Toon posts:

pc+laptop of gewoon laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier een vraagje:
onlangs had ik een computertje samengesteld

cpu: Intel Core 2 Duo (Allendale) E6400 2,13 GHz Socket 775 Boxed € 225,09
AsRock ConRoeXFire-eSATA2 Prijs: ~85€
Asus EN7600GT /2DHT nVidia GeForce 7600GT 256 MB PCI Express x16 € 155,68
ram: TwinMos Memory 512 MB DDR2, PC4300 4 non-ECC 1 x € 51,93 x2
Maxtor DiamondMax 10 160 GB 7200 rpm 8 MB Serial ATA300 € 54,17
behuizing +voeding: Antec NSK6500 430 Watt Zilver, zwart € 88,81
kom hierbij dan rond de €700

maar over een jaar ga ik studeren en zal ik ook een laptop nodig hebben.
Zou het nu het voordeligst zijn om dan over een jaar een goedkope basis laptop te kopen (niks speciaals dus) bovenop deze computer of ipv de computer direct een laptop te kopen met gelijkaardige specs.

Probleem is dat ik er geen idee van heb hoe je de specs van een laptop met die van een gewone computer moet vergelijken.

Verwijderd

het ligt eraan wat jij moet doen op je laptop voor je studie. Zijn dit geen zware taken zou ik gaan voor nu een computer en dan over een jaar een basislaptop (als ik je goed begrijp).

Als je een laptop met dezelfde specs wil als je computer ben je heel wat duurder uit. de in GHz vergelijkbare core 2 duo voor laptops is 400 euro, wat bijna het dubbele van de e6400 is, ook heeft deze processor maar 667MHz FSB. Al met al is een laptop met gelijkwaardige specs stukken duurder dan een gewone desktop.

Het lijkt me handig als je ons even verteld wat je met die laptop gaat doen als je gaat studeren

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:46:
het ligt eraan wat jij moet doen op je laptop voor je studie. Zijn dit geen zware taken zou ik gaan voor nu een computer en dan over een jaar een basislaptop (als ik je goed begrijp).

Als je een laptop met dezelfde specs wil als je computer ben je heel wat duurder uit. de in GHz vergelijkbare core 2 duo voor laptops is 400 euro, wat bijna het dubbele van de e6400 is, ook heeft deze processor maar 667MHz FSB. Al met al is een laptop met gelijkwaardige specs stukken duurder dan een gewone desktop.
Maar veel kans niet duurder dan een PC+laptop ;)
Het lijkt me handig als je ons even verteld wat je met die laptop gaat doen als je gaat studeren
Daarnaast zal het er ook een beetje van af hangen wat je thuis van plan bent te gaan doen met je PC/laptop. Want als je persé fllink wilt kunnen gamen dan is een laptop nog steeds niet echt aan te raden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
het zwaarste programma dat ik er eventueel op zal draaien is maya (nog niet zeker) voor de rest zullen dat wel de normale zaken zijn => word enz.

de desktop was wel goed voorzien aangezien ik een unreal tournament fan ben :p
voor de rest speel ik eigenlijk geen games.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 18:57 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:54:
het zwaarste programma dat ik er eventueel op zal draaien is maya (nog niet zeker) voor de rest zullen dat wel de normale zaken zijn => word enz.
Dat draai je thuis of voor school? Als je dat alleen thuis gebruikt dan is het misschien nuttig om een krachtige pc te kopen en een simpele laptop, ipv een (dure) krachtige laptop. Als je maya voor school nodig hebt en thuis dus verder geen zwaardere apps (zoals games) draait, dan zou ik voor alleen een krachtige laptop gaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
wel de basislaptop waar ik het dus over had zou toch zeker maya moeten kunnen draaien als ik naar school ga.
Al de andere zaken dat ik op een pc doe kunnen thuis ook.(waaronder ut2k7 dat begin volgend jaar uitkomt)
Is het dan uiteindelijk voordeliger om die ene krachtige pc te kopen en een laptop dat maya kan draaien
of zou ik beter een laptop kopen die naast maya ook nog ut2k7 kan draaien (op een deftige fps)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:14:
wel de basislaptop waar ik het dus over had zou toch zeker maya moeten kunnen draaien als ik naar school ga.
Al de andere zaken dat ik op een pc doe kunnen thuis ook.(waaronder ut2k7 dat begin volgend jaar uitkomt)
Is het dan uiteindelijk voordeliger om die ene krachtige pc te kopen en een laptop dat maya kan draaien
of zou ik beter een laptop kopen die naast maya ook nog ut2k7 kan draaien (op een deftige fps)
Tsja, ut2k7 op een laptop zal niet meevallen. Zelfs de beste laptop videokaarten zijn nog niet echt super vergeleken bij wat je in een PC kan stoppen. Ik heb geen idee hoe zwaar maya precies is, maar als ik zo je wensen hoor omtrent gamen, dan zou ik niet voor alleen een laptop gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan zal ik het voorlopig bij de gewone pc houden, bedankt voor je hulp
Pagina: 1