tweaknews.nl verwijst naar een ander IP (andere reader of loadbalancer) dan news.tweaknews.nl je geeft. Die geeft er 4 wat vermoedelijk meerdere loadbalancers zijn de je naar een reader toe verwijzen.

Dus de hostname geven ze niet voor niets met tele2news. ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Yonix
Wederom een kick O-)
Het lukt nog steeds niet om een verbinding tot stand te brengen middels port 583, via port 119 gaat het uitstekend, hoewel de downloadsnelheid aan de lage kant is en blijft (450 - 500 Kb/s).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Yonix schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:35:
Wederom een kick O-)
Het lukt nog steeds niet om een verbinding tot stand te brengen middels port 583, via port 119 gaat het uitstekend, hoewel de downloadsnelheid aan de lage kant is en blijft (450 - 500 Kb/s).
Ik zou ze even mailen nog, dan kunnen ze het zelf testen ook.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Indeed, mailen. Voor hetzelfde geld staat daar het poortje nog dicht in de FW ;)
Pagina: 1