[XP] Systemtray-iconen weg*

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:00
Vreemd genoeg verdwijnen mijn systemtrayiconen regelmatig. Dit gebeurt met name wanneer ik iets installeer dat in de systemtray zal verschijnen bij het opstarten van windows. Herinstallatie van mijn geluidskaartbestanden (Audigy 2 ZS) verhelpt het probleem. Maar om dit nu iedere keer te doen.... Vreemd genoeg blijft het icoontje van mijn firewall (Nvidia Firewall) wèl zichtbaar.
De betreffende programma's (counterspy, nod32, Logitech setpoint) worden wel gestart.

Iemand een idee wat de oorzaak is van mijn probleem? Het is nl. best vervelend aangezien ik mijn muisinstellingen en geluidsinstellingen (ivm 4.1 speakerset, 5.1 koptelefoon) best vaak verander.

B.S.U.R.

Verwijderd

En als je op dat pijltje drukt?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:41

Just_I

What did you just say?

Rechter muisknop op de taakbalk > Eigenschappen > 'niet actieve pictogrammen opruimen' af vinken ?
Of eventueel op aanpassen klikken als je sommige wel en sommige niet wil zien.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• The Eagle
  • Laatst online: 13:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had je toevallig al begrepen dat dat nVidia firewall een van de meest brakke progsels is die er bestaan :X Niks dan ellende over gehoord, en nu weer 1. Deinstalleer dat eens, en kijk eens of het dan meer wil. Overigens wil het killen en daarna weer opnieuw starte van eplorer.exe via taakbeheer ook wel eens helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 15:58
En mocht het het bovenstaande niet zijn dan lost dit het op:

http://www.mydigitallife....ystem-tray-in-windows-xp/

Dus ga naar "Network Places"
en klik op " Hide Icons for Networked uPnP Devices"

- NAC Breda -

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
als ik je goed begrijp moet je dus dit doen:

rechtsklik op taskbar ding > properties > customize > en dan al die dingen die je nodig hebt op Always Show ofzoiets zetten.

plaatje ter ondersteuning:
[img=http://img142.imageshack.us/img142/6808/loljg2.th.jpg]

[ Voor 54% gewijzigd door Avalaxy op 25-09-2006 15:27 ]

• RaJitsu
  • Laatst online: 09-03 17:00
Ritchie schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:20:
En mocht het het bovenstaande niet zijn dan lost dit het op:

http://www.mydigitallife....ystem-tray-in-windows-xp/

Dus ga naar "Network Places"
en klik op " Hide Icons for Networked uPnP Devices"
Na wat geklooi is het hiermee gelukt. Dank daarvoor.

De suggesties mbt de auto-hide, dat was niet waar het om ging. Het zag er gewoon net zo uit alsof er behalve die firewall niets anders hoort te staan, dus geen pijltje die het geheel er wat opgeruimder uit moet laten zien.

Over de Nvidia firewall; Ik heb er inderdaad veel negatiefs over gehoord, maar hier werkt hij gewoon (niet de laatste versie, maar de één na laatste (uit de nforce 6.85-drivers)), vreet weinig resources en is lekker makkelijk doch uitgebreid in te stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door RaJitsu op 25-09-2006 21:23 ]

B.S.U.R.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga er even van uit dat het Windows XP is? Ik zet dat dan ook even in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 16:54

Slein

NERD

Hier hetzelfde probleem, ik hoop dat het werkt (momenteel zonder mixer, Daemon tools, en ik mis volgens mij nog wat). Dank voor de oplossing! :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Pagina: 1