Ik heb problemen met het inlezen van een DVD in Adobe Premiere 1.5. Het betreft een opname van een concert van een amateurgezelschap. Deze is door een (inmiddels ex-)partner van een van de leden gefilmd en bewerkt tot DVD. Het geluid is echter niet overal even goed en ik wil de ruis wegfilteren. Ook moet ik nog een hoofdstukindeling en menu toevoegen. Voordat de DVD 75x gekopieerd gaat worden.
Op zichzelf is dat allemaal niet zo'n probleem. De master-DVD's heb ik in mijn bezit en daarop staan enkele .vob bestanden die ik naar mijn PC kan kopiëren. Nadat ik de extensie heb gewijzigd in .mpg kan ik de bestanden laden in Premiere en ermee aan de slag gaan (sound unlinken, exporteren, bewerken in audition en opnieuw importeren, markers toevoegen etc.).
Het probleem is dat het laatste .vob bestand van beide DVD's niet ingelezen kunnen worden. Ik kan deze gewoon afspelen in mediaplayer etc. Alleen zodra ik hem in Premiere op de timeline wil plaatsen dan staat Adobe dat niet toe.
Op zichzelf is dat allemaal niet zo'n probleem. De master-DVD's heb ik in mijn bezit en daarop staan enkele .vob bestanden die ik naar mijn PC kan kopiëren. Nadat ik de extensie heb gewijzigd in .mpg kan ik de bestanden laden in Premiere en ermee aan de slag gaan (sound unlinken, exporteren, bewerken in audition en opnieuw importeren, markers toevoegen etc.).
Het probleem is dat het laatste .vob bestand van beide DVD's niet ingelezen kunnen worden. Ik kan deze gewoon afspelen in mediaplayer etc. Alleen zodra ik hem in Premiere op de timeline wil plaatsen dan staat Adobe dat niet toe.
- Deze laatste bestanden zijn niet exact 1 Gb. groot en ook de tijdsopgave van deze bestanden klopt van geen kanten.
- Ik heb al geprobeerd om het bestand door dvdencrypter te halen maar dat hielp niet (zou ook niet logisch zijn omdat er geen encryptie is toegepast).
- Omdat in dit forum ook de uitleg inzake het backuppen van een DVD staat plaats ik mijn vraag hier. Mocht dat niet correct zijn dan zal een modje ongetwijfeld ingrijpen cq. verplaatsen.
[ Voor 12% gewijzigd door jwpmzijl op 25-09-2006 12:40 ]
Hans van Zijl