P965 Neo met PQI 4200 geheugen

Pagina: 1
Acties:

• gscholman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 09:15
Hoi,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc opgehaald.
Intel Duo Core 6400
MSI P965 Neo
PQI 4200 DDR2 geheugen 1024MB
Seagate Baraquda 7200.9 200GB
Benq brander
Asus 7600GS
Samsung 203B
Alles werkt geen problemen met iets, net Windows geïnstalleerd nog niet tegen problemen aangelopen.

Nou zie ik je denken wat is je punt dan? Nou, hij leest maar 255mb geheugen ipv 1024mb..... Iemand een idee hoe dit kan komen???

Update: Ik heb de geheugenbankjes wat omgewisseld en dit maakt geen verschil. Tijdens het opstarten maakt hij een aantal piepjes 2 in totaal eerst een hoge dan een lage.

Update: Heb geprobeerd met 1 geheugenbankje te werken. Nu had ik geen beeld pc starte wel op. Heb bios gereset, en beide bankjes geplaatst. Kan nu weer in windows, maar nog steeds geeft hij bij het opstarten 255mb geheugen aan. (draai windows xp sp2)

Alvast bedankt!

[ Voor 57% gewijzigd door gscholman op 25-09-2006 21:03 ]

• gscholman
Niemand die een idee heeft wat het probleem kan zijn? Of zou het geheugen gewoon DOA zijn?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
gscholman schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:36:
[...]
Nou zie ik je denken wat is je punt dan? Nou, hij leest maar 255mb geheugen ipv 1024mb..... Iemand een idee hoe dit kan komen???
Wát leest er maar 255MB? Het BIOS? POST? Windows? CPU-Z? Geven zij allemaal 255MB aan?
Update: Ik heb de geheugenbankjes wat omgewisseld en dit maakt geen verschil. Tijdens het opstarten maakt hij een aantal piepjes 2 in totaal eerst een hoge dan een lage.
Voor de betekenis van de betreffende piepjes kun je even in de manual van het moederbord kijken of met behulp van Google zoeken naar bijv. 'BIOS beep codes'. Hij piept natuurlijk niet voor niets ;)
Vaak ligt de oorzaak hiervan bij defect of incompatibel geheugen.
Update: Heb geprobeerd met 1 geheugenbankje te werken. Nu had ik geen beeld pc starte wel op. Heb bios gereset, en beide bankjes geplaatst. Kan nu weer in windows, maar nog steeds geeft hij bij het opstarten 255mb geheugen aan. (draai windows xp sp2)
Je zou het geheugen eens in een ander systeem kunnen testen. Op welke Vdimm draaien ze?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Er is al eerder een topic geweest met PQI die niet goed werkt met de nieuwe (core 2 duo) moederborden. Dat was de reden dat ik een ander merk heb gekozen.

• gscholman
hij geeft overal aan dat er maar 255mb geheugen inzit.... Dus in windows en tijdens het opstarten en in de bios.....

Mmmm dan had ik die topic dus wat beter moeten lezen ;)

Verwijderd

Ik heb dezelfde onderdelen, en ook dezelfde problemen. Overal 255 Mb geheugen. Ik heb inderdaad ook de zelfde tonen. Ik kan even niet terugvinden waar ik het heb gelezen, maar IIRC betekende het RAM fout (alle andere tonen)

Ik heb ook op de MSI site gekeken. http://www.msi.com.tw/htm...eport_pdf/7235/memory.pdf

Hier staat het PQI geheugen niet bij.

Iemand met ideeen hierover > laat ze horen

Verwijderd

Ik heb nog even op de PQI site gekeken. http://www.pqimemory.com/...ink=/dc/PQI24200-1GDB.htm

Hier staat een voltage van 2.0V terwijl in de BIOS maar 1.85V wordt genoemd.

Dat ga ik ook maar eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 11:00 ]

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 16:44
Een soortgelijk probleem dat ik heb gehad met mijn systeem.
In de bios werd het geheugen niet herkend, in windows niet, MAAR in Everest Home wel.

Bios update wou ook niet lukken.
Ik heb toen het geheugen eruit gehaald en sloten uitgeblazen, daarna HARD aangedrukt.
Nu werken ze :)

• gscholman
Beetje late reactie, maar ik heb het geheugen terug gestuurd en nieuw besteld. Werk nu met Kingston geheugen 2gb toch een stuk fijner ;)

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

iets met koeien en sloot

Speedydown.nl !!!

Pagina: 1