Beeldscherm settings veranderen vanuit safe-mode

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Ik heb sinds maandag lekker een eigen kamertje in Utrecht.
Als een van de basisbenodigdheden heb ik van huis maar even een PC gepakt met een 17"beeldscherm en het meest goedkope toetsenbord en muis setje bijeen gezocht :P
De PC in kwestie is de PC die ik al een jaartje als test-pc gebruik, en momenteel staat hier Windows Vista op, wat ik getest heb als Mediacenter.
Ik ging ervanuit dat dit prima zou werken, maar na vanochtend alles aangesloten te hebben, bleek dat Vista er nog vanuit ging dat er een TV-achtige monitor aanhangt ipv een normale monitor, en dat hij rustig een rare resolutie gebruikte die de monitor niet aankon.
In safe-mode kan ik echter wel gewoon alles zien, maar hierin werken veel programmas niet.

Ik vroeg me dus af of iemand weet hoe ik de resolutie en refresh-rate kan veranderen in deze situatie. Misschien iets van een key-combo die ik kan uitvoeren terwijl ik niets zie :P?
Zelf dacht ik aan VNC, maar ik heb nog geen internet of netwerk daar liggen, dus dat gaat ook niet :(

Alvast bedankt,
TheBlasphemer

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Aanpassen in safe mode gaat niet werken omdat hij de drivers niet laad. Wat je wel kunt doen ; drivers verwijderen in safe mode. Dan kun je normaal booten en zal Windows de default resolutie proberen te detecteren.

Als dat eenmaal draaid kun je een hogere resolutie kiezen natuurlijk.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:27
Gewoon in Safe mode starten en dan settings op 640x480 zetten. Als je dan terug in normale mode opstart, staat je display nog op 640x480.

Zo doe ik het toch altijd...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Fire69 schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:50:
Gewoon in Safe mode starten en dan settings op 640x480 zetten. Als je dan terug in normale mode opstart, staat je display nog op 640x480.

Zo doe ik het toch altijd...
Tja soms zit je dus met wazige hardware die dan geen 640x480 pakt en weer een lock-up geeft. Daarom wis ik de boel en laat Windows zijn gang gaan. Daarna kun je altijd gaan proberen (met 15 sec hersteltijd).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε