Extra case koeling nodig? (Antec, P5B, C2D)

Pagina: 1
Acties:

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Topicstarter
Ik ga binnenkort voor het eerst zelf een systeem bouwen. Alle onderdelen staan in bestelling en worden op korte termijn geleverd. Ik verwacht geen problemen met het bouwen, echter vraag ik mij af of ik nog een extra koeler moet aanschaffen voor bijvoorbeeld de case?

De case in kwestie is een Antec New Solution NSK6500-EC met ingebouwde 430W voeding. Als moederbord heb ik gekozen voor een ASUS P5B Deluxe. De door mij bestelde processor is een Intel Core 2 Duo E6600, welke ik wil koelen met een Arctic Freezer 7 Pro. Als videokaart heb ik gekozen voor een ASUS EN7600GT/2DHT/256M. De geluidskaart is een Creative Sound Blaster X–Fi Platinum. Hier zit een 5 1/4 break out box bij, maar ik verwacht niet dat deze veel hitte zal genereren. De DVD-ROM is een BenQ DVP 1650V en de DVD-RW is een BenQ DW1655. De harddisk is een Maxtor DiamondMax 10 (320GB, 7200RPM, SATA, 16MB cache) en er komt 2GB Dual Channel geheugen in; Corsair TWIN2X2048-5400C4.

Red ik het met de in de case ingebouwde koeler en de Arctic processor koeler, of moet ik toch nog een losse case fan aanschaffen? Zo ja, wat is dan een goedkope, goede en vooral stille koeler?

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Opzich zal je niet erg veel warmte produceren maar het kan nooit kwaad om alle casefan punten te gebruiken, want de zomers lijken hier steeds warmer te worden en als je geen airco hebt dan kan je casetemp toch nog flink oplopen.
Ik zeg niet dat je het hier moet kopen maar als referentie is dit een mooie shop omdat ze veel laten zien.
http://www.alternate.nl/h...huizing&Level3=Standaard&
ik zou gaan voor Papst dit zijn zeer stille koelers of Noiseblocker.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 14:07 ]