Toon posts:

(19 inch LCD) HP verkoopstrategie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Onlangs heb ik besloten een 19 inch LCD-scherm te kopen. Ik wil graag een monitor die past bij mijn HP Pavilion desktop. Automatisch kwam ik dus terecht bij HP.

Al snel besefte ik dat er een probleempje was: mijn videokaart heeft ook een DVI-uitgang en DVI is superieur aan D-sub. Maar HP heeft geen enkele normale 4:3-monitor in de aanbieding die DVI ondersteunt. Het grootste deel van de schermen op de markt heeft DVI, maar computergigant HP verkoopt *geen* dergelijke schermen. Er is enkel een breedbeeldscherm met DVI of een LCD-TV.

Mijn zoektocht:
- een mailtje aan HP met als antwoord dat HP geen informatie kan geven over toekomstige producten,
- navraag bij verschillende winkels zonder duidelijke uitkomst,
- de ontdekking dat er in de VSA wél zo'n scherm op de markt is dat goed ontvangen werd.

Inderdaad: in Amerika kan je de HP f1905e kopen, een monitor die perfect voldoet aan mijn eisen.
http://h10025.www1.hp.com...lang=en&docname=c00603929

De in Europa aangeboden vs19e voldoet niet aan mijn eisen: geen DVI, niet in de hoogte verstelbaar.
http://h10010.www1.hp.com...15-12314616-66938361.html

Ben ik nu een moeilijk mens? Verwacht ik te veel?

Wat denken jullie van deze "verkoopstrategie" van HP?
Zou de f1905e ook in Europe beschikbaar worden en wanneer?

Groeten.

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
http://h10010.www1.hp.com...6229-163693-12353294.html
Videoingangsconnector – omschrijving
Twee connectoren: een 15-pins mini D-sub analoog VGA en een DVI-D (VGA analoog of digitaal)
http://h10010.www1.hp.com...6229-172245-12326582.html
Videoingangsconnector – omschrijving
Twee connectoren, twee DVI-I (VGA analoog en digitaal)

Invoersignaal – omschrijving
Twee VGA-naar-DVI-I en twee DVI-D-naar-DVI-I (kabels inbegrepen)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Dat zijn 2 4:3 monitoren. Dat is niet bepaald breedbeeld.

Waarom moet de ts trouwens een HP monitor? Ik zou gewoon bij een computerwinkel langs gaan en een leuke monitor erbij halen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

disjfa schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:06:
Dat zijn 2 4:3 monitoren. Dat is niet bepaald breedbeeld.
Voor zover ik lees wil TS juist 4:3 monitoren?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Gunner schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:08:
[...]
Voor zover ik lees wil TS juist 4:3 monitoren?
:X Ik lees weer een over geen heen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:56
Kan aan mij liggen, maar ik zie geen verschil op mijn 19" met DVI of VGA. |:(

Verwijderd

Topicstarter
@magic45: De monitoren die je toont zijn bedoeld voor de bedrijfsmarkt. Ze zijn moeilijk in een gewone winkel te krijgen.

@disjfa, gunner: Ik wil, zoals ik aangaf, een normale 4:3-monitor. En een HP omdat die netjes past bij mijn computer en er dus een geheel mee vormt. Klinkt belachelijk, maar ik vind een geheel mooier staan.

@yorroy: Het verschil in beeldkwaliteit tussen DVI en D-sub is verwaarloosbaar. Maar DVI is een modernere technologie en lichtjes beter, omdat de connectie tussen scherm en computer van twee kanten verloopt. Ik vind het belachelijk om nog te kiezen voor een oudere standaard.

In het kort: ik begrijp niet waarom HP geen normale schermen heeft met het "modernere" DVI, als bijna al hun computers wél DVI hebben.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

vroeger had je in de EU een speciale accijns voor ingevoerde schermen met een DVI aansluiting.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:33:
@yorroy: Het verschil in beeldkwaliteit tussen DVI en D-sub is verwaarloosbaar. Maar DVI is een modernere technologie en lichtjes beter, omdat de connectie tussen scherm en computer van twee kanten verloopt. Ik vind het belachelijk om nog te kiezen voor een oudere standaard.
Je uitleg is redelijk dubieus. D-sub is slechter, omdat je dan van Digitaal (videokaart)-> analoge (dsub) -> digitaal (monitor intern) gaat, waarbij er kwaliteitsverlies optreedt van elke overgang van analoog naar digitaal en andersom.

Ik zou ook geen d-sub nemen, precies vanwege het kwaliteitsverschil.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wwillem schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:45:
[...]

Je uitleg is redelijk dubieus. D-sub is slechter, omdat je dan van Digitaal (videokaart)-> analoge (dsub) -> digitaal (monitor intern) gaat, waarbij er kwaliteitsverlies optreedt van elke overgang van analoog naar digitaal en andersom.

Ik kan op verschillende plaatsen wisselen van input, maar ik moet wel heeeeeel erg goed kijken wil ik het verschil zien tussen dvi en d-sub.

Voor de "gewone" gebruiker zal het dus weinig uitmaken.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
wwillem schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:45:
[...]

Bij niet al te hoge resoluties en een degelijk afgeschermde kabel is het kwaliteitsverschil wel degelijk te verwaarlozen. In die mate zelfs dat je meer "kwaliteitsverlies" hebt doordat je dierbare TFT'tje niet alle kleuren weer kan geven, digitaal aangestuurd of niet ;)

• dr snuggles
  • Niet online
Je vergeet alleen dat ik geen gemiddelde thuisgebruiker ben :P. Bovendien wil je natuurlijk wel alle 24 bit aan kleuren kunnen zien, of ben ik nu verwend met m'n crt :).

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:17
yorroy schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:09:
Kan aan mij liggen, maar ik zie geen verschil op mijn 19" met DVI of VGA. |:(
Ik heb hier 2 samsung 710T naast elkaar staan, een met dvi en een met een d-sub. Als je goed kijkt is er wel een verschil, vooral ghosting is erger op e d-sub dan op de dvi. Kan ook wel aan de kebel liggen, maar het verschil is wel miniem.
Pagina: 1