Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Repareren of andere auto kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Hallo allemaal,

Ik zit met een dilemma, ik ben op dit moment in het bezit van een Honda Civic uit 93, op LPG. Deze moet APK gekeurd worden en vandaag werd zou dat gebeuren. Vanmorgen heen gebracht en een uur later wordt ik gebeld.
De reparatie zou al duur worden, maar daar kwamen nu nog eens nieuwe draagarmen bij etc. Reparatie punten op dit moment:

* 2 x nieuwe voorbanden + uitlijnen
* Remwerk voor na laten kijken (eventueel nieuwe blokken + afdraaien schijven)
* APK

Daar komt nu dus bij nieuwe draagarmen + monteren. Totaal reparatie komt dus minimaal wel rond de 700 euro :'( een maand of 2/3 geleden heeft hij ook al een keer 500 euro gekost :'(

Mijn vraag dus wat verstandig is, de auto laten reparen of op zoek gaan naar een tijdelijke vervanging. De auto die ik nu heb heeft wat voorschade, en begint rondom nogal te roesten, dus repareren lijkt mij geen optie.
Wat zouden jullie doen? Op zoek naar een goedkoop auto'tje of toch nog maar eens reparen? Please help me ;(

Hail to the king baby!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 21:11

Cyphax

Moderator LNX
Als die 700 euro de kosten dekken om 'm echt op te lappen zou ik dat maar doen. In de verkoop krijg je er bijna niets voor terug als ie schade heeft, en voor een 700 euro weet ik ook niet of je een auto terugkrijgt waarvan je weet wat ie mankeert (als ie iets mankeert) zoals bij je huidige auto iig zo is. :)
Ik zou 'm persoonlijk repareren, MITS dat dus voldoende is om de defecten die 'ie nu heeft te repareren (en dus niet "joah hij ken er wel weer een paar maandjes tegenoan nu")

Saved by the buoyancy of citrus

• urk_forever
  • Laatst online: 19-11 14:59
Tja, als ik hem nu laat repareren, is dat alleen om de bestaande gebreken weg te werken, dan heeft ie nog steeds schade en als ik hem dan verkoop krijg ik er nog niks voor terug.

Roest schade op achterscherm (wielkasten enzo), links en rechts, voordeur links roest, motorkap is in gedeukt, voorbumper ook. Dus 700 investeren in een auto waar ik niks terug van zie daar schiet ik ook niks mee op :(

Hail to the king baby!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 21:11

Cyphax

Moderator LNX
urk_forever schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:37:
Tja, als ik hem nu laat repareren, is dat alleen om de bestaande gebreken weg te werken, dan heeft ie nog steeds schade en als ik hem dan verkoop krijg ik er nog niks voor terug.

Roest schade op achterscherm (wielkasten enzo), links en rechts, voordeur links roest, motorkap is in gedeukt, voorbumper ook. Dus 700 investeren in een auto waar ik niks terug van zie daar schiet ik ook niks mee op :(
Als er echt zoveel mis mee is (met name roest, deukjes zou ik me niet teveel zorgen om maken) kan je idd net zo goed 700 euro uitsparen en wat geld neerleggen voor een nieuwe, maar roest enzo heb je met een auto van die leeftijd toch vaak wel. De kans is ook niet zo heel groot dat je weer een auto vindt die op gas rijdt voor een zachte prijs, dat zou ik ook mee laten wegen, afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Saved by the buoyancy of citrus

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Je kan hem nog afstoten naar een handelaar / sloop..Als er nog wat gave onderdelen (gaaf bedoel ik dus goede bruikbare onderdelen voor herbruikbare onderdelen) aan zitten, zou ik eens gaan onderhandelen met de sloop.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Cyphax schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:45:
maar roest enzo heb je met een auto van die leeftijd toch vaak wel.
Dat ligt maar net aan het model - een Audi 80, 90 of 100 van bj 1993 die geen schade gereden heeft zal in de regel barweinig roest hebben. (Daar integen heb je natuurlijk wel weer andere ongemakken). Terwijl een Renault 19 bv bijna altijd wel roest rond het achterscherm zal hebben.

(Zelfs mijn Renault 19 16V uit 1990 die in tip-top conditie was begon toch roest te ontwikkelen rond de achterschermen... :'( )

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Welke westerse auto had dat niet toen der tijd, de volvo 4 reeks heeft er last van. Diverse opel modellen hadden er last van.

Hoe lang heb je hem al? Ik had met mijn 460 in begin ook wat mankementen. Sindsdien nooit meer grote mankementen gehad, behalve de usual ieder jaar. Zoals remmen checken...je weet wel. Hij is toch de 2 ton gepasseerd zonder moeite. Op naar de volgende ton.

Dus als je hem al tijdje hebt, paar jaar, dan gewoon laten repareren. Anders misschien voor onderdelen verkopen en kijken naar een andere.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Niet repareren is het devies, voor 700 euri iets anders zoeken of ff doorsparen.
De pest is dat iedere cent die jer erin steekt je nooit meer terug ziet.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Dat is autorijden eenmaal, het kost geld. En thats it, je krijgt er niks voor terug. Behalve dat je makkelijk van A naar B kunt.

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 17:30
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:14:
Dat is autorijden eenmaal, het kost geld. En thats it, je krijgt er niks voor terug.
niet waar, een auto kan ook je hobby zijn, je naamkaartje, je pronkstuk, etc ;)

• AMDFreak
  • Laatst online: 21-11 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Tjah.. maar je weet niet wat je voor probleem auto straks aanschaft.. :x

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

DeNB3rt schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:21:
[...]

niet waar, een auto kan ook je hobby zijn, je naamkaartje, je pronkstuk, etc ;)
Als het een hobby is, dan zie je de centen die je erin stopt ook weer terug. Ik reageerde op de reactie hierboven.

Verwijderd

Kun je de auto niet door een beun laten fixen? Bij dergelijke reparaties zijn het meestal vooral de uren die het duur maken. En dergelijke mannetjes krijgen vaak ook leuke korting op banden en materiaal (mits ze bij een garage werken natuurlijk).

Mijn auto ziet nooit de garage, behalve voor de jaarlijkse APK keuring.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk.. elke keer oplappen is de "goedkoopste" oplossing op de korte termijn.
Ik ben zelf ook een keer in die valkuil gelopen, en je blijft aan de gang als je niet uitkijkt.

Op een gegeven moment is het mooi geweest. Stel, je lapt hem op, spreek dan met jezelf af dat het de laatste keer is, en ga op zoek naar een nieuwe.

Wise enough to play the fool

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar houd er ook rekening mee dat je een stuk minder terugkrijgt voor je auto als je hem kapot inlevert en de garage er dus nog mee aan de slag moet, dus zodra het kapot gaat ben je min of meer toch wel de lul.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

een '93 civic kost iets van 3k/4k maar die van jou is nu (bijna) niks waard... dus dat is een behoorlijk verlies.. voor €700 koop je geen goede auto terug.
Als je huidige auto voor de rest nog redelijk goed is is repareren waarschijnlijk een veiliger gok..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tsja, het komt bij mij over als standaard onderhoud.

Remmerij kost gewoon veel en banden, tsja, das net je rijstijl met wat je wil :)

Heeft ook een computer!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Je kunt ook naar de autozaak gaan en een setje remschijven en remblokken kopen en deze er vervolgens zelf opzetten (je moet wel een beetje weten wat je doet natuurlijk, want goede remmen zijn van levensbelang...)
Banden kun je goedkoop bestellen via autobandenmarkt, je kunt ze zelfs bij een garage laten afleveren waar ze voor weinig geld worden gemonteerd en gebalanceerd.

Verwijderd

Kun je hem zelf niet repareren?

- Voorbanden -> sloop, doen vaak ook monteren,
- remwerk nakijken -> blokken en schijven vervangen is in een vloek en een zucht gebeurd,
- draagarmen -> weet niet hoe het bij een Civic zit maar heb het zelf wel eens bij een Xantia uit '93 gedaan. Peanuts. (waarom moeten ze eigenlijk vervangen worden, bij mij kwam het door een schuiver tegen de stoep aan)

Met een dagje sleutelen ben je misschien voor €300 klaar.

Het zijn nog niet eens ingewikkelde klusjes. Gewoon lomp moeren los draaien, oude onderdeel eraf, nieuwe erop en moeren weer vast draaien in het kort gezegd.

edit: investeer wel even in een Vraagbaak of ander sleutelboek als je zelfreparatie overweegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 20:47 ]

Pagina: 1