Toon posts:

videokaart temp

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nieuw hier en ook nieuw met overclocken
nou heb ik een ati 9800 pro
nou heb ik deze al een heel klein beetje geclocked(10 bij allebei met atitools)
maar nou wou ik de tempratuur van de videokaart weten
ik heb nu speedfan gedownload maar daar zie ik alleen de temperatuur van mijn 2 hardeschijfen
zelfs niet van de cpu
doe ik wat verkeerd of zitten er standaart geen sersoren op de videokaart en de cpu
ik heb trouwens een pentium 4 met 2.6 ghz voor de gene die dit interreseren

ps. ik heb ook begrepen dat het zowiezo wel verstandig is om een 9800 pro te koelen
alleen al omdat er al 2 bij mij zijn gesneuveld
ze ging allebei 1.5 jaar maar ik had toen nog niks geclocked

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46
de 9800 pro ( heb ik ook ) beschikt niet over een Temp sensor.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De ATI 9800Pro (R350-core) heeft geen temperatuur sensor. Je kan op artifacts scannen met AtiTool bijvoorbeeld. En als je geen artifacts krijgt kan je de snelheden eventueel met kleine stapjes verhogen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 25-09-2006 16:58 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
als je er dan een andere koeler bij koopt zit daar dan wel een sensor op of moet je die los kopen

wat is artifacts
zijn dat van die gele stipjes

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 16:59 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
He, leuk dat je weer een nieuw topic hebt geopend. Ik neem aan dat je het algemene advies uit je vorige topic hebt opgevolgd en je inmiddels goed hebt ingelezen in de al aangewezige draadjes. Over het OVERclocken van je 9800 pro is trouwens heel erg veel te vinden.

Je 9800 pro heeft waarschijnlijk geen temp sensor. Dat hebben ze lang niet allemaal. Mocht je nog een XT bios in je kaart willen flashen, check dan eerst of je 360 core hebt. De enige manier om dit met zekerheid vast te stellen is door de koeler te verwijderen en op de core zelf te kijken. Maar dat had je als het goed is al ergens gelezen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
dat zit gewoon niet op je kaart, kan je nix aan doen behalve een nieuwe kopen waar wel een sensor op zit :)

edit: te laat :o

[ Voor 8% gewijzigd door Tommzz op 25-09-2006 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dit gaat echt veel te snel met al die reacties:P
zit op een cpu wel een sensor op dan?
en wat zijn die gele stipjes die ik krijg als ik de balkjes te ver naar boven doe

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ja, een beetje CPU heeft wel een sensor, en ja die gele dingen zijn de artifacts

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:22
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:01:
en wat zijn die gele stipjes die ik krijg als ik de balkjes te ver naar boven doe
alsik jou was zou ik gewoon !!niet!! over gaan clocken en eerst allerlei topics doornemen hierover voor je uberhaupt vragen gaat stellen

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:01:
(Zag ook Google Afbeeldingen: artifacts + gpu)

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 25-09-2006 17:05 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
@vruggink:

sorry dat ik het zeg, maar ik vind je ronduit lui. Ik heb je post history eens bekeken en je topic doorgelezen, maar echt ALLE vragen zijn puur google werk.
enkele voorbeeldjes:
- Wat is ATItool = zoek op google
- kun je die vf700 cooler bovenop de stock zetten = nee, heb jij ooit 2 coolers bovenop elkaar zien zitten?
- zijn dat artifacts = kun je ook al op google vinden
- hoe kom ik aan coolpasta = kopen? google vindt alles

verder zeg je dat je al 2 9800's hebt gesloopt, waarom zou je je 3e dan willen overclocken :? die 10 extra mHz waar je het over hebt ga je 100% zeker niet merken in de praktijk (in theorie ook amper). Als je niet begrijpt hoe je normaal kunt overclocken en wat artifacts zijn, zou ik echt niets gaan overclocken als ik jou was. Mede omdat deze kaart geen temperatuur sensor heeft.

edit: ik heb hier op GoT al 100.000.000.000.000.000.000.000.000 topics gezien over videokaarten overclocken, dus ga eerst maar eens lezen :>

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 25-09-2006 17:24 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

vruggink, ik zie dat je een nieuwkomer bent en bij deze dus 'Welkom op GoT :)'
Maar bij die welkom hoort nog een staartje. Hier op Gathering of Tweakers wordt verwacht dat je jezelf goed inzet om je vragen/problemen op te lossen. Het eerste wat daar bij hoort is 'zelf op onderzoek uit gaan'. Informatie zoeken over je videokaart, wat overclocken precies in houdt, hoe bepaalde dingen er uit zien, etc. De vragen die jij hier stelt zijn al veel vaker langsgekomen en zo ook de antwoorden. Dat is allemaal terug te vinden. Hiervoor gebruik je bijvoorbeeld de Search.
En je hebt interesse in het overclocken van je videokaart. 2 termen die je er uit kunt pikken zijn: 'overclocken' en 'videokaart'. Als je hier in de VB binnenwandelt zie je bovenin staan: * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *, daar hoort jou zoektocht te beginnen. Gevolgt door de VB FAQ. En voor informatie over het overclocken van je kaart kom je uit op Tweaking & Cooling, niet DieHard Overclocking want je zit hier niet met exotisch spul te werken. Wat je leidt naar de T&C FAQ.
Dat zijn al 3 bronnen waar je informatie uit kunt halen. In dit geval is het ook slim om informatie over ATiTool zelf te gaan zoeken.
Zeker als je onbekend bent met bepaalde dingen is het van belang dat je je in gaat lezen over het onderwerp. :)
En daarna weet je al een stuk meer over hoe je meer power uit je speelgoed kunt halen >:)

Het lijkt me verstandig dat je ook even gaat kijken naar de Huisregels, daar kun je vinden wat we van jou (en de rest van GoT) verwachten als user.
Vanwege je gebrek aan inzet gaat dit topic dicht, het voldoet immers niet aan de eisen die we hier aan users en topicstarts stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 25-09-2006 18:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.