Toon posts:

IP adres niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem: ik wil graag mijn P4 in een netwerk opnemen en dus ook het internet op.
Nu geeft mijn pc aan dat er 2 netwerkadapters aanwezig zijn. .
Dat zijn een 1394-netwerkkaart en een broadcom Netextreme gigabit Ethernet. (op het moederbord)
Bij de eerste geeft mijn pc aan dat het ip adres niet beschikbaar en bij de andere wordt er aangegeven dat het om een ongeldig ip adres gaat terwijl de velden gewoon blank zijn.
Met de button "herstellen" wordt het probleem niet opgelost

Als ik verder in de opdrachtprompt ping 168.192.1.1 intoets wordt "doelhost is niet bereikbaar" weergegeven.
Ik heb het idee dat het een instelling is die verkeerd staat op mijn pc maar ik weet niet waar ik het moet zoeken.
Ik heb de drivers opnieuw geistalleerd maar dat helpt ook niet.

Ik weet niet of ik in de juiste rubriek zit maar ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet meer uit.

Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.

Groeten

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:31:

Als ik verder in de opdrachtprompt ping 168.192.1.1 intoets wordt "doelhost is niet bereikbaar" weergegeven.
bedoel je niet 192.168.1.1 ??

verder zou je miss kunnen proberen via start->uitvoeren->cmd en dan intypen: ipconfig /renew en dan ipconfig /release ... volgorde weet ik hier niet zeker van trouwens..

ipconfig /renew en release is volgens mij ook hetzelfde als wat de "herstel" knop doet :>

Joggie ;)

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
ipconfig /release dan ipconfig /renew

misschien gaat hij zeuren omdat je meerdere netwerkadapters hebt, dan kan je er _all achter plakken bij beide (je firewire wordt ook gereset, maar dat maakt niet veel uit denk ik als ik het zo lees)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[NT] troubleshooter FAQ

brandt het lampje wel als je de kabel eriin stopt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

plak eens ipconfig /all hier neer dan

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de tekst ingetypt maar krijg nu de volgende melding

c:\>ipconfig/release
"het ip adres voor de adapter LAN-verbinding is al vrijgegeven"

c:\>iconfig/renew
"er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN verbinding" (het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden)

Ik heb dus een aantal keren de drivers verwijderd waarna Windows ze automatisch weer installeerd als ik de computer opnieuw opstart
Het probleem blijf dan hetzelfde, alleen als ik dan in mijn netwerkverbindingen kijk, zie ik de naam van de netwerkadapter waar dan een nummer achter de naam staat.
Dat nummer loopt elke keer op wanneer ik de drivers van de netwerkkaarten heb verwijderd.

Wat zou dat kunnen zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
lampjes branden ook, zowel op de router als op de computer

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

(jarig!)
Als je gewoon de boel eens statisch insteld werkt het dan wel (dus vast ip/ networkmast gw dns enz.) ? Misschien is je DCHP service (router waarschijnlijk) niet beschikbaar ?

[ Voor 13% gewijzigd door Herby op 25-09-2006 16:15 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
De 1394-Netwerkkaart is je firewire poort, die staat daar tussen vermeld omdat die poort instaat is om zo een netwerk ve vormen. Maar Je moet kijken naar je Netextreme kaartje. Als je geen firewire gebruikt kun je die ook rustig uitzetten.
Wat voor een opstelling heb je thuis? heb je een modem en een router? evt ook welke provider?

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4 en een P3 en daartussen heb ik een router, Lynksys 4port switch model befsr41.
De internet provider is 12move. Daarvan heb ik een modem Zxel prestige 600
De modem en beide pc's zijn aangesloten op de router.
De P3 doet het prima, die maakt nu verbinding met het internet via mijn router.
Op de router kan ik ook zien dat er 2 pc's verbinding maken (lampjes branden)
Als ik de kabel uit router trek geven beide pc's ook aan dat de LAN verbinding is verbroken

Ik heb hiervoor alles wel werkende gehad, dus beide pc's in een netwerk en internetverbinding via mijn router.
Ik zat toen bij Wanadoo, maar op het laatst had ik ook daar hetzelfde probleem. D.wz. ik kon geen verbinding meer maken via mijn router. Wel als ik rechtstreeks de modem op de pc aansloot.
Sinds ik bij 12 move zit kan ik geen rechtstreekse verbinding met het internet maken met mijn P4. (Dus als ik de modem rechtreeks aansluit)

Verwijderd

kan je naar 127.0.0.1 pingen ? En gooi ff winsockfix eroverheen om dat alvast uit te sluiten.

Probeer ook ff jezelf een vast ip te geven binnen de dhcp range van je router met het routeradres als gateway. bij 192.168 = subnetmask 255.255.255.0

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Als je kunt wissel de kabel even om of voor de p4 een andere kabel waarvan je zeker weet dat hij goed werkt. Ik heb twee weken terug gehad dat van de netwerkabel draadje 2 kapot was, lampjes branden gewoon maar je kunt niks versturen en ontvangen. Probeer een andere kabel eens, en kijk of je via het netwerk verbinding kunt maken tussen de twee computers. Kunt zowel pingen als Windows netwerken gebruiken. Heb je je modem en router al even gereset, spanning eraf en weer opnieuw erop?

verdwaalde ict'er op elektro!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:06:
kan je naar 127.0.0.1 pingen ? En gooi ff winsockfix eroverheen om dat alvast uit te sluiten.

Probeer ook ff jezelf een vast ip te geven binnen de dhcp range van je router met het routeradres als gateway. bij 192.168 = subnetmask 255.255.255.0
hoeft niet hoor kan ook kleiner zijn

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nou, ik heb mijn modem en router gereset, en nu heb ik helemaal geen internetverbinding meer :'(

Als ik mijn modem rechtstreeks aansluit op mijn pc heb ik wel weer internet.
Ik begrijp niet meer waar ik het moet zoeken.
Hebben jullie nog wat tips ? Hoe zit dat nu met ip adressen ? Normaal gesproken laat je je pc automatisch een ip adres toewijzen. Maar dan laat ie bij mij vervolgens geen ip adres zien als je je netwerkverbinding bekijkt.

Waar moet ik nu op letten, moet ik zelf veel dingen gaan instellen ? en zo ja wat precies ?
Mischien stel ik wel wat overbodige vragen maar ik kom er zelf helemaal niet meer uit en ben eigenlijk wel een beetje ten einde raad

Dus hopelijk kunnen jullie me verder helpen

• nodiras
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Als je je modem rechtstreeks op de pc aansluit werkt het wel.
probeer eens ipconfig/ all op de dos prompt. Kijk dan eens naar de ip range en default gateway
Geef ons een overzicht

Ik denk dat er in je router een andere ip range gedefineerd is

je kan je router via webbased of telnet benaderen

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

1. Als je geen IP krijgt, kun je ook *niet* naar je router komen.
2. Wat voor apparatuur heb je? in welke subnetten draait deze?

Als je modem en je router namelijk beide in het subnet 192..168.1.0/24 (subnetmast 255.255.255.0 is dat) draaien, zal het niet werken.

Je router zal zichzelf dan gaan raadplegen als gateway, omdat die gateway in hetzelfde netwerk zit als die router.
Wat een router namelijk doet is 2 netwerken verbinden, verkeer binnen hetzelfde netwerk doet een router niks mee.

Wat voor IP krijg je van je modem als je die direct aansluit?

Even een dump van ipconfig/all geven ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1