[XP home] Stuurprogamma kopieren, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-03 17:30
Wij hebben hier een printer aangesloten op een router. Nou hebben mijn andere 2 PC's wel de juiste stuurprogamma gedetecteert via hun PC. Maar bij eentje kan hij niks vinden. Ik heb van alles geprobeerd. Nou vroeg ik me af, is het mogelijk om een stuurprogamma van die PC's te kopieren en hier te gebruiken / installeren?

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Euh.. als je nu gewoon op internet de stuurprogramma's download van de printer en dan gewoon installeerd op de pc welke de hardware niet herkend.

--

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:45
Alle printer drivers staan onder %windir%\system32\spool\drivers\w32x86, je kan ook de printer lokaal installeren via de lpt1 poort en daarna de poort wijzigen naar \\pcnaam\printerdeelnaam.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Aubergine
_PoTaToX_ schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:29:
Euh.. als je nu gewoon op internet de stuurprogramma's download van de printer en dan gewoon installeerd op de pc welke de hardware niet herkend.
Hy zit niet direct aangesloten aan mijn PC, dat is juist het nou het problem. De stuurprogamma zou hij vanaf de CD moeten herkennen, wat hij kennelijk NIET doet.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34

Tijntje

Hello?!

Probeer Printmig eens van Microsoft
http://www.microsoft.com/...iew/printmigrator3.1.mspx

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Aubergine
"Print Migrator 3.1 is the latest release of this utility, which automates the backup and restore of print configuration data on print servers running Microsoft Windows NT 4, Microsoft Window 2000 and Microsoft Windows Server 2003"

Ik heb Windows XP home? :X

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Als de pc nou altijd dwars blijft doen zou je de printer eerst aan die pc kunnen hangen, installeren en weer loskoppelen.
Printer aan de router koppelen en de printer toevoegen zoals je bij de andere pc's hebt gedaan.
10 tegen 1 dat het dan wel werk.

Soms moet je niet te lang kloten, maar creatief zijn.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34

Tijntje

Hello?!

Aubergine schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:46:
[...]

"Print Migrator 3.1 is the latest release of this utility, which automates the backup and restore of print configuration data on print servers running Microsoft Windows NT 4, Microsoft Window 2000 and Microsoft Windows Server 2003"

Probeer het eens volgens mij werkt hij ook onder XP Pro dus waarschijnlijk ook wel op Home.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aubergine schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:46:
[...]

Gelukkig is XP gebaseerd op 2000 technologie en zo goed als gelijk aan 2003 qua technologie...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aubergine schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:39:
[...]

Hy zit niet direct aangesloten aan mijn PC, dat is juist het nou het problem. De stuurprogamma zou hij vanaf de CD moeten herkennen, wat hij kennelijk NIET doet.
Een printer kun je gewoon met het handje installen. Gewoon via printer toevoegen, niet zoeken, zelf bepalen, stuurprogramma aanwijzen. Probeer dat eerst eens.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Misschien dat een cursus Google uitkomst biedt voor al je topics Darx-Jordi.

0.0

• Aubergine
Jungian schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:50:
Misschien dat een cursus Google uitkomst biedt voor al je topics Darx-Jordi.
Waar zou ik dan naar moeten zoeken met mijn andere topics? -_-
Een printer kun je gewoon met het handje installen. Gewoon via printer toevoegen, niet zoeken, zelf bepalen, stuurprogramma aanwijzen. Probeer dat eerst eens.
Denk je echt dat ik dat nog niet gedaan heb? Dat is meestal het eerste wat je doet als je een printer hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Aubergine op 26-09-2006 16:41 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Post dat dan ook je in je topicstart ? Dat was er dus niet uit te halen.
Wat gaat er mis dan als je in het stuurprogramma het ip van de printer aanwijst ?

Zijn alle os-en wel gelijk ? Kan me voorstellen dat een stuurprogramma een bepaald OS niet ondersteunt.

[ Voor 25% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-09-2006 16:57 ]

• Aubergine
Ik heb toch maar zojuist de printer van beneden geheaald + hier boven aangesloten. Daarna heb ik de printerpoort naar 192.168.1.1 veranderd en doet hij het nu wel :) Bedankt allemaal!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aubergine schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:22:
Ik heb toch maar zojuist de printer van beneden geheaald + hier boven aangesloten. Daarna heb ik de printerpoort naar 192.168.1.1 veranderd en doet hij het nu wel :) Bedankt allemaal!
Blij dat ik dat niet hoef te doen bij mijn klanten. Printer werkt niet? Mooi, ander IP eraan koppelen... 8)7

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hij heeft het ip helemaal niet veranderd. Hij heeft de poort van local naar ip gezet, voor zover ik begrijp.
Pagina: 1