Defecte eMac kopen (waarschijnlijk hd), goede keuze?*

Pagina: 1
Acties:

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:19
halo ik ben 13 en ben nu 1 klein jaar bezig met apple. Dit begon bij een performa 5200 en is nu een g3 blue & white ( ook heb ik nog een of andere power pc 2 performa 5200's en een performa 5400 als tv). Nu merk ik dat die g3 echt te sloom begind te worden ( er zit 640mb-ram in dat scheelt al een hoop). nu kan ik via marktplaats heel goedkoop een eMac 1,25ghz kopen omdat de verkoper denkt dat hij kapot is. maar volgens mij is het gewoon iets simpels als osx opnieuw instaleren of hd vervangen. (kom nu niet aan omdat ik 13 ben dat dat te moeilijk is want mijn bijbaan bestaat uit computers repareren en dingen solderen en weet ik het allemaal wel niet)

de prijs zijn we het al over eens dat wordt rond de 150 euro, en als het maken me niet lukt dan verkoop ik hem wel weer. maar wat ik me afvroeg is is dit niet te duur of??? anders kan ik hem vanavond ophalen bij die man.

ik heb het namelijk echt nodig voor mijn school enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door leon1e op 25-09-2006 16:46 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als het probleem softwarematig is is het een goeie deal, maar het kan net zo goed zo zijn dat het logic board kapot is, dus ik zou m eerst even bij die vent aanzetten, kijken wat er gebeurt, en dan pas kopen. Als het apparaat al niet aangaat zou ik het gewoon laten.

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 25-09-2006 16:46 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als de hdd kapot is zou ik 't niet doen. Daar ben je absoluut te jong voor :P

(Ik heb laatst een hdd in een eMac vervangen, dat is een compleet idioot pokkewerk. Dat ding zit helemaal in het midden, achter het moederbord verstopt en je eMac moet er bijna compleet voor uit elkaar, gevaar voor schokken van de CRT notwithstanding).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Speeddragon
te jong, anyway ik soldeer laptop moederborden die denk ik toch net iets lastiger zijn als een eMac uit elkaar halen. bovendien kan ik een iMac demonteren en weer monteren. sorry mods voor het slow chat gebeuren we lieten ons even gaan. :P

het probleem is dat de mac op een gegeven moment soon spinning beacball geeft en dat hij dan een soort van vast slaat. en dat je hem dan uit moet herstarten op de harde manier om eruit te komen. mij lijkt dit als een software probleem, of iets met de hardware(hd,geheugen) ook kan het zijn dat het onder dat apple repair program valt. maar dat moet ik nog even opzoeken.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:33
We zitten hier inderdaad niet op een chat kanaal, dat weet je best wel toch? Anyweg, ik heb die zooi maar getrashed, denk er de volgende keer even aan :).

Verder blijft het natuurlijk een gok, misschien is het echt alleen een herinstallatie van Os X of een kapotte hd. We zijn benieuwd, vergeet niet met duidelijke informatie te komen als je er mee aan de slag gaat en het lukt niet :). Ohja, let de volgende keer ook even op de topic titel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SPEEDDRAGON schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:43:
te jong, anyway ik soldeer laptop moederborden die denk ik toch net iets lastiger zijn als een eMac uit elkaar halen. bovendien kan ik een iMac demonteren en weer monteren. sorry mods voor het slow chat gebeuren we lieten ons even gaan. :P
Neh, laptops en iMacs zijn kinderspel vergeleken met eMacs. Die apparaten zitten niet in elkaar om onderdelen anders dan geheugen in te vervangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Speeddragon
oke maar ik ga het toch proberen (buurjongen wil hem nu al overkopen voor 200 om er een macquarium van te maken) hij zal wel geld te veel hebben. ik heb nu een service manual bemachtigd dus ik houd jullie op de hoogte( ook al zal het nog wel even duren omdat ik school heb enzo)

oftopic:

sorry voor het chat gebeuren ik dacht even niet goed na.

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
ahum, anders lees je ook even de rest van de tekst in dit topic ;)

[ Voor 78% gewijzigd door leon1e op 25-09-2006 22:53 ]

Pagina: 1