[PHP] Gettext

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

We zijn momenteel bezig een website om te zetten naar meerdere talen. Dit gaat lokaal allemaal goed, maar als het eenmaal online wordt gezet, doet enkel de nederlandse versie het. De engelse of zweedse versie doet het 'af en toe'. Dit betekent dat als je op F5 blijft drukken dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Erg vaag. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

Mijn mappen structuur voor de .mo bestanden ziet er als volgt uit:

locale
- nl_NL
-- messages.mo
- en_EN
-- messages.mo
- sv_SV
-- messages.mo

Mijn PHP ziet er als volgt uit

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
putenv( "LANGUAGE=".$l_oLanguage->getLanguage() );
putenv( "LANG=".$l_oLanguage->getLanguage() );

setlocale( LC_ALL, $l_oLanguage->getLanguage() );

bindtextdomain( "messages", "../../locale/" );
textdomain( "messages" );

$l_oLanguage->getLanguage() is dan nl_NL, en_EN of sv_SV

Ik hoop dat iemand mij kan hepen. Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 22:18

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als de applicatie af en toe wel werkt dan heb ik het vermoeden dat je gewoon tegen de gebreken van getText aanloopt. Deze is namelijk niet threadsave. Als je gewoon op getText in PRG had gezocht had je vast deze ook wel kunnen vinden. Hier staat (ergens onderaan) exact jouw probleem beschreven en ook waardoor dat wordt veroorzaakt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@chem: Ja gelukkig heb ik die al gelezen. Anders had ik deze post niet geplaatst.
Ook staat hier niks in over een gettext site die de ene keer wel werkt en de andere keer wel. Heb al vaker website gemaakt met gettext en die werken wel. Dus blijkbaar is jouw link meer een opvulling om zo snel mogelijk iets te posten dan proberen te helpen.

Toch bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Janoz:

Hoe komt het dan dat het op de zelfde server wel werkt bij een andere website? Wat jij zegt wist ik niet en is blijkbaar niet echt goed nieuws, maar hij werkt wel bij een andere website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, had die post gezien maar niet pagina 2... sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat ik zeg is exact wat er in het door chem aangehaalde topic staat. Ik link zelfs naar hetzelfde topic. Ik vermoed dan ook dat je dat topic nog niet helemaal gelezen hebt en dat je dus behoorlijk ten onrechte op chem aan het afgeven bent.

Juist omdat het probleem zo lastig reproduceerbaar is (het werkt af en toe niet/wel) is een re3delijk duidelijke indicatie dat het om raceproblemen gaat. Hoe je het op zou moeten lossen weet ik niet. Ik vermoed dat er echter wel dingen over te vinden zijn, of dat je een eigen implementatie moet gaan maken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

wat je zou kunnen proberen is Apache omzetten van Threads naar Prefork (afaik de standaard debian-configuratie). Op veel linux-distro's kan je dat gewoon als package installeren, en soms is het genoeg om je httpd.conf om te gooien :)
Pagina: 1