Toon posts:

[Excel] Sorteer vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Schijnbaar erg eenvoudige opgave en toch lukt het me niet.

Ik wil een lijst met allemaal woorden sorteren op lengte van die woorden. Dus het kortste woord eerst!

Ik heb geen idee hoe dit te doen.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06
maak een hulpkolom aan met daarin de formule =LEN(verwijzing) (in de nederlandse excel is dat meen ik =LENGTE) en sorteer daarop. Je kan de hulpkolom natuurlijk ook nog verbergen voor de mooiïgheid (dat zo'n woord lelijk kan zijn ;))

[ Voor 12% gewijzigd door onkl op 25-09-2006 16:54 ]

Verwijderd

in het kolommetje ernaast ga je met lengte() (engels:len()) aan de slag. het volledige bereik oplopend sorteren op deze nieuwe kolom.

Verwijderd

Topicstarter
Super dankjewel!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag:

heb een lijst met zo'n 60000 4 letter woorden onder elkaar.

Nu wil ik graag uitzoeken welke van deze woorden 'uitspreekbaar' of woordenboek woorden zijn.
Ik zat zelf te denken om dan te sorteren op bijv, 'vind elk woord waarin 2* een A staat etc' en 'vind elk woord waarin 2* een A staat, maar op de 1ste en 3rde positie etc'

Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Niet :)

In het indo-germaanse taalgebied is er denk ik voor iedere willekeurige combinatie van 4 letters wel een uitspraak te bedenken zolang er tenminste 1 klinker in voorkomt. Breidt je je taaldekking uit dan mag je volgens mij die klinkereis ook nog laten vallen pqrx: spreek uit als pukwriks.

Maar afgezien daarvan: als je hier een serieuze discussie over wilt dan raad ik je aan een nieuw topic te beginnen. Dit heeft namelijk niets met je oorspronkelijke vraag te maken. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Lustucru op 29-10-2006 11:51 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.