Toon posts:

ADSL2 modem (geen router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik realiseer me dat deze vraag kan leiden tot reacties als: lees de faq / ken je google al, maar dat heeft me nog geen oplossing gebracht.

Ik zoek een ADSL2 modem en geen modem/router. Ik heb twee internetaansluitingen en ik wil met een dual-wan router het verkeer netjes verdelen. Voor de kabel is dat geen probleem, maar aan de adsl kant lijtk het uit te draaien op een dubbele NAT oplossing en dat wil ik liever niet.

Probleem is dat ik zover van de centrale zit dat een ADSL1 modem (speedtouch home; zyxel 651) geen stabiele verbinding levert. Ik lees dat het met de wanadoo livebox gelukt is, ik zit echter bij xs4all.

Bestaat wat ik zoek? Volgens mijn leverancier niet, maar dat kan ik niet geloven, maar ook ik heb nog geen oplossing gevonden.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 23:28
Is het uitschakelen van de routerfunctionaliteit op een modem/router combo geen oplossing?

Ook vraag ik me trouwens af of een ADSL-2 modem een ADSL-1 verbinding stabieler kan maken...? Die bedoeling lees ik tenminste in je verhaal.

[ Voor 44% gewijzigd door ESteg op 25-09-2006 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ESteg schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:31:
Is het uitschakelen van de routerfunctionaliteit op een modem/router combo geen oplossing?

Ook vraag ik me trouwens af of een ADSL-2 modem een ADSL-1 verbinding stabieler kan maken...? Die bedoeling lees ik tenminste in je verhaal.
Dat is een prima oplossing, alleen kan ik dus geen routers vinden waar je dat voor het KNP netwerk (xs4all) echt kan uitzetten.

Stabieler maken: Ik zit op ruim 4 km van de centrale en dat levert met een ADSL1 modem een wegvallende verbinding op van tussen de 0,5 en 1,0 Mbit/sec en met ADSL2 een stabiele van 1,5

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij kan je veel modems wel op bridging instellen toch? Speedtouch 510's kunnen dat wel. Die kunnen in elk geval via een PPTP verbinding verbinding maken, dan zullen de 546's en de opvolgers dat ook wel kunnen als je het goede profieltje inlaadt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:27:
Bestaat wat ik zoek? Volgens mijn leverancier niet, maar dat kan ik niet geloven, maar ook ik heb nog geen oplossing gevonden.
Zyxel in bridgemode, een Copperjet 1616 (staat standaard in bridge-mode) etc. Alcatels kunnen het ook, maar het is vaak veel geklooi om het ingesteld te krijgen. Effe de goeie PPPoA-config erin, en gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 25-09-2006 14:20 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:18:
[...]

Zyxel in bridgemode, een Copperjet 1616 (staat standaard in bridge-mode) etc. Alcatels kunnen het ook, maar het is vaak veel geklooi om het ingesteld te krijgen. Effe de goeie PPPoA-config erin, en gaan.
Bedankt - het kan dus. Ik heb hier nog een 716 liggen dus daar maar een eerste poging mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels opgelost met een simpele Alcatel speedtouch 516 met DHCP Spoof. Het is niet helemaal de oplossing die ik wilde, maar close enough.
Pagina: 1