Nieuwe PC, Beeld loopt vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:34
Hey beste tweakers,

Zit met het volgende probleem, mijn beeld loopt vast. Ik heb net een nieuwe PC in elkaar gezet en deze werkte 4 dagen perfect, geen enkele crash of wat dan ook.

Zal eerst even de specs posten:

core2duo 6600
p5w dh deluxe
7800gt
2x 1024 OCZ (last dat hier problemen mee waren met pw5dh deluxe mobo's?)
x-fi xtreme music

Met de meest recente drivers en BIOS.

Probleem is dat hij dus willekeurig vast loopt, soms als ik alt tab soms als hij gewoon idle is en ik helemaal niks doe (bijvoorbeeld als ik afk ga). CPU temp is max 45 graden dus dat lijkt me het niet, ook is de videokaart gewoon goed gekoeld (rond de 50~60 stressed).

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, hij loopt gewoon vast en restart dus niet (geen BSOD, krijg er dus geen enkele info van nadat hij is gecrasht). Nadat hij is vastgelopen moet ik een CMOS reset doen (spanning van de computer af, en opnieuw opstarten). Als ik dit niet doe start de computer uberhaupt niet meer op.

geprobeerd:

andere drivers (oudere, voor videokaart en geluidskaart).
applicaties verwijderd die ik de dagen daarvoor niet had (toen hij dus nog goed draaide).
nieuwe bios erop gezet (p5w dh deluxe).
voedingskabel van de videokaart/hdd's vervangen.

Dat is het wel zo'n beetje, ik dacht misschien ligt het aan het OCZ geheugen want mensen hadden daar nogal problemen mee in combinatie met een p5w dh deluxe, echter loste een BIOS flash dit op. Dit heeft voor mij dus geen effect gehad (helaas).

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, inclusief dyslectie.

Verwijderd

Hoe zit het met je voeding en wat zijn daarvan de waardes ? bv via bios of speedfan.

• blix
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:58:
Hoe zit het met je voeding en wat zijn daarvan de waardes ? bv via bios of speedfan.
Dom om niet te posten natuurlijk :+

Gaat om een Tagan 580w, waardes zien er goed uit (lijkt mij?).

De waardes:

Afbeeldingslocatie: http://blix.digitized.nl/waardes.JPG

• blix
bump/schop

Verwijderd

een topic schoppen mag niet binnen 24 uur ;) Vinden we hier niet zo fijn

ontopic: Memtest al gedaan?

• blix
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:52:
een topic schoppen mag niet binnen 24 uur ;) Vinden we hier niet zo fijn

ontopic: Memtest al gedaan?
Ja I know, maar ik wil dit graag gefixed :o . Memtest gedraaid ja en geen problemen :'( .

Verwijderd

Hoe lang heb je memtest gedraaid? Want errors komen niet altijd bij de eerste passes ;)

• blix
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:00:
Hoe lang heb je memtest gedraaid? Want errors komen niet altijd bij de eerste passes ;)
Helen nacht, maat van me heeft het gedraaid want ik heb hier geen werkende floppy drive. Probeer het nu nog een keer met een ander programma (http://hcidesign.com/), kijken of hij misschien dat wat mee vindt. (Lijkt me stug want het is gloednieuw geheugen).

Brand hem zo wel op CD, test ik hem vanacht nog wel een keertje.

[ Voor 6% gewijzigd door blix op 25-09-2006 20:12 ]

Verwijderd

wat voor hdd zit erin.

Bij mij liep het beeld ook steeds vast. lag uiteindelijk aan hdd (sata2 maxtor).
eruit gegooid en liep weer goed.

had eerst ook 1 halve dag geen problemen. memtest liep hier ook goed

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 20:17 ]

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
blix schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:06:
[...]

Helen nacht, maat van me heeft het gedraaid want ik heb hier geen werkende floppy drive. Probeer het nu nog een keer met een ander programma (http://hcidesign.com/), kijken of hij misschien dat wat mee vindt. (Lijkt me stug want het is gloednieuw geheugen).

Brand hem zo wel op CD, test ik hem vanacht nog wel een keertje.
Een maat van je heeft gedraait, in jou pc neem ik aan? Niet alleen jou geheugen in zijn pc?
Het kan namelijk dat jou mobo kuren heeft icm je geheugen. Hoeft niet het geheugen opzich-zelf te zijn.
Btw memtest heeft ook een cd versie.

Wat voor merk voeding heb je?
Loopt je pc ook vast in andere OS'en? Probeer es een live cd van een linux destro ofzo.
Zoniet, dan is het geen hardware probleem maar driver/software

• blix
Maxxi schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:21:
[...]

Een maat van je heeft gedraait, in jou pc neem ik aan? Niet alleen jou geheugen in zijn pc?
Het kan namelijk dat jou mobo kuren heeft icm je geheugen. Hoeft niet het geheugen opzich-zelf te zijn.
Btw memtest heeft ook een cd versie.

Wat voor merk voeding heb je?
Loopt je pc ook vast in andere OS'en? Probeer es een live cd van een linux destro ofzo.
Zoniet, dan is het geen hardware probleem maar driver/software
Nope in zijn PC, zoals ik al zei waren er kuren met OCZ met je oude BIOS maar die zijn er nu niet meer. Andere OS kan ik inderdaad straks even proberen, en de Memtest doe ik vanacht nog een keertje op mijn eigen mobo om er zeker van te zijn dat er niks mis mee is.

• blix
Memtest, weer geen fouten. Lijkt me inderdaad dan een HDD probleem? Ik weet in iedergeval geen andere mogelijkheid. Hij crashde net ook al tijdens het laden van Windows. (HDD?).

edit1, komt door alle SMART test heen, lijkt me het dus ook niet.... :(

[ Voor 17% gewijzigd door blix op 25-09-2006 23:07 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

blix schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:58:
[...]

Ja I know, maar ik wil dit graag gefixed :o
:X

En dan doe je het hierboven ook nog een keer...

GoT Huisregels

Een keertje zou door de vingers te zien zijn, maar met je tweede keer heb je jezelf een slotje bezorgd. GoT is geen helpdesk, bovendien zijn er genoeg andere mensen die dingen gefixed willen hebben. Dit is asociaal :o

Verder hebben we een mooie Hangen & Opstarten Troubleshooter, ga daar eens mee aan de slag.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.