[PHP/MYSQL] PHPMaker 4.1: problemen met verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 20:57
Sinds kort heb ik phpmaker 4.1 gedownload om op een snelle manier een website te coderen met PHP en MySQL. Ik heb een account aangemaakt bij FreeHostia.com en heb vervolgens het verplichte phpmaker.php geüpload om contact te maken tussen de applicatie en de SQL server. Vervolgens heb ik de servernaam (mysql2.freehostia.com), mijn inlognaam, mijn wachtwoord en poortnummer (standaard = 3306) ingevuld.

In FireFox krijg ik na 10 seconden de melding op het desbetreffende phpfile te downloaden (??) en in IE6 krijg ik ook na enkele seconden een inactieve pagina.

Nu ben ik benieuwd of meer tweakers PHPMaker hebben gebruikt, en zoja, of jullie problemen hebben ondervonden met het contact leggen tussen de applicatie en de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Of de server staat verkeerd ingesteld, of jij serveert je pagina met heel vreemde headers. Verder is het natuurlijk altijd beter om te weten wat je doet, dan een programma je code te laten maken. Met behulp van php.net kan je een heel eind komen om het zelf te leren.

Post eens een klein stukje code van je php pagina waar hij iets als header(....); gebruikt en geef even een link naar de betreffende pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23954

of probeer een simpele php test pagina en kijk of die wel werkt
maar als je php file gedownload wordt ga je aan de server denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Moet dit niet eerder bij /14 ?

Maak dan een TR aan ;)

[ Voor 33% gewijzigd door André op 25-09-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Ik heb zojuist CMS 'made simple' geïnstalleerd zonder problemen. In het hoofdmap heb ik phpmaker.php geplaatst en wederom vraagt de browser om het php-bestand te downloaden. Zowel bij CMS als bij phpmaker voer ik dezelfde gegevens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 17:30
Als hij het php bestand als download aanbiedt, betekent dat waarschijnlijk dat er geen installatie van PHP op je server staat, waardoor die dus ook niet kan "zien" dat hij iets met dat bestand moet doen.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Maar een CMS draait er wel prima op: zie hier. De invoerpagina kun je hier zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ben je zeker dat de server SQL connecties van buitenaf accepteerd?

Wil vaak nog wel eens een probleem vormen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 13:46

André

Analytics dude

Move naar Programming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
Snake schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:41:
Ben je zeker dat de server SQL connecties van buitenaf accepteerd?

Wil vaak nog wel eens een probleem vormen
Klinkt misschien raar, maar hoe kan ik dat zien? Op de website van Freehostia kan ik niks terug vinden. En zijn er gratis webservers die deze feature wel aanbieden?
Pagina: 1