Toon posts:

boot failure zonder error...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

M'n pc'tje boot niet meer naar Windows ; zet em aan en lcd screen zie ik een aantal malen
zoeken naar analog en digital mode, en gaat vervolgens naar sleepmode. Soms boot ie nog wel,
maar als ik em een paar dagen niet gebruik dan wil ie plots niet meer. Lijkt een random verschijnsel.

Alles in de pc draait wel, maar hij post niet. zelfs geen error beep van mobo.
Vorige week nog uitvoerig de memtest gedraaid ; geen error kunnen vinden in RAM.

Ik weet t echt ff niet meer ... :?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
Klinkt als een gare voeding, meet dat ding eens door en post eens wat voltages hierzo.

Welk merk voeding heb je en hoeveel watt? Wat voor systeem heb je verder?

Verwijderd

Kun je meer info geven aub ?

type mobo, vid, psu ?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, voltage metertje heb ik hier niet, maar de voltages die ik in BIOS voorheen controleerde waren altijd extreem stabiel.

voeding : Enermax EG651AX-VH 550W

http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16817103447

videokaart is een Asus Radeon X1900XTX ; bij start up draait fan full speed, bij normale boot schakelt ie uiteraard terug naar default speeds. Nu blijft ie gewoon op full speed draaien en lcd 'ziet' em niet.
Ik zie LCD melding geven van analog naar digital en terug na een keer of 4 gaat ie naar sleepmode.

ram is corsair pc3500LL Pro ; memtest gaf nooit een error. de ledjes branden ook allemaal zoals het hoort.

mobo is de asus A8N32sli deluxe

verder alleen maar 1 dvd RW en slechts 2 HD's ; WD raptors (niet in RAID)

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27
Is het speakertje wel aangesloten? :D

Verwijderd

Topicstarter
^Nee, speaker had ik idd niet aangesloten .

Iig ; dimms gecheckt ; daar lag t niet aan.

Toen netwerk kaart en X-Fi eruit ; et voila, de pc boot.

X-Fi d'r weer in en hij boot ook gelukkig weer ; voor de ckerheid ff een driver update gedaan

So, far so good alweder, maar toch een beetje vaag geval dat met die X Fi kaart... :?
Pagina: 1