Is DRM er voor veiligheid?

Pagina: 1
Acties:

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
nieuws: Kat-en-muisspel tussen Microsoft en FairUse4WM vervolgd
Opmerkelijk genoeg lijkt Microsoft in deze situatie veiligheid te verkiezen boven stabiliteit. Het bedrijf schrijft namelijk in zijn e-mail richting muziekwinkels en andere klanten dat eindgebruikers met Windows XP Media Center Edition 2005 aangemoedigd mogen worden om hun editie van Media Player te updaten naar versie 11 beta 2, aangezien deze variant op dit platform als enige met de nieuwe IBX-component overweg kan.
Ik weet niet precies op welke vorm van veiligheid gedoeld wordt, maar ik geloof dat DRM nergens bedoeld is als (extra) veiligheid. Feitelijk verkiezen ze hun verkoopmodel boven stabiliteit..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:26

Nik

Veiligheid tegen illegale kopietjes?

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 07:25

Inge Janse

post-l33t

Ik citeer mezelf:
De veiligheid vanuit het perspectief van de online muziekwinkels die hun leveranciers (de platenmaatschappijen) moeten kunnen garanderen dat de gedistribueerde content de nodige kopieerbeveiligingen met zich meedraagt. Als Microsoft dit niet doet, dan ondermijnt het het vertrouwen in de Windows Media drm-oplossing, en dus het gebruik ervan door externe partijen.

Voor jou als gebruiker heeft het inderdaad niets met veiligheid te maken; sterker nog, aangeraden worden een beta te gaan draaien zou eerder het omgekeerde betekenen (de kwaliteit van WMP beta 2 in het midden latende; ik gebruik het zelf alvast niet dus ik weet van niets, maar van wat ik lees zou het een betrouwbare release zijn).
(bron)

Je bent niettemin de tweede die het vraagt, dus ik zal even een woord of wat toevoegen, want blijkbaar is dat nog niet helemaal duidelijk.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Inge Janse schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:49:
Ik citeer mezelf:

[...]
(bron)

Je bent niettemin de tweede die het vraagt, dus ik zal even een woord of wat toevoegen, want blijkbaar is dat nog niet helemaal duidelijk.
Ik was de eerste, ik vroeg het alleen netjes in een topic ;) Ik vond het inderdaad in het begin niet duidelijk. Kan me wel vinden in je uitleg, maar dat was niet de associatie die ik er in het begin bij had. Bedankt voor de aanpassing iig :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary