Toon posts:

Computer loop telkens vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters,

Ik heb in het kader van "lekker bijbeunen" voor een kennis een computer opnieuw geïnstalleerd.
Nu wil het zo dat het verdomde ding telkens opnieuw opstart en dan de melding geeft dat windows is hersteld van een ernstige fout.
Ik krijg echter geen BSOD screen.

De foutmelding is als volgt;

BCCode: 100000ea BCP1: 821EE310 BCP2:8210B868 BCP3: F8968CB4
BCP4: 00000001 OSVer:5_1_2600 SP:2_0 Product:768_1

Is het mogelijk om aan de hand van bovenstaande code te herleiden wat de foutmelding veroorzaakt?
Ik tast namelijk zelf volledig in het duister.

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Zou jullie eeuwig dankbaar zijn.

Thanks,

W-J

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voer de eertse serie eens in in google: http://www.google.nl/sear...B2GGGL_nlNL177&q=100000ea

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In windows kan je instellen dat hij niet moet rebooten, maar het blauwe scherm moet laten zien. Met de code die daar staat kan je iig op internet vaak wel wat hints vinden waar je het probleem moet zoeken.

De foutmelding die je nu hebt kan je natuurlijk ook best eens stukje bij beetje door google slingeren.

Kijk ook eens hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kortom: iets meer eigen inzet kan geen kwaad.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Code invoeren bij google heb ik gedaan....................Kan dan echter nog steeds niet achterhalen wat de fout veroorzaakt. Heb de computer nu ook niet meer hier staan.

Aangeven dat hij niet automatisch opnieuw moet opstarten heb ik ook gedaan................nog steeds geeft hij geen BSOD.
Jammergenoeg kan ik geen BSOD simuleren want dan zou ik idd meer info hebben..........!
Het enige wat hij doet is na verloop van tijd spontaan opnieuw opstarten en dan een foutmelding van een ernstige interne fout geven.
Frappante is ook; ik heb hem bij mij thuis geïnstalleerd, ding draait perfect.
Ik breng hem daarna weg, sluit bij die kennis de scanner, printer en boxen aan................ik ga naar huis en dezelfde avond loopt dat ding al weer vast.
Terwijl hij bij mij 3 avonden op rij zonder problemen aan staat.

DIE INZET IS ER DUS WEL DEGELIJK GEWEEST MAAT!

Misschien dat iemand nog een tip heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 20:33 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 21:40
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:54:
Nu wil het zo dat het verdomde ding telkens opnieuw opstart en dan de melding geeft dat windows is hersteld van een ernstige fout.
Wanneer precies start de PC opnieuw op?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als hij zonder een BSOD herstart of vastloopt kan het de voeding zijn of de temperatuur zijn.

Controleer deze 2 eventjes en post je bevindingen

Laat alle randapparatuur eens voor wat het is en koppel deze gewoon NIET aan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Vorkie op 25-09-2006 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de PC twee maal opnieuw heb geïnstalleerd, (de tweede keer heb ik hardware die niet werd gebruikt eruit gegooit)...........liep hij ineens finaal vast.

Die kennis belde me met de opmerking dat hij ook niet meer aanging en dat er een brandlucht uit het ding kwam.

Powersupply was dus kapot..............deze heb ik vervangen.............ding werkte weer perfect.
Ik zet hem weer bij hem neer............hang de randapparatuur eraan en spontaan begint het gezeur van voor af aan.............!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
misschien heeft er iemand anders gebeunhaasd met de aardelijn in zn huis ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:30:
Code invoeren bij google heb ik gedaan....................Kan dan echter nog steeds niet achterhalen wat de fout veroorzaakt. Heb de computer nu ook niet meer hier staan.
Er komen nochtans genoeg resulaten bovendrijven zoals Killerace laat zien. Het lijkt vooral iets met drivers te maken te kunnen hebben? Wat heb je zelf al uitgeprobeerd aan de hand van deze resultaten?
Aangeven dat hij niet automatisch opnieuw moet opstarten heb ik ook gedaan................nog steeds geeft hij geen BSOD.
Geef dat dan even aan, veel mensen vergeten dat namelijk wel, vandaar dat ik het opmerkte :)
Jammergenoeg kan ik geen BSOD simuleren want dan zou ik idd meer info hebben..........!
Het enige wat hij doet is na verloop van tijd spontaan opnieuw opstarten en dan een foutmelding van een ernstige interne fout geven.
Frappante is ook; ik heb hem bij mij thuis geïnstalleerd, ding draait perfect.
Ik breng hem daarna weg, sluit bij die kennis de scanner, printer en boxen aan................ik ga naar huis en dezelfde avond loopt dat ding al weer vast.
Terwijl hij bij mij 3 avonden op rij zonder problemen aan staat.
Dan zou ik het als eerste gaan zoeken in de drivers voor de printer en de scanner en dergelijke? Heeft de eigenaar zelf verder nog iets veranderd voordat hij begon met deze fouten?
DIE INZET IS ER DUS WEL DEGELIJK GEWEEST MAAT!
Dat viel totaal niet op te maken uit je startpost. Eigen inzet doen is één voorwaarde om hier een topic te openen, een tweede is dat je die inzet ook toonbaar maakt. Geef in je startpost zoveel mogelijk info (zo ontbreken ook de eigenschappen van de betreffende PC) en geef aan wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd :)

Dat geschreeuw is in elk geval nergens goed voor.
Misschien dat iemand nog een tip heeft?
Na dit lange verhaal getypt te hebben staat er inmiddels weer wat meer info, en lijkt er inderdaad wat brak te zijn met de stroomvoorziening bij je kennis?

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 25-09-2006 20:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 21:40
drclaw schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:39:
misschien heeft er iemand anders gebeunhaasd met de aardelijn in zn huis ?
Yep. Ook het eerste waar ik aan dacht. Waarschijnlijk aangesloten op een stopcontact zonder aardig of slechte aarding? Dat gaat dikwijls goed maar soms ook niet :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Over welke WIndows versie ging het hier? Ik mis die in je topicstart en in je topic titel - als jij nou die in je topicstart zet, zet ik hem in je topic titel :)

Verder - het hard vastlopen van Windows, kan je dat reproduceren? Is het bv. altijd bij "iets" wat je doet? Heb je de basic hardware zaken (memtest86, hardware-diag tool van je HD fabrikant) al gedaan? :)
Pagina: 1