Toon posts:

Problemen met Fujitsu Amilo M3438G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb een Fujitsu Amilo M3438G Laptop, in het begin deed hij het goed...
En na mijn up-grade install naar XP Pro loopt iedere keer mijn laptop vast...en dan ook op de gekste momenten. De ene keer tijdens een chatsessie op MSN en de andere keer tijdens het gamen.

Vervolgens moet ik de laptop met de aan/uit button of anders door de accu er uit te trekken uitzetten... vervolgens start ik hem voor op en doet hij het weer een poosje.

het gekke is dat zelfs na een hele dag draaien het ding geen kuur vertoont maar de volgende dag keer op keer vast loopt.

ik heb hem al ff open gehaald en ff de DDR-2 modules verwisseld maar ik blijf dat gebok houden... ik wordt er onderhands wel een beetje gestoord van als ik eerlijk moet zijn.

Wie-o-Wie kan mij helpen?????

Verwijderd

Ikke niet. Maar ik kan je alvast wel vertellen op te passen met de schroeven van het achterpaneel. Er zit er één lange bij, en als je die op de verkeerde plaats zet gaat die los door de grafische kaart ;)

Verwijderd

Heb je behalve de upgrade naar pro nog andere programma's geinstallerd of instellingen gewijzigd?
Probeer de upgrade naar Pro ongedaan te maken... kijken of hij het dan goed doet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En check je geheugen eens na met Memtest en voor de zekerheid je harde schijf met het tooltje van de fabrikant. Daarnaast zou je kunnen kijken als je fouten kan vinden in je logboeken.

Verder een ander vraagje, krijg je ook foutmeldingen als je laptop vastloopt, een BSOD bijvoorbeeld?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb ook een 3438G voorzien van XPpro...en geen enkel probleem...

Mijn Config:

XP Pro SP2 incl alle updates (zelfs incl de check :P )
heb de nv 9128 drivers van guru3D met de aanpassing voor mijn vid kaart.
verder heb ik een raid 1 config draaien met die smart uit voor de hapering in mijn geluid bij oa winamp enz..

draait al lang als een zonnetje... je zou een diagnose kunnen doen van je HD en je mem met een tootlje (weet zo niet welke maar die zijn er)

Bears and Bulls

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:22:
En check je geheugen eens na met Memtest en voor de zekerheid je harde schijf met het tooltje van de fabrikant. Daarnaast zou je kunnen kijken als je fouten kan vinden in je logboeken.

Verder een ander vraagje, krijg je ook foutmeldingen als je laptop vastloopt, een BSOD bijvoorbeeld?
Wel een mooi BSODtje... met een IRQ_less_not equal of zo iets... of gewoon tijdens het werken... PLOF! uit is de laptop... nu ik mijn originele Software er op heb heb ik ut minder maar tog...
....

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... nu begint hij weer met bokken...

ik begin er nu ene beetje zat van te worden...

stomme notebook....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:15:
[...]

Wel een mooi BSODtje... met een IRQ_less_not equal of zo iets... of gewoon tijdens het werken... PLOF! uit is de laptop... nu ik mijn originele Software er op heb heb ik ut minder maar tog...
....
Windows XP en 2000 BSOD guide
Lees dat stukje even na. Het kan dus veroorzaakt worden door foutieve drivers.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:55:
Ikke niet. Maar ik kan je alvast wel vertellen op te passen met de schroeven van het achterpaneel. Er zit er één lange bij, en als je die op de verkeerde plaats zet gaat die los door de grafische kaart ;)
ik heb ff de schroeven gechecked...en ff die lange schroef op gezocht... maar nu heb ik er geen last van.. als ik die klep er af heb... heb nu alles vast gemaakt behalve de lange schroef...

die zit in de hole bij k/b
Pagina: 1