SSID fout livebox van Orange

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06-2025
Tijdens het installeren van mijn livebox van Orange vraagt ie op een gegeven moment om de USB wireless adapter te plaatsen.Na een seconde of 20 geeft ie een SSID fout en wegklikken heeft als gevolg dat de hele installatie stopt.
Livebox zit goed aangesloten op het ISRA punt want via de UTP kabel kan ik wel connecten.(uiteraard zit de PCMCIA kaart in de livebox tijdens de wireless installatie)
Gebruik XP Pro en heb mijn Norton anti virus uitstaan evenals de firewall.
Iemand een idee wat de fout kan zijn?

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Probeer het eens via Wireless Zero Configuration?

• Bluto
Heb ik ook al geprobeerd...werkt dus ook niet.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
zowiezo kun je de helpdesk proberen natuurlijk.

Wel eerst de huidige software gedeinstalleerd, wizard nieuwe hardware gedaan en daarna WZC ingesteld?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Probeer anders eens met bijvoorbeeld NetStumbler te kijken wel SSID je livedoos uitzend.
Dan zou je daar gewoon verbinding mee moeten maken.
Kun je via UTP wel je draadloze config in in de livedoos?

Deze advertentieplaats is te huur!

• Bluto
Ik kan dus via de UTP kabel niet mijn livebox instellen.Via 192.168.0.1 zou ik er ook in moeten kunnen komen dacht ik,maar opent ie ook niet.
Weet niet waar het probleem zit.Ook mijn icoon rechtsonder van orange,als ik die open en ik klik op bijvoorbeeld :start internetbrowser,dan opent ie met C:\Documents and settings\mijn naam.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het adress van je livebox is 192.168.1.1 en dan zou je hem in moeten kunnen stellen. Hier kan je ook je SSID zien en hem desnoods verandere in wat anders.
Pagina: 1