Heeft iemand al wel een iets in elkaar geknutseld om als pc in bed te dienen of hier goed ieeen over. Ik denk hierbij aan een touchscreen scherm aan b.v. een operatielamp-zwenkarm gemonteerd waarbij je gemakkelijk ebooks kan lezen, maar die ook als volwaardige pc kan dienen om te internetten etc. met het toetsenbord er op een of andere handige manier zo bij dat ie eventueel wel beschikbaar is maar niet in de weg zit?
Verwijderd
omg
Iedere avond hier hoorVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:02:
[...]
omglijkt mij echt klote om stokstijf te gaan liggen om vervolgens met je m ond de computer te besturen
Ontopic: Ik heb het hier zo geregeld dat mijn TFT aan zo'n arm hangt en dan kan ik hem boven mn bed draaien. Verder cheap ass draadloos desktopje
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
wel als je de pc in/onder je bed maaktVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:27:
sorry is eigenlijk geen *case*modding
twiks.nl
OMFG
ONGELOOFLIJK koel
offtopic:
Sorry voor de shitload aan avatars
Sorry voor de shitload aan avatars
offtopic:
Waar heb je die foto vandaan???
Waar heb je die foto vandaan???
En ik vermoed dat wilmocs' plaatje een medisch geval betreft. Als ik een scherm over had zou ik em denk ik aan zo'n arm monteren en mijn laptop (die nu bij mijn bed ligt) erop aansluiten. Incl draadloos tobo goed voor veel ontspanning denk ik
Een laptop op een zwenkarm monteren is ook een idee. Het lijkt me alleen weinig subtiel vooral mbt tot het toetsenbord. Een laptop is misschien wel een goed uitgangspunt. Ik heb nog een oude dell inspiron 8100 es kijken of die zover te krijgen is dat het scherm compleet doorklapt naar achteren en ik 'm omgekeerd opgevouwen acherstevoren kan monteren. Moet ook nog kantelbaar zijn: portrait voor lezen en landscape voor film. Jammer genoeg geen touchscreen.
T'is wel erg decadent om iets te verzinnen voor die momenten dat je nog geen zin heb om je bed uit te komen maar al wel wil computeren.
Aan de andere kant .. lezen en film kijken in bed is niet zo raar.
Vind het plaatje heel leuk maar ik (hij niet) mis een beetje het idee van een zwenkarm met scharnierpunten zodat het scherm op iedere willekeurige positie/hoek is te zetten
T'is wel erg decadent om iets te verzinnen voor die momenten dat je nog geen zin heb om je bed uit te komen maar al wel wil computeren.
Vind het plaatje heel leuk maar ik (hij niet) mis een beetje het idee van een zwenkarm met scharnierpunten zodat het scherm op iedere willekeurige positie/hoek is te zetten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 19:47 ]
Verwijderd
Je kunt toch ook gewoon een pc op je kamer neerzetten en dan een tv als monitor gebruiken (ervan uitgaand dat er al een tv op de slaapkamer staat). Dan zo'n draadloos mediacenter toetstenbordje waar de muis al inzit erbij.
Dan kun je volgens mij relaxt computeren vanuit je bed!
Dan kun je volgens mij relaxt computeren vanuit je bed!
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 15:55 . Reden: typefout ]
Heb jij wel eens de output van een tv-out gezien ? Dan kun je echt niet de letters lezen (door de grove beeldpunten en de lage refresh-rate).
Goed idee... en dan de warmte-dissipatie van je systeem (heatsink/heatpipes) gebruiken als warmte-toevoer van je te verwarmen bed
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
hangt van de tv afKillerAce_NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:01:
Heb jij wel eens de output van een tv-out gezien ? Dan kun je echt niet de letters lezen (door de grove beeldpunten en de lage refresh-rate).
Goed idee... en dan heb je gelijk ook helemaal geen vrouw meer nodigRamzzz schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:04:
Goed idee... en dan de warmte-dissipatie van je systeem (heatsink/heatpipes) gebruiken als warmte-toevoer van je te verwarmen bed
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Precies, hang gewoon een 107 cm full HD LCD-TV met zwenkarm aan je muur met zo'n Media Center ramplank. Probleem opgelost 
Oftewel: wat is je budget? Is wel belangrijk bij dit soort grappen
Oftewel: wat is je budget? Is wel belangrijk bij dit soort grappen
Touchscreens die je over je beeldscherm kunt plaatsen zijn er behoorlijk veel te koop, misschien is dat iets?Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:41:<
lang verhaal> Jammer genoeg geen touchscreen.
...
En wat betreft die zwenkarm, misschien zijn kantoor zwemkarmen voor jouw doel al zat (die zijn niet zo verschrikkelijk duur meen ik)
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
als je nu toevallig je bed naast/ vlak bij je bed hebt staan kan je bijv de zwenkarm zo maken dat je hem boven/bij je bed en bij je buro kan hangen. op de zwenkarm zet je dan je tft, en een lichte plaat naast je bed zetten om je toetsenbord en muis op te kunnen gebruiken. de plaat neem je dan op schoot als je in bed wil computeren
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Gewoon scherm in je plafond 
Kunnen die spiegels er ook weer af
Kunnen die spiegels er ook weer af
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee, via svideo en composiet ga je écht niet je tekst lezen. Via vga-out of hdmi is het al een stuk beter. Een tv-out is écht niet geschikt.
En als je dan toch via hdmi of vga/dvi gaat werken dan kun je net zo goed een monitor nemen, ipv een tv.
Daarom zie ik geen nut in het aansluiten van een tv.
Dicht, dit levert me iets te veel HK-replies op. TS: Ik hoop dat je genoeg ideeen hebt en hier een eind verder mee komt.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
inderdaad.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Ahrg
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()