Toon posts:

Netwerkkaart aansluiting Asus P4B Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3Com netwerkkaart gekocht, maar ik kan de aansluiting ervan niet vinden op mijn Asus p4B moederbord.
De netwerkkaart is een 3Com Etherlink XL, en ik heb dus een Asus P4B moederbord (Intel Brookdale i845).

Kan iemand een indicatie geven waar het stekkertje van de netwerkkaart in moet?
Het is een stekkertje met 3 kleine gaatjes, en het lijkt erop dat het een soort schuifsysteem is (dat het stekkertje in een soort behuizing geschoven moet worden, en niet gewoon op 3 losstaande pinnetjes moet worden geschoven, maar dat weet ik niet zeker)

Alvast erg bedankt!!!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:51
dat is je wake-on-lan kabeltje en hoeft niet aangesloten te worden als je dat niet wil gaan gebruiken

[ Voor 16% gewijzigd door yamahabest op 25-09-2006 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus de netwerkkaart is wel gewoon aangesloten op de pc?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:53:
zodra je hem in je PCI hebt gepropt is hij aangesloten idd.

dat kabeltje is verder niet nodig, alleen handig als je wake on lan wilt gebruiken

[ Voor 63% gewijzigd door Rigi op 25-09-2006 19:55 . Reden: + qoute ]

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:53:
ja, de communicatie gaat gewoon via de pci bus

[ Voor 64% gewijzigd door yamahabest op 25-09-2006 19:54 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik pak er maar even een plaatje bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.techexcess.net/images/products/other/3C900B-TPO_medium.jpg
Dit is het NICje dat je hebt toch?

Over welk "stekkertje" heb je het? Als je het hebt over het voetje aan de rechterkant van de kaart waar een chip op gebrukt kan worden dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Daar hoef je namelijk helemaal niets in te doen.
Meestal zit daar een chip op waardoor je ook vanaf een netwerk op kunt starten (zoek ook op PXE, zo heet de standaard).
Je kaart hoort gewoon te werken als je hem in een PCI slot stopt, daar gaat de communicatie immers door.
Je hebt ook nog kleine 3 polige stekkertjes die je wel eens tegenkomt op NICs. Dat zijn meestal zogenaamde Wake-On-Lan aansluitingen. Ook die heb je niet nodig. Dit is een methode die er voor zorgt dat een PC opstart zodra deze een speciaal signaal via LAN binnenkrijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 25-09-2006 20:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1