Toon posts:

Laura Chappell in Nederland, naar seminar of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nou via mijn werkgever een aanbod om via NGN naar een seminar van Laura Chappell te gaan. Ik wil even een klein onderzoekje doen over de kwaliteit van het werk wat de NGN en Laura Chappell leveren.

Natuurlijk heb ik zelf wel wat onderzoek gedaan over het hoe en wat mbt deze cursus, en wat onderzoek over wie ze is en wat ze vooral doet. Redelijk positieve verhalen allemaal.

Wie kan me iets vertellen over de NGN (hoe hun cursusen opgebouwd zijn, kwaliteit/etc). En hoe Chappell dingen uitlegt, ik kan wel redelijk wat engels volgen, maar 'heel' goed ben ik niet (nadenken over woorden/etc). Zou dat bijvoorbeeld een belemmering kunnen zijn bij deze seminar?

Verder klinkt het erg interesant, hier het programma. Sommige dingen kan ik wel, sommige dingen zijn interesant om me in te verdiepen. Wat leuke en minder leuke puntjes, maar het gaat me even om het totaal.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Gaan, gaan, gaan, gaan, gaan, gaan, gaan!!!!!!!!

Laura Chappell (live) zien/horen spreken is een beleving op zich. Je moet eens naar de gezichten
om je heen kijken als ze bijvoorbeeld verhaalt over de tijd dat ze bij Novell aan de IPX/SPX stack werkte.

Had ik al gezegd dat je moet gaan? :)

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Idd, gewoon gaan :)

Ze weet ook echt waarover ze het heeft en ze vertelt het op een leuke manier. De sessies die ik met haar gedaan heb waren redelijk technisch (op packet nivo), maar ze wist het zo te brengen dat je de belangrijke punten blijft onthouden.

Alleen al het materiaal dat je krijgt is waardevol genoeg om te gaan.

Ze is trouwens wel een beetje gek, maar dat moet voor tweakers geen probleem zijn :P

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

En? Ben je gegaan? Ik zit er nu namelijk! Erg onderhoudelijke praatster, maar geen wereldschokkende openbaringen...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er ook gezeten (bruine trui, liep wat moeilijk), interessant en zeker onderhoudend. Ik kan echter niet zeggen dat ik heel erg veel nieuws heb geleerd. Maar wel de moeite waard en op een paar punten toch wel een eye-opener voor me :) Zeker als je niet met je eigen geld gaat :P

offtopic:
Inloggen in een hotel van mensen die aan het sniffen waren was niet zo heel erg handig :+

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 27-11-2006 23:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik vroeg me dus af ofdat ik zou moeten gaan. Ik ben zelf pas 18, dus veel praktijk ervaring e.d heb ik niet. Maar in het programma kon ik nu niet echt dingen vinden van :D dat wou ik altijd al weten...

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

battler schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:28:
Ik vroeg me dus af ofdat ik zou moeten gaan. Ik ben zelf pas 18, dus veel praktijk ervaring e.d heb ik niet. Maar in het programma kon ik nu niet echt dingen vinden van :D dat wou ik altijd al weten...
Als je niet veel ervaring hebt, zou je van de ene verbazing in de andere gevallen zijn. Ze heeft erg leuke verhalen die ze vaak nog kan onderbouwen met live demos. Erg grappig. Ik vond het achteraf meer een showcase dan een seminar, maar dat terzijde.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22

DJ

Hmmz . . . ik was opgegeven en zou gaan, maar ik werdt in het weekend voorafgaand verschrikkelijk ziek en kon dus op het laatste moment niet :(

Heb ik veel gemist?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Gemist, mja ligt een beetje wat je al wist. Ze heeft me vooral wat meer op packet niveau inzicht gegeven, dingen waar ik wel van wist dat het kon, maar niet het fijne van wist (en wel wou weten). Zoals _DH al zei, het is wel een beetje en showcase, maar het geef je zeker wel wat andere inzichten.

Jammer dat die applicaties die Laura liet zien wel rekening houden met Internet Explorer icm bezochte websites, maar niet met Firefox. Dus als je die tools (host forensics) wil omzeilen gebruik dan TrueCrypt icm Portable Firefox+Tornet. :+ Maar goed, ik ging voor de netwerk kennis, niet voor de host "forensics" (al maakte ze me wel bewust van wat punten).

Er zat trouwens een bug in een van de tooltjes waarmee ze de host forensics uitvoerde. Ze had het over regex, en liet even snel de configuratie zien. Daar in zag ik dat een IP adres dmv de gebruikte regex kon bestaan van 10.10.10.10 tot 299.299.299.299, foutje. Dit heb ik tijdens een pauze maar even verteld aan Laura, en meteen een goeie regex gegeven. :+
Regex was iets als ([1-2]{1}[0-9]{2}). Moet ([0-255]) oid zijn, zie discussie op php.net bij preg_replace ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b67b3a1ce4f6f8ab88bc020d287cc0e4/full.jpg

[offtopic]
Ik kon niet inloggen op m'n ssh bak via T-Mobile W'n'W 64kbit (moet nog uitzoeken waarom dat nooit gewerkt heeft). Anders had ik wel ff op de zelfde dag kunnen reageren @ dit topic. Stom dat er geen werkend internet was.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 17:43 ]

Pagina: 1