Ik heb een probleem waar ik gewoon totaal niet uitkom.
Ik heb een database met bestanden, deze zitten gekoppeld aan verschillende faillissementen. Deze bestanden staan in mappen, dit hangt van het faillissement af.
De bestanden staan dus ongeveer zo in de database
Stel nou dat het faillissement moet worden verwijderd, dan moeten alle bestanden én mappen verwijderd worden. Wat ik dus wilde doen is de unieke mapnaam ophalen met SQL. De gewenste output zou dan dus zijn:
Mijn code maakt deze mappen dan leeg en verwijderd ze. Ik wil niet alle records ophalen, omdat mijn code dan gaat proberen om een lege map nog eens te legen.
zelf zat ik te denken aan zo'n soort SQL
Nou kan dit natuurlijk ook makkelijk in PHP maar omdat SQL gemaakt is om te sorteren en dergelijk zou ik het liever daarin doen. Als ik er echt niet uitkom maken we er gewoon PHP code van, maar ik ben benieuwd of SQL ook de mogelijkheid biedt.
Ik heb een database met bestanden, deze zitten gekoppeld aan verschillende faillissementen. Deze bestanden staan in mappen, dit hangt van het faillissement af.
De bestanden staan dus ongeveer zo in de database
code:
1
2
3
4
5
| Bestand --------------------------------- rogier_slag_informatics/GndH_wedstrijdreglement_2005_2.doc rogier_slag_informatics/GndH_wedstrijdreglement_2005_1.doc rogier_slag_informatiocs/inventarisatielijst.doc |
Stel nou dat het faillissement moet worden verwijderd, dan moeten alle bestanden én mappen verwijderd worden. Wat ik dus wilde doen is de unieke mapnaam ophalen met SQL. De gewenste output zou dan dus zijn:
code:
1
2
3
4
| Bestand --------------------------------- rogier_slag_informatics/ rogier_slag_informatiocs/ |
Mijn code maakt deze mappen dan leeg en verwijderd ze. Ik wil niet alle records ophalen, omdat mijn code dan gaat proberen om een lege map nog eens te legen.
zelf zat ik te denken aan zo'n soort SQL
code:
waar bestand dan nog moet worden "verknipt". 1
| SELECT DISTINCT bestand FROM bestanden, faillissementen_bestanden WHERE faillissementen_bestanden.fail_id = INT AND faillissementen_bestanden.bestand_id = bestanden.id |
Nou kan dit natuurlijk ook makkelijk in PHP maar omdat SQL gemaakt is om te sorteren en dergelijk zou ik het liever daarin doen. Als ik er echt niet uitkom maken we er gewoon PHP code van, maar ik ben benieuwd of SQL ook de mogelijkheid biedt.