Hallo dames en heren 
Ik had een domme bui (en reageer daar aub niet op
) om de schakelaar van m'n voeding om te zetten naar 115V mode. Ik dacht alles veilig enzo, maar helaas het bleek dat ook de stekker uit het contact moest
Dus knopje omgezet, en een steekvlammetje van ongeveer 3 cm kwam ergens uit de voeding.
Ohjah, de pc stond verder NIET aan.
Nu heb ik ff lopen denken, en kwam er dus achter dat de voeding veeeeeel te veel stroom in één keer te verwerken kreeg. PC start dus niet meer.
Ik de voeding geroken, maar verder geen brandlucht. Heb ff voeding eruit gehaald en losgemaakt (warranty-void-if-removed-stickertje kan ik zo weer terugplakken
) en toen kwam ik het volgende tegen (klikbaar):

Het S-je wat je in het onderdeel zie, staat op printplaatje, en is dus niet een draadje dat in het buisje ligt.
Dat ding (zekering?) is dus doorgebrand. Ik heb ff gekeken, maar die zit echt in het printplaatje. Dus niet eenvoudig te verwijderen. Kwam daar ook de vlam vanaf? Als je goed kijk zie je aan de onderkant wel een donker brandvlekje.
Mijn vragen zijn dus:
- Is alleen m'n voeding verrot (of ook moederbord/processor [no, please])
- Ligt het idd aan dit onderdeel, en moet ik een nieuwe voeding kopen?
Eventuele specs op onderstaande link:
http://file02.uploaddump....kpweapwwmkeq-100_6528.JPG
PS. Zul je zien dat ik voor de zoveelstekeer het verkeerde topic pak
Ik had een domme bui (en reageer daar aub niet op
Ohjah, de pc stond verder NIET aan.
Nu heb ik ff lopen denken, en kwam er dus achter dat de voeding veeeeeel te veel stroom in één keer te verwerken kreeg. PC start dus niet meer.
Ik de voeding geroken, maar verder geen brandlucht. Heb ff voeding eruit gehaald en losgemaakt (warranty-void-if-removed-stickertje kan ik zo weer terugplakken
Het S-je wat je in het onderdeel zie, staat op printplaatje, en is dus niet een draadje dat in het buisje ligt.
Dat ding (zekering?) is dus doorgebrand. Ik heb ff gekeken, maar die zit echt in het printplaatje. Dus niet eenvoudig te verwijderen. Kwam daar ook de vlam vanaf? Als je goed kijk zie je aan de onderkant wel een donker brandvlekje.
Mijn vragen zijn dus:
- Is alleen m'n voeding verrot (of ook moederbord/processor [no, please])
- Ligt het idd aan dit onderdeel, en moet ik een nieuwe voeding kopen?
Eventuele specs op onderstaande link:
http://file02.uploaddump....kpweapwwmkeq-100_6528.JPG
PS. Zul je zien dat ik voor de zoveelstekeer het verkeerde topic pak
[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 25-09-2006 19:43 ]