Toon posts:

USB wireless adapter verliest connectie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit in spanje en heb vorige week een wireless netwerk adapter(SMCWUSB-G 802.11g) gekocht. Nu lukt het inloggen op de SpeedTouchB351B6. Alleen als ik bepaalde websites bezoek valt het signaal weg en kan ik het netwerk niet meer vinden. Soms helpt het om "repair" netwerk te gebruiken. Maar als ik dan weer een bepaalde website probeer te bezoeken valt de verbinding weg. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij photothing.com als ik daar een foto van iemand wil bekijken. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik draai windows XP professional, en heb al geprobeert om via windows verbinding te maken en via het bijgeleverde programma.

alvast bedankt

Jan

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

mjah, zonder meer info is het een beetje een raadspelletje, maar ik gok toch :P

-- te hoog beveiligingsniveau, waardoor je weinig signaalsterkte overhoud en de boel er onder hoge load uit klapt
-- te weinig voeding op je usbpoort, waardoor deze niet met veel data om kan gaan
-- brakke adapter
-- modem wat continue kanaal switcht, en met een hoge load een kanaal pakt wat de usb adapter niet accepteert
-- usb 1.1 poort, wat lekker werkt icm de adapter, die toch probeert de 54 mbps te halen

goed, t zijn maar wat gokjes.

Meer info is gewenst:

- USB 1.1 of 2.0 poort
- Type speedtouch modem.
- merk pc
- windows xp, welk servicepack (1 of 2)
- rechtstreeks op de pc aangesloten, aangesloten op een hub met voeding of zonder voeding, aangesloten via een lange kabel

etc.

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt voor de gokjes

-- te hoog beveiligingsniveau, waardoor je weinig signaalsterkte overhoud en de boel er onder hoge load uit klapt
Ik heb mijn firewall uitstaan....??

-- te weinig voeding op je usbpoort, waardoor deze niet met veel data om kan gaan]
kan ik dat ergens checken of verhogen?

-- brakke adapter

-- modem wat continue kanaal switcht, en met een hoge load een kanaal pakt wat de usb adapter niet accepteert
kan ik dat checken?

-- usb 1.1 poort, wat lekker werkt icm de adapter, die toch probeert de 54 mbps te halen

dit is de rest van de info

USB 1.1 of 2.0 poort
2.0
- Type speedtouch modem.
speedtouch 585 v6

- merk pc
zelf in elkaar gelflanst
ASRock 939Dual-SATA2 Motherboard
maxtor harddisk
amd athlon 64 x2 dual core processor 3800+

- windows xp, welk servicepack (1 of 2)
service pack 2

- rechtstreeks op de pc aangesloten, aangesloten op een hub met voeding of zonder voeding, aangesloten via een lange kabel
rechtstreek aangesloten op de pc? de adapter neem ik aan?

Ik hoop dat dit helpt

groeten

Jan

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine topictitle change :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand enig idee?

Verwijderd

kijk ook even naar de energiebeheer functie in windows, zou kunnen zjin dat ie daardoor word uitgeschakeld
Pagina: 1