Advies: Hoe 2 bekabelde netwerken wireless aanelkaar hangen?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag het netwerk bij mij thuis koppelen aan het netwerk bij mijn vriendin.
Wij hebben het geluk dat we dicht bij elkaar wonen. We wonen ongeveer 80 meter uit elkaar in dezelfde straat. Ik zit op 1 hoog en mijn vriendin op 4 hoog. We wonen aan dezelfde kant van de straat. Ik heb een tekening gemaakt van de situatie nu. We hebben nog geen antenne's gekocht of gemaakt dit is deel v/d vraag.
Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauritsklein/wireless%20situatie.jpg

Ik denk dat we genoeg apparatuur hebben, misschien nog een andere (betere) Access point voor bij mijn vriendin kopen? Het idee is om 2 antenne's zelf te bouwen (of kopen als het mislukt). Ik heb gehoord dat ik het wireless signaal kan "bounchen" op de tegenliggende gebouwen. Dit zal de knik in de weg overbruggen. Ik zat te denken om bij mij thuis een richtantenne te hangen en een omnidirectionele bij mijn vriendin om het signaal op te vangen. De bedoeling is om het Accesspoint als bridge in te stellen om zo de netwerken te koppelen.

Is dit een goede manier om het netwerk op te zetten?
Volgens mij is het dan niet meer mogelijk om bij mijn vriendin wireless met mijn laptop te werken, klopt dit?
Misschien is het handiger om een wireless PCI kaart met losse antenne te gebruiken om het wireless signaal van mijn router op te pikken en het Access Point bij mijn vriendin zo te laten zodat ik nog met mijn laptop daar wireless kan werken.

Ik hoor graag jullie mening en eventuele suggesties voor betere oplossingen.
Graag wil ik ook iets horen over mogelijke snelheden en rendement. Ik weet dat er calculator's hiervoor zijn, maar daar kom ik niet helemaal uit.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Vincent17
  • Laatst online: 19:43
Als er in allebei de huizen een internetverbinding ligt zou ik het oplossen door middel van een vpn verbinding.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
TheJackal schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:10:
Als er in allebei de huizen een internetverbinding ligt zou ik het oplossen door middel van een vpn verbinding.
De uploadsnelheid in deze twee huizen is niet zo hoog. Wij willen graag een hogere snelheid halen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ennuh, je hebt een 'clear line of sight'? Geen bomen ertussen enzo?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 21:36

Jiffy

God, you're ugly!

axis schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 07:45:
Ennuh, je hebt een 'clear line of sight'? Geen bomen ertussen enzo?
Hij heeft het over het bouncen van het signaal op de tegenoverliggende gebouwen om daarmee de knik in de weg te overbruggen. Wat denk je zelf? :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Jiffy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:14:
[...]

Hij heeft het over het bouncen van het signaal op de tegenoverliggende gebouwen om daarmee de knik in de weg te overbruggen. Wat denk je zelf? :)
Geen clear line of sight dus. Het signaal moet inderdaad via de tegenliggende gebouwen verstuurd worden. Iemand ervaring met deze technieken? Ik heb gehoord dat je het beste een stenen muur kunt nemen, ramen vermijden vanwege het feit dat ze signaal doorlaten.

Verwijderd

Audi_S2 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:37:
Ik heb gehoord dat je het beste een stenen muur kunt nemen...
Hierbij is een voordeel dat de meeste muren van steen zijn.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 11:00

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:41:
[...]

Hierbij is een voordeel dat de meeste muren van steen zijn.
Scherp heel scherp :D

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Subtiel schopje ;-)

De bedoeling is dat wij allebei onze eigen internet verbinding gebruiken. In geval van storing moeten we gemakkelijk 1 van de verbindingen kunnen delen. Het wireless netwerk willen we opzetten zodat we bestanden kunnen delen en zonder te kopieren muziek en film kunnen afspelen (streaming).
Ook willen wij allebei een functioneel wireless netwerk thuis. Zodat we met een laptop kunnen internetten over de locale internetverbinding.

Zodra ik de accesspoint bij mijn vriendin in bridgemode zet maakt hij verbinding met mijn netwerk maar dan is er bij mijn vriendin geen wireless meer mogelijk. Hiervoor zal dus iets extra's voor moeten worden aangeschaft. Misschien nog een accesspoint met een groter bereik? De sitecom voldoet eigenlijk net voor in huis.

Wat ik van jullie vraag:
Ideeen over antenne's maken en te gebruiken hardware en configuratie.
Zie ik nog iets over het hoofd?
Denk met mij mee! :)

Pagina: 1