(Auto) Versterker op PC, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 12:21
Ik heb nu al een tijd deze boxen en subwoofer:
JAMO SAT90
2 SPEAKERS LONG TERM POWER: 45W
SHORT TERM POWER: 55W
IMPEDANCE: 8Ohm
spec. acc. to IEC 268-5

JAMO SW 90
LONG TERM POWER 2X70W
SHORT TERM POWER 2X110W
IMPEDANCE: 8 Ohm
spec. acc. to IEC 268-5
Dit heb ik aangesloten op mijn PC via een goedkoop 'MT logic' radio'tje.
Nu begint het geluid al snel slecht te worden als ik me geluid harder zet omdat me radio maar een klein vermogen (watt?) als output heeft.
Nou wil ik dus een versterker ertussen hebben ipv die radio, maar ik ben totaal niet thuis op dit gebied.
Ik wil graag een kleine versterker, mét volume regelaar erop. Dus niet zo'n groot ding die je in je stereo toren hebt maar iets wat je ook wel in auto's ziet. (zo'n metalen kastje)

Nu kan ik wel versterkers vinden maar die hebben allemaal iets met 2 of 4 Ohm, en bij mij speakers staat iets met 8 Ohm, dit lijkt mij niet samen gaan? De versterkers die ik zoek zijn vaak auto versterkers op 12V, is er een manier om die op mijn pc te gebruiken? (heb evt nog wel een losse 300W computer voeding)

En als laatste, mijn 2 boxen zitten aangesloten op mijn subwoofer, vanaf mijn subwoofer lopen 4 losse draden dus zonder stekker en die klem ik in een klemmetje achterin de radio. Kan ik daar een tulpstekker opzetten zodat hij op een versterker past?

Bvd Vincent :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Uh. Je hebt dus een een sub + satjes systeem. Die zijn passief, als in, er zit geen versterker in. Je hebt hier een autoradio (?) tussen zitten, die ze aanstuurt. Op die autoradio (?) zit je PC. Nu voldoet de autoradio (?) niet qua vermogen, dus wil je de speakers op iets anders aansluiten, maar het mag geen full size versterker zijn, begrijp ik het zo goed?

Ik snap niet waarom je voor jouw toepassing naar auto apparatuur kijkt, die allemaal op 12v werken en waar je dus allerlei omvormers en shit voor nodig hebt. Koop gewoon een versterker van een 2e hands midiset ofzo? (die zijn aanzienlijk kleiner.)

Waarop is de maat van de versterker een issue? Zo maak je het namelijk nogal lastig voor jezelf. Volop 2e hands versterkers te scoren die voldoen voor jouw toepassing.

Wat betreft je tulpstekker vraagje: Tulpstekkers worden niet gebruikt om speakers aan te sluiten, dat is voor line-level verbindingen. (klein signaal.) Speakers worden altijd met "kaal" draad aangesloten op versterkers, behalve als je een cheap-ass pc speaker setje hebt, die gebruiken dat nog wel eens. :)

Aannames zijn fataal.

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-02 12:21
Nee geen autoradio :p
Zo'n goedkoop aldi 'stereo' setje met cd/radio functie.
Maar heb je mischien een voorbeeld van zo'n versterker?
De maat heeft er wel mee te maken want ik heb niet zoveel ruimte hier en wil hem wel vanaf me stoel kunnen bedienen.
Voor de rest snap je me wel goed :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Viasco schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:21:
Nee geen autoradio :p
Zo'n goedkoop aldi 'stereo' setje met cd/radio functie.
Maar heb je mischien een voorbeeld van zo'n versterker?
De maat heeft er wel mee te maken want ik heb niet zoveel ruimte hier en wil hem wel vanaf me stoel kunnen bedienen.
Voor de rest snap je me wel goed :)
Dan zet je dat ding op een plek neer waar hij niet in de weg staat en regel je het volume softwarematig? Oftewel, flink open op de versterker, zodat je in windows het geluid van nul tot hard genoeg kunt zetten :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Zoek op marktplaats naar "versterker" dan vind je er genoeg. ;)

Aannames zijn fataal.